Ga naar inhoud

VetteV8

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VetteV8

Profile Information

  • Plaats
    Drenthe
  • Naam
    Cor

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

VetteV8's Achievements

0

Community reputatie

  1. Een hele oude post, maar wel relevant: om die homokineet uit elkaar te krijgen: hoe doe je dat? Er op slaan... Ik stel me voor dat je de centrale bout er dan weer gedeeltelijk in draait, en dan op de zijkant van de kop slaat, waardoor die uit elkaar zo moeten springen? Is dat de methode? Of hoe anders, wáár slaan? Graag advies!
  2. Nee, de zuigbuis [12mm dia.] van de rembekrachtiging, onder het T-stukje naar de stalen leiding. Maar remmen was géén probleem. Cor
  3. Probleem is opgelost: een vacuumlek in een slangetje aan de achterzijde van de motor; en natuurlijk lek waar je het niet kunt zien. Nieuwe slang erop, en probleem weg. Cor
  4. Tja, dat is een van de eerste dingen die je doet, als je denkt dat je een cilinder misfire hebt; dat maakt dus geen enkel verschil, welke cilinder dan ook. Daarom denk ik dan ook dat ik helemaal geen misfire heb, maar dat het in de inlaat of de electronica moet zitten. Vandaar dat ik de rest van het ontstekings gedeelte heb onderzocht, maar geen fout gevonden daar; en vandaar verder aan het zoeken geweest. Cor
  5. Ik heb me zojuist voorgesteld omdat ik met mijn oude Variant een probleempje heb waar ik niet uitkom; de wagen is een B3 van 1996 [geen 3B, maar toch maar hier geplaatst] Betreft een 1,8 L motor type ADZ met MonoMotronic injectie. Deze motor draait stationair onregelmatig, en klinkt duidelijk alsof en een cilinder niet meedraait. Met name duidelijk te horen in de uitlaat. Gauw even het hele verhaal, als het even mag : Bij de APK was de CO kantjeboord; de keurmeester zei: katalysator leeg; andere kat gekocht, en daarna de uitlaat verwijderd. De nummers op het binnenwerk van de kat zijn zelfs nog leesbaar, ziet er uit als nieuw. Daarna zei dezelfde keurmeester dat het dan de zuurstof sensor moest zijn: andere Lambda sensor erin gehangen: geen enkel verschil. Daarna de 4 bougies vervangen [zagen er prima uit, licht bruin, voorgeschreven type] dan de verdelerkap en de rotor: allemaal geen enkel verschil. De kabels doorgemeten, en hebben geen weerstand; de kappen hebben alle 5 kOhm weerstand, zoals het hoort; er is geen geleiding/sluiting in de kappen naar massa: de weerstand is > 20MegOhm, gemeten met een DVM, heb geen Megger. Ook direct aansluiten van de kabels op de bougies, dus zonder de kappen, gaf geen verschil. Daarna de compressie gemeten, en deze is op alle vier de cilinders precies 12 bar, nog geen 1/2 bar verschil. Accu los gehad voor een half uur, geen verbetering Temperatuur sensor [4 draads, tussen cil 3 en 4] los bij draaiende motor: toerental gaat 200 RPM omhoog, en zakt weer als je hem aansluit. Nou weet ik het even niet meer, wie heeft er nog een goed idee? O ja, de rubberen inlaat pakking tussen de injectie en het spruitstuk is vorig jaar vervangen, maar dat had niet het zelfde storingsbeeld; ik zet het er maar even bij voor de volledigheid. De wagen gebruikt heel weing olie [1/2 liter op een paar 1000 km], en geen drup koelvloeistof. Wat nu? Bedankt voor het meedenken. Cor
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden