Ga naar inhoud

RobinRiper

Members
  • Aantal items

    49
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over RobinRiper

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Klazienaveen
  • Naam
    Robin Riper

RobinRiper's Achievements

3

Community reputatie

  1. Oke is een duidelijk verhaal ik ga dit morgen gelijk aangeven dat dat eerst onderzocht moet worden, bedankt voor je info
  2. @Dragon: Kunnen die vibraties zo hevig worden dan in een hoger toerenbereik? vind het zo vreemd dat het stationair en met optrekken of onder de ongeveer 2000 toeren geen enkele vibratie aanwezig...
  3. Dat gaan ze morgen nog een keer onderzoekenmaar vindt het vreemd, ik had dat stationair toen ook en met optrekken en eenmaal op snelheid was het weg, het is nu helemaal andersom eigenlijk..... Zat aan aandrijfassen te denken of homokineet maar die kunnen niet zo plots ineens zulke heftige vibraties geven lijkt me....
  4. Goedenavond mede passat liefhebbers. Ik reed vanmorgen op de snelweg, toen ik een vrachtauto wilde passeren en wat meer gas gaf, begon mn auto hevig te vibreren (3C 1.9 TDI BKC) alsof ik vierkante wielen had. Gelijk een afrit genomen en banden velgen en dergelijke gecontroleerd. Nu blijkt in elke versnelling waarbij ik richting de 2500 toeren kom ofwel wat meer vermogen vraag vibreert de auto enorm. Niet lichtjes maar echt hard. In de 5e versnelling kan ik max 90 alles daarboven is geen doen. De auto staat inmiddels bij de garage en die zeiden gelijk na het controleren van de motorsteun, het is je vliegwiel die is defect. Maar stationair en bij normaal optrekken vanuit stilstand vind er geen enkele vibratie plaats buiten het normale. Ze noemden als andere oorzaak het starten daarbij geeft de auto een lichte bok, wat ook een teken is dat het om het vliegwiel gaat. Maar dat heb ik tevens bij een andere 3C TDI van mij meegemaakt, toen waren de vibraties stationair zeer duidelijk aanwezig en met optrekken schudde de auto behoorlijk, op hogere snelheden was er niets aan de hand. We hebben toen het vliegwiel laten vervangen door een origineel exemplaar van sachs en zelfs toen bokte de auto wat bij het starten, hetzelfde als mn huidige 3C doet, als mogelijke oplossing hebben we toen (als ik het goed heb) een zwaardere startmotor geplaatst van 2kw, maar ook dit veranderde toen niets. Wil niet voor de 2e keer een vliegwiel operatie betalen, mocht dit niet nodig zijn ook al is het lastig te beoordelen Ik hoop dat het verhaal te begrijpen is... Graag jullie ideeen en hulp Mvg Robin Riper
  5. heb dit ook gehad het bonken met start, na vervangen van de koppelingsset en het 2 massavliegwiel was dit nog niet voorbij. heb het probleem nooit kunnen achterhalen, heb zelfs de startmotor nog vervangen voor een zwaardere versie maar dit mocht ook niet baten. Heb jij het al gevonden @@wpkii?
  6. dag mannen vraagje, ik heb de vorige keer Castrol 5W40 gebruik met een interval van 15k maar kan de specs nieuw terugvinden, welke ik moet hanteren. Zijn meerdere van castrol vandaar. Wie kan me vertellen welke specs ik moet aanhouden ivm olie. Mvg Robin
  7. Hahahaha nee beslist niet, maar ga wulfke is berichten hierover. Bedankt voor de adviezen ????????????????
  8. @ het weekend erop ben je dan ook in de buurt voor eventueel uitlezen?
  9. Nee werkt niet of contact moet hem handmatig aan en uit zetten
  10. Staat ook donders mooi! Echt super. Kan ik hem zo een berichtje sturen Nick?
  11. Dag iedereen, mijn rns 510 van mn Passat 3C valt elke 30 min uit en dimt niet tevens branden de bedieningsknoppen dan ook niet naast het touchscreen. Een heel enkele keer doet de verlichting in de knoppen het wel en dimt het scherm automatisch. Lijkt net of het systeem niet communiceert met de wagen of zoiets. Wie weet hoe dit opgelost kan worden? mvg Robin
  12. bedankt dieseltje, das niet zo even gebeurd zie ik wel
  13. Dag vraagje, Wie weet hoe je de achterlichten van een passat 3C kan ombouwen of wie weet iemand die dat mogelijk kan doen? Mvg Robin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden