Ga naar inhoud

evolimited

Members+
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over evolimited

Profile Information

  • Plaats
    Emmen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

evolimited's Achievements

1

Community reputatie

  1. Hoeveel sensoren zitten erin die oliedruk gerelateerd zijn dan? Iemand bekend mee? Ik heb al een keer oliedruk gemeten en dan is het gewoon goed maar ik weet niet wat de oliedruk is als de melding afgaat. Aangezien soms ook na 200km rijden nog geen 1x melding geeft en soms binnen 20km wel.
  2. Heb ik al geprobeerd, maar probleem is dat ik dan eigenlijk moet rijden omdat alleen op die manier de melding erin komt. Onbelast kun je hem wel 5 minuten op 2750/3000 toeren houden zonder een seintje van de oliedruk problemen. Het gebeurd ook heel sporadisch namelijk. Dus zou dan al een speciale oliedrukmeter moeten kopen die ik aan kan sluiten in het interieur ervoor.
  3. Hallo lezers, Mijn vader heeft een 2001 VW Passat Variant met een 1.8t motor met de code AWT. Nu heeft die hem net ene half jaar en op de terugweg toen hij even op zijn staart getrapt werd was het de eerste keer dat hij de melding en de toeters en bellen liet afgaan dat de oliedruk weg was. Nu heb ik zelf ook zo zelfde motor in mijn S3 zitten en ben bekend met de bekende oliezeef die wel eens wil verstoppen. Ik werk zelf bij een VW dealer ook dus heb ik de nieuwe zeef besteld en dus vervangen en voor ik hem los heb gehaald ook de motor geflushed. Hierna heb ik gewoon weer de 5W30 olie erin gegooid met een nieuw filter en voor ongeveer 1000km ging het goed en toen weer op de snelweg op de cruise met 130km/h ging die weer aan. En ook op kortere stukken kwam die steeds vaker terug ook. Dus in overleg met andere collega's ook de oliepomp vervangen want die wouden ook wel eens de geest geven is mij verteld. Dus zo gezegd zo gedaan ook de oliepomp vervangen en ook gelijk maar de oliedruksensor die bij oliefilter zit. En weer ging het ongeveer 1000km goed en begon het feestje weer eens opnieuw. Ik begin nu echt af te vragen wat het nu kan zijn. Hier bij ons in de buurt zit iemand die motoren compleet kan flushen, maar mijn vader is naar hem toe gegaan en deze man zei al dat het waarschijnlijk niet ging helpen want dit zouden de krukas lagerschalen wel eens kunnen zijn die versleten zijn. Toen ik dat hoorde ging ik me echt afvragen hoe dit kan, want de motor loopt als een zonnetje en de storing komt niet elke rit terug. Maar ik merk wel als die eenmaal is geweest dat die wel steeds vaker voor komt in kortere tijd steeds. Maar nu is dus de vraag zijn er meer mensen die inderdaad bij deze motoren de krukas lagerschalen hebben vervangen en dat toen probleem opgelost was? Of toch eerst wel de aanvoerleiding vervangen die naar de turbo gaat? Heb vorige week namelijk olie en oliefilter weer vervangen nadat de motor weer geflushed was en vandaag heeft hij de eerste 3 ritten allemaal van 100km goed doorstaan en nadat we hem hier in de buurt even boodschappen wouden doen kwam de melding weer, en gaat die ook gelijk weer uit wat die dus elke keer doet ook. Melding gaat aan en gaat ook bijna gelijk wel weg weer na 2/3 seconden. Weet nu niet wat ik nog kan doen, krijg niet echt vertrouwen er meer in dat ik dit probleem er ooit uit ga krijgen na nu al 4 keer reparaties uitgevoerd te hebben. Alle vervangen onderdelen zijn altijd van origineel VW geweest behalve dan de oliefilter van Bosch gemonteerd. Zie ook in een Topic hier links naar verschillende topics gaan maar kan ze allemaal niet openen op een of andere manier, ook niet die van de oliefilters. Mensen die mij hier tips/hints kunnen geven? Of die mij kunnen vertellen wat het kan zijn nog? Mvg, Nik
  4. Hallo, Zoals de titel het al wel zegt heb ik mijn vader zijn Passat Variant die erg laag hangt, normaal weet ik dat het net een 4x4 auto lijkt door hoge stand van de auto maar deze heeft juist tegenover gestelde maar ook met drempels nemen of ons oprit afrijden hoor je de bumper over de straat gaan! Nu zijn de veren niet gebroken of andere gekke dingen en ik zie er niet aan af dat het verlagingsveren zijn, nu weet ik niet kan hij door andere onderdelen zo laag hangen? Draagarmrubbers? Schokdempers? Iemand hier bekend mee? Kan ongeveer me hand net tussen wielkast en band krijgen, wat ik wel gaaf vind maar mijn ouders niet zo! Mvg, Nik
  5. Maar wat ik dan begrijp is dat het dan niet mogelijk is dit te coderen bij de 3AA Passat?
  6. Ja dit klopt, mijn excuses ik ging er vanuit dat nog wel 3C was ivm als je model afleest van chassisnummer. Is iemand bekend met het achterlichten coderen met dagrijverlichting bij de B7/3AA Passat
  7. Bij deze heb ik even een AUTO-SCAN gemaakt en de 09 hier gekopieerd: ​Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 3AA-937-087.clb -Part No SW: 3AA 937087 G HW: 3AA 937 087 G -Component: BCM PQ47 H 421 0465 -Revision: BB421001 -Coding: 0808000000000000009800805500816403790088426D85606480C7200041 -Shop#: WSC 12345 555 12345 Heb bij mij in Byte 0 bit 3 en bit 4 keer apart in te schakelen maar bij mij gaan bij beide coderingen de achterlichten helaas niet meebranden. Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik heb dit er wel staan bij Byte 0: Only limited Coding Information is available for this Control Module. If you happen to need additional Details please contact Support@Ross-Tech.com Coding is normally done using the Factory Tool and Software-Version-Management (SVM). The Bytes 00 - 08 _ 10 are not in use (always 00)!
  8. Auto stond niet op de handrem, toen ik codering wou proberen. Ik kan geen vinkjes zien bij Byte 0, Komt dit door een te oudere kabel eventueel of is het dan gewoon niet mogelijk? Alle bits staan op 0 namelijk dus geen enkel is geactiveerd. Ga zo eens proberen bit 4 aan te zetten en zien wat er dan gebeurd.
  9. Dit moet ook mogelijk zijn met passat lijkt me enig idee hoe? Heb zelf vagcom en al jaartje mee actief dus wil zelf liever ook leren. Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!
  10. Ik heb de bit 3 van Byte 0 aangepast en kom dan op een 08 uit die in de longcoding komt te staan maar heb helaas nog geen achterlichten branden met de dagrijverlichting. Kan het een andere bit zijn of andere byte? Mvg, Nik
  11. Hallo, Ik heb al even gezocht maar zo niet iets kunnen vinden om de achterlichten te doen laten branden samen met de dagrijverlichting. Heb wel iets gelezen dat er dan een Scandinavie codering in moet zodat achterlichten mee branden maar heeft iemand dat hier al een keer gedaan?? Hopelijk kan iemand hier mij ermee helpen. Gaat om een 2012 Passat Variant B7/3AA Mvg, Nik
  12. evolimited

    2e snelheid

    Ik zag bij het instellingenmenu de optie 2e snelheid staan en had hem uitgeprobeerd en vond het wel heel mooi dat de digitale snelheid ook in het klein onderin het beeldje kwam te staan, helaas alleen in mph. Dus mijn vraag is is dit te veranderen naar kmh?? Ik wil namelijk niet de digitale snelheid groot hebben in het menu zoals je via MFA kunt selecteren.
  13. evolimited

    Needle Sweep 3AA

    Ik las dat je Needle Sweep op de passat kon krijgen, is dit ook mogelijk op de nieuwste 3AA model?? Mvg, Nik
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden