Hallo,
Sinds kort ben ik de blije rijder van een Volkswagen Passat 1.8 20V 92 KW uit 1997. Zoals ik in Ik ben...Ik rij.. al aangaf, had ik een aantal problemen die opgelost moesten worden. Deze zijn zover opgelost. Aangezien ik hier veelvoorkomende dingen tegengekomen was, wil ik iig even mijn problemen EN de bevindingen delen, zodat iemand hier misschien iets mee kan.
Mijn eerste probleem was dat de Passat slecht starte: zowel warm als koud. Hij startte slecht, en hield de eerste paar minuten flink in. Het hielp als ik even wachtte en af en toe een dotje gas gaf om te voorkomen dat ie afsloeg. Dan pakte hij na een paar minuten wel en dan reed ie weer prima.
Alles nagekeken: problemen zoals die LMM en gasklephuis waarover ik las, dat was hier kennelijk niet aan de orde want die waren goed.
Wat bleek: er zat een gaatje in de brandstof toevoer waardoor ie valse lucht aanzoog met starten. (ik ben geen monteur, dit heb ik me laten vertellen. Probleem zover opgelost met een nieuw slangetje.
Volgende probleem: plots begon ie tijdens het rijden in te houden. Net of de motor gesmoord werd. Dit deed ie voor de tijd niet. LMM en gasklephuis waren het niet: ze waren schoon, en 'de monteur heeft m opnieuw uitgelezen, foutmeldingen gereset en weer opnieuw ingeleerd. Alles leek verder prima te zijn. Nu ontdekte de monteur dat de luchtaanvoer vanuit de tank niet goed was. Dat heeft ie wel verbeterd, doch er moet nog een andere benzine dop op. Ik rij nu met een minder vast geschroefde dop rond, en het helpt wel.
Blij dat k weer rij!