Ga naar inhoud

sebas1977

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over sebas1977

Profile Information

  • Plaats
    Leeuwarden

sebas1977's Achievements

0

Community reputatie

  1. Het is het antwoord wat de dealer heeft ontvangen. Hij adviseert mij nu contact op te nemen net klantenservice PON. Hij was echter wel op de hoogte van de brief, dus Duitsland heeft wel op enige manier contact gehad met de dealer. Ik zal deze uitslag doorgeven aan klantenservice Duitsland. Hopelijk helpt dat. De garantie specialist heeft overigens toe geheven dat dit probleem vaker voorkomt, maar de auto valt dus simpelweg buiten de gebeld garantie termijn...
  2. De reactie van de importeur... De schadeoorzaak van deze "bultjes" in de lak is niet onderroest (0001) zoals u aanvraagd maar zijn duidelijke zinkblaasjes (0005). Op schadesoort 0005 zinkblaasjes is tot maximaal tot 6 jaar fabriekscoulance aanwezig. Deze wagen is buiten de termijn van lakgarantie en deze schadesoort is dus ook buiten de termijn van lakcoulance deze klacht heeft ook geen betrekking op carrosseriegarantie. (roest van binnenuit waarbij het moedermateriaal verdwenen is). Aanvraag afgewezen.
  3. Het zou mooi zijn als VW Duitsland een reactie geeft op de mail, dan heb ik iets achter de hand
  4. @Robl Ben je nog naar de dealer geweest om melding te doen? Vandaag een eerste terug koppeling gehad wat betreft mijn garantie claim. Hoewel er nog geen definitieve goedkeuring is, wordt het volgens de man opgelost met een coulance regeling van 75%, wat dan ongeveer inhoud (schatting iom schadeherstelbedrijf) een bedrag van €500 voor eigen rekening. Hiervoor worden van alle 4 portieren en de achterklep de sierstrippen en ramen gedemonteerd en de gehele oppervlakte gestript van alle lagen en opnieuw behandelt en gespoten. Incl werkloon, nieuwe sierstrips (deze breken blijkbaar vrij snel bij verwijderen) etc. Op de vraag waarom er geen 100% coulance is, antwoorde hij dat het eigenlijk onder de lakgarantie valt (het is geen roest van binnenuit). Het probleem zit in de tussenlaag (zinklaag). Maar omdat het een bekend probleem is willen ze toch een regeling aanbieden. Moet ik hiermee akkoord gaan of zijn er nog andere wegen te bewandelen?
  5. @Robi PB gestuurd. Degene die mij bij B heeft geholpen was de lakspecialist en heeft vrijwel direct foto's gemaakt en werkopdracht aangemaakt. Naar zijn inschatting was de auto niet overgepoten, maar dat zal wellicht blijken uit het onderzoekje van PON/VAG gaat doen. In mijn geval vind ik het apart dat het echt alleen op de deuren is ontstaan. Op de andere delen (motorkap/dak/schermen) is echt geen vlekje te zien. Heb jij geen verschijnselen op andere delen van de auto? Bij Care hebben ze wel even de lakdikte gemeten, en die was normaal volgens de meneer. Toch ben ik bang om geen enkele vorm van coulance te krijgen en dat ze onder het mom van 3 jaar lakgarantie er onderuit proberen te komen (even er vanuit gaande dat de auto niet al gespoten is geweest). De auto is verder dealer onderhouden (nu wel toe aan een beurt). Ben dus ook erg benieuwd met welk bericht ze komen, en of ik dan het rapport oid kan inzien. Wat zijn de eventuele mogelijkheden om in bezwaar te gaan ? En loont het om nu alvast contact op te nemen met PON?
  6. Er is nog geen bericht van de dealer, als ik niks hoor dan neem ik zelf even contact op. Als er niks uit komt (geen garantie) dan wordt het kiezen tussen 5 deuren spuiten of inruilen...?? Dat zou balen zijn, mijn passat is technisch perfect.
  7. met wat inspanning is het inmiddels gelukt de veer de vervangen, kleurcode wir/paars/geel/geel. Lukte niet met losse schokbreker en veerspanner, dus toch maar de draagarm losgehaald waarna het uiteraard wel lukte. Gelukkig is er een brug op het werk, en genoeg gereedschap, want het is geen klusje voor thuis/op de krik ! Bedankt voor de reacties en het aanbod!
  8. Beste forumleden Mijn passat is voor de keuring geweest en afgekeurd op de achterveer links achter. Deze ga ik dus vervangen maar ik vroeg me af of ik een sport onderstel heb of niet. Ik dacht ergens gezien te hebben dat dit namelijk wel zo was. Hoe kom ik daar achter? De rechter veer had een kleurcode (weet niet meer wat), zegt dit iets? Alvast bedankt,
  9. De dealer heeft niks gemeten, maar ben ook nog even bij 2 schade specialisten geweest. 1 daarvan heeft laagdikte gemeten en was normaal (niet overgespoten, waarde van 90 ofzo? Bij een andere schadespecialist heeft een spuiter gekeken en deze wist direct te melden dat dit roest van onderuit is en wordt veroorzaakt door een slechte zinkbehandeling.
  10. Beste forumleden, Afgelopen week stond mijn Passat (een jaartje in bezit) op de brug toen ik op de bestuurdersportier bultjes ontdekte op de lak. Bij nadere inspectie bleken er veel meer te zijn, en ook op alle andere portieren!!! Vooral de beide voorportieren, maar ook op de achterportieren en de achterklep! Sommige lijken open gesprongen, andere zijn nog alleen nog maar kleine bultjes. Bij de kentekenplaatverlichting is dan weer helemaal niks te zien.... Wie van jullie kan hier iets overzeggen? Uiteraard ben ik naar een dealer geweest (leeuwarden en Franeker), en de eerste heeft foto's gemaakt en een werkkaart gemaakt die wordt opgestuurd. De andere dealer kon vermelden dat dit door steenslag kwam (op alle deuren??) en onder de lakgarantie viel. Deze 3 jaar zijn uiteraard al verstreken... Het vreemde is dan wel dat er op de spatborden en de motorkap helemaal niks is te zien. Als er al ergens steenslag zit, is er verder geen roestvorming of bultjes te zien. Het betreft een Passat Variant 1.9TDI 74kW uit 2007 24-T.-B. Hieronder een paar foto's :
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden