Ga naar inhoud

mda

Members
  • Aantal items

    68
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mda

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Leiden
  • Naam
    MDA

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

mda's Achievements

1

Community reputatie

  1. Tja... een navilock... ik voel me net terug in de jaren 90 toen iedereen een verwijderbaar frontje had omdat anders je radio werd gestolen :S Maar de RCD's zijn toch niet zo gevoelig voor diefstal?
  2. 1. thanks voor het verplaatsen. Tussen de gateway vraag (elektronica) en de RNS (ICE) was het mijn niet 100% duidelijk waar dit het beste kon 2. Tja... tis niet echt alsof ik hier kom om handel te drijven en het forum zonder bij te dragen wil misbruiken om mij spullen aan de man te brengen. Ik zit met een gebroken ruit en een leeg gat in mijn dashboard, en vraag een beetje om hulp... maar goed.
  3. Ja... ik ben dan eindelijk ook de sjaak: ruit er uit getikt en mijn RNS510 is weg.... Probleem is: Ik woon niet meer in NL, en ik ben hier alleen maar voor de kerstdagen. Dus ik moet morgen weer 1000 km rijden, en ik zwitserland beginnen RNS units bij 800 euro (marktplaats doen ze daar niet zo aan...). Nou staat er een RNS te koop hier om de hoek (marktplaats) bij iemand die niet "Hassan88" heet en er niet uitziet alsof ie gestolen spul doorverkoopt, maar hij heeft een C versie. Nou weet ik dat mijn oude een A of B versie was, en toen ik ooit een modernere RNS315 er een dag in had gegooid, was de accu spontaan leeg (dus ik heb de oude gateway gok ik). Hoe weet ik zeker dat deze aangeboden 'C' versie het wel / niet gaat doen bij mij? Moet ik het gateway nummer opzoeken en hier neerpennen, en de mensen met echt verstand van zaken kunnen mij dan zeggen of die versie wel / niet problemen gaat geven? Of is mijn ervaring met de RNS315 genoeg om te zeggen dat het sowieso niet gaat werken met een C versie? Alvast dank!! @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@×__ p.p.s. Als ik een RCD 510 koop, moet ik dan ook op de versie letten, en trekt een nieuwere ook mijn accu leeg??
  4. mda

    Slippende en schokkende DSG

    is het aangrijppunt aanleren die 'calibratie' waar die verkoper het over had?
  5. mda

    Slippende en schokkende DSG

    Yup... iets in mijn DSG lijkt niet geheel te werken zoals het moet... Ik merk 2 dingen: 1) de koppeling in de DSG lijkt te slippen bij zware belasting (uitkomen haarspeld bocht, 10% helling, 4 mensen in de auto, in z'n 2 weer op gang komen is standaard slippen) (let wel: ik woon in Zwitserland, dus dat is hier een situatie die veel voorkomt) 2) schokken in de aandrijving vooral bij een flink dot gas op de snelweg (90-120 tussenacceleratie bij het invoegen oid) Ik weet niet of beiden met elkaar te maken hebben. Wat ik wel weet is dat vooral het slippen een stuk erger is geworden na een oliewissel voor de DSG afgelopen voorjaar. Het schokken is er eigenlijk sinds ik de auto heb, alleen was het echt sporadisch (1 of 2 keer per jaar) en nu lijkt het vaker voor te komen (eens per maand). het schokken is 1 of 2 stevige klappen in de aandrijving waarbij ie een fractie van een tel geen koppel geeft, en dan in een klap weer wel. De passat is getuned (JD software, 2.0 TDI 8v met 140pk origineel, nu ongeveer 170 of 180pk en een bak koppel), partikel filter verwijderd. EGR elektronisch dichtgezet. De DSG is een 6-versnelling natte koppeling. En ik ververs de DSG olie ieder jaar. De auto heeft er 330dkm op zitten. De bak geeft geen foutmeldingen. De vraag is: wat te doen? Mijn garage hier in CH zegt dat het de moeite niet is de DSG te repareren, of om te ruilen, want dat is bijna meer waard dan de auto (Skoda / VAG garage)... Valt er iets te doen behalve revisie van de bak? Een VW verkoper had het bij de laatste oliewissel over 'calibratie' van de bak (maar die jongen kraamt vaak onzin uit, en hij is geen monteur maar een verkoper...). Wat zeggen de experts hier? Valt er iets te redden, of is het doorrijden tot de bak de geest geeft, en dan een ruilbak er in? Mvg MDA
  6. mda

    inklikdeel autogordel defect

    ah, goeie. Gurtschloss... En het gaat om een 3C uit 2006.
  7. mda

    inklikdeel autogordel defect

    Geen idee hoe het onderdeel heet, maar het deel waar de autogordel inklikt heeft kuren... Ik kijk de gordel niet niet meer ingeklikt: een of ander palletje waar de gordel in moet klilken blijft staan ook als de gordel er uit is. Om de gordel in te klikken moet ik rammelen met de knop om de gordel te ontgrendelen ingedrukt, en met een paar pogingen lukt het dan. Mijn vragen: A) Hoe heet dat onderdeel? Want als ik het wil vervangen, is het wel zo makkelijk dat ik even kan googlen op de juiste term (en om ook te zien of anderen dit probleem hebben gehad op het forum met bijbehorende oplossingen) Ik neem aan dat het ding zelf openhalen om het veertje/onderdeeltje wat losgelaten heeft weer terug te zetten weinig nut heeft... Dus ik wil graag een andere. Wie weet vanaf welk punt ik het moet vervangen en wat het onderdeelnummer is? Alvast dank! -edit- deel 1 gevonden: het heet een gordelsluiter of gordelslot. Deel 2 is nu wie heeft er een vervangende voor me? Dealer wil er 65 euro voor... Bij demontagebedrijven vind ik alleen de bijrijderskant. Iemand nog een goed adresje?
  8. Ik heb die duitse niet-OEM mistlampen (of in ieder geval niet Hella) ok in NL gevonden: http://mistlampen.nl/volkswagen-passat- ... echts.html Iemand ervaring hiermee? Anders gevraagd: zijn deze technisch minder dan de Hella lampen?
  9. helaas helaas... nou dan morgen BM maar eens even bellen.
  10. Mooie collectie spullen voor de Passat hebben ze... maar wel aan de prijs: 80 euro voor 1 mistlamp (wel origineel Hella, maar toch...) Ik heb 50% van mijn spullen daar gekocht, altijd vriendelijke Brammetje Ik heb jou trouwens nog een PB gestuurd want ergens in een te koop topic zag ik op een foto een paar mistlampen bij je liggen. Je hebt ze niet toevallig nog?
  11. Mooie collectie spullen voor de Passat hebben ze... maar wel aan de prijs: 80 euro voor 1 mistlamp (wel origineel Hella, maar toch...)
  12. Het glas van mijn rechter mistlamp is gesneuveld, en ik was op zoek naar een losse lamp. Op MP vind ik van rechter mistlampen alleen die van een CC. Is die hetzlefde (kwa montage / vorm etc)? En zijn er ook andere modellen die passen? Van Golfjes tot Skodas?
  13. voorlopig zit de RNS510 type A er in sinds vanochtend (hier op mijn werk heb ik veel spullen bij de hand om de auto weer te starten als de accu leeg loopt), maar tot nu toe lijkt er niets aan de hand te zijn. Net even 5 min gereden, en hij start prima. Dus ik denk dat het opgelost is (met de oude gateway er nog in!). Mvg MDA
  14. hier op het forum! Nou ja, met de 315 die ik eerder probeerde liep ie echt wel leeg... en zo heel vaak wil ik niet met een lege accu staan. Afgelopen keer was het op zondag ochtend en had ik de hele dag om het op te lossen. Maar op weekdagen kan ik dat gewoon niet maken. Dus op een trial-and-error basis alle systemen uitproberen en kijken of het wel of niet leegloopt heeft niet echt mijn voorkeur
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden