Ga naar inhoud

Wouter

Members
  • Aantal items

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Wouter

Profile Information

  • Plaats
    Zutphen

Wouter's Achievements

0

Community reputatie

  1. Wouter

    Olielekkage

    Ja. Buiten de viezigheid om daarmee wel weer roestprotectie..
  2. Wouter

    Wat voor accu.

    Die 40 aH heb ik van mijn 1,8 t al eens vervangen door een exemplaar van 70 aH. Past mooi, start mooi en ruimte zat. Wel type VW opgeven ivm bevestiging beugel.
  3. Wouter

    Olielekkage

    De druksensor zit boven in de behuizing van oliekoeler/filter. Die zal vast niet lek zijn. Als je de koelerbuitenkant droog hebt gemaakt en toch blijkt dat de O ring lekt, zie je al snel een drupje verschijnen op het laagste punt v.d. koelerbehuizing. Wat ook kan dat er gemorst is bij het vv van oliefilter. Die loopt gelijk al half leeg bij losdraaien door zijn scheve positie.. Advies is eerst alles droogpoetsen en dan weer gericht kijken.. vast loos alarm !
  4. Wouter

    Olielekkage

    Bij mijn 1,8 APU heb ik het rubber van de oliekoeler vervangen, was als hard plastic geworden.. De oliekoeler zit met een grote moer (dop 27) bevestigd aan zijn behuizing en kan je verwijderen zonder dat waterslangen los moeten. Inderdaad kan er relatief veel olie lekken door die pakking!
  5. Hallo, Hetzelfde ondervond ik eveneens na het vervangen van het filter. Benzineslang zal wat verdroogd en verhard zijn na jaren. Vooral het stukje tussen filteruitgang en vaste leiding naar voren. Heb het opgelost met een nieuwe slang en dubbele slangklemmen, kreeg het anders ook niet lekvrij...
  6. Heb alles weer ingebouwd en weer gaan rijden met dat ding.. Met vervanging van spanner en pakkingen weer rustig(er) draaien en geen enkel oliezweten meer. Inmiddels vrijwel alles vervangen aan het blok dat inmiddels nu heel fraai loopt en trekt als een lier..! Op naar de volgende 220k ! Dank voor alle reactie's !
  7. Wie weet dit..? Dus kortom, het ene moment kan je de kettingspanner ontspannen, het andere moment weer niet.. Overigens loopt de motor prima na de vervanging. b.v.d.
  8. Inmiddels spanner vervangen door alleen inlaatnokkenas te lichten; spanner met tool 3366 geklemd. Ging vrijwel probleemloos, spanner kwam er zo tussen uit. Nieuwe spanner er in met tool, lukte ook. Daarna lagerkappen gelijkmatig vastgezet. 16 schakels geteld tussen merktekens, ook astiming klopte met merktekens na diverse rotatie's met hand. Wat mij bevreemde is nadat ik de tool met de nieuwe spanner opnieuw aanspande, de ketting snaarstrak bleef staan. Dus zonder kettingspeling met de oude spanner.. hoe kan dit ? Timing blijft kloppen met merktekens en ook aantal schakels. In principe kan de ketting toch nooit te strak staan ?
  9. Dat wilde ik horen..! Kan me voorstellen dat een niet goed werkende spanner voor meer ellende gaat zorgen, te beginnen met lawaai bij koude start. Moet een nieuwe spanner zich eerst vullen met oliedruk voordat je de motor laat lopen ?
  10. Dank voor je reactie ! Dat met de aantal schakels wist ik, anders zou je maar zo de assen t.o.v. van elkaar gaan verdraaien.. Die ketting laat ik maar even, hoor deze ook niet konstant. De spanner lijkt me daarom belangrijker, zal het gaan bekijken zonder de assen te lichten.
  11. De zeef kunnen bekijken, deze blijkt brandschoon ! Mij betreft einde van dit verhaal, allen bedankt voor het reageren.
  12. Oke... maar de vraag is er nog, moet ik de as(sen) verwijderen of is er net ruimte om spanner en ketting te verwijderen ?
  13. Dat is nu 225k en uiteraard (!) altijd op tijd zijn beurten gehad. Ik zou me anders niet durven vertonen op dit forum.. De spanner + ketting kosten bij elkaar €140,- Arbeidsloon is veel meer..vandaar de vraag in hoeverre demontage van de nokkenas..
  14. Bij stationair draaien hoor ik af en toe de ketting rammelen onder het deksel. Bij warme motor juist niet.. Ik wil deze gaan vervangen incl. ketting. Vraag..moet ik daarvoor de nokkenas(sen) lichten ? Of is er net genoeg ruimte de spanner te verwijderen en ketting van tandwielen te halen..
  15. Inderdaad vreemd.. Ik haal geregeld de minpool los bij werkzaamheden en merk nooit een verschil in rijgedrag na weer aankoppelen.. Wel loskoppelen met verlichting aan om defecten aan electronica te voorkomen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden