Ga naar inhoud

robbart

Members
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over robbart

Profile Information

  • Plaats
    etten-leur

robbart's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hoi Sido, Bedankt voor deze adviezen, ik laat het maar even zoals het is nu. Zolang de kachel warm wordt vind ik het goed. Bovendien de kachelradiateur er even uit pakken lijkt me niet zo simpel omdat ik volgens mij dan het halve dashboard moet slopen. Groeten, Peter
  2. Het waterprobleem heb ik opgelost door de rubber dop onder de accubak en onder de rembekrachtiger te verwijderen. Het water loopt nu gewoon weg onder de auto en niet naar binnen. Het kachelprobleem heb ik zover ik merk ook opgelost, zoals in een ander forum gelezen heb ik de kachelradiateur ontstopt. Ik heb het volgens onderstaande werkwijze aangepakt. Eerst de plastic plaat onder de voorruit boven de accu verwijderd, toen de slangen van de kachel verwijderd. Als je voor de auto staat rechts naast de accu. De rechtse slang is de inlaat, de linkse de uitlaat. Daarna heb ik de tuinslang op de kachel gezet waar de uitlaatslang normaal aan zit, kraan open gezet en een tijdje door laten stromen. Er kwam behoorlijk wat bruine, roestige troep uit. Toen ook nog eens via de inlaat met de tuinslang doorgespoeld en daarna nog eens via de uitlaat. Slangen terug monteren en de motor laten draaien. Het verschil was meteen te merken, kachel blaasde na een dikke minuut al merkbaar warme lucht. Even een eindje gereden om de motor zover op temperatuur te brengen dat de thermostaat open ging. Zal nog wel eens wat lucht in het koelsysteem borrelen maar dat komt weer wel goed. Nou zoek ik eigenlijk nog een middel om aan de koelvloeistof toe te voegen zodat het gehele koelsysteem wordt gereinigd, iemand nog suggesties ? Ik hoop dat ik met bovenstaande duidelijk ben geweest en dat anderen er ook iets mee kunnen. Gr. Peter
  3. robbart

    kachel wordt niet warm

    Mijn passat 3BG van 2001 (190000 km) doet het, na wat kleine reparaties ivm water binnen, goed, alleen wordt sinds kort de kachel niet meer warm. Ik heb zelf al diverse dingen nagekeken, de motor wordt gewoon warm, de slangen naar de kachelradiateur ook. Toch blijft de auto alleen maar koude lucht door de roosters blazen. Ik heb hierop al diverse forums doorgelezen en het lijkt mij dat de kachelradiateur verstopt zit. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken of eventueel vervangen ? Ik hoop dat iemand mij hiervoor de juiste tips kan geven, want het rijplezier gaat er zo wel een beetje af. Groetjes, Peter
  4. Ik heb dit probleem ook, welk filter bedoel je? Gr. Peter
  5. Het is een automatische airco, maar als ik hem op stand voorruit ontdooien zet gaat de auto functie uit. de vin blijft draaien, als ik de aanjager uit zet dan stopt hij wel. PS, bedankt voor je snelle reactie, ik heb het meteen even getest natuurlijk
  6. In mijn passat 3bg bouwjaar 2001 zitten 2 koelvinnen, de ene draait via de v-snaar en de andere is electronisch. Zodra ik de auto start gaan ze beiden draaien, de vin die aangedreven wordt door de v-snaar kan ik met de hand tot stoppen brengen. Nu het kouder wordt vraag ik me af of de electronische vin niet stil moet blijven staan totdat de motor op temperatuur is (misschien een kapotte sensor?). Het duurt nl heel lang voordat de motor een beetje warm wordt en zodoende ook de kachel. Gr. Peter
  7. Maar hoe los ik het op, lijkt me sterk dat als er eens 3 mensen achterin hebben gezeten dat ik dan dat ding moet gaan vervangen oid
  8. Het is een sedan uit 2001, soms als ik wegrijd zijn de lampjes uit en gaan ze later branden. Ik denk dus zelf ook dat het ergens een sensor is. Zit een module onder de achterbank maar die is goed volgens mij, ook de stekkerverbinding is niks mis mee.
  9. Als ik mijn auto (3BG) start blijven soms de lampjes van de ABS en ESP branden, als ik dan weer opnieuw start gaan ze meestal weer wel uit. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn ? Groetjes, Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden