Ga naar inhoud

ontzettend onmeunig

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ontzettend onmeunig

Profile Information

  • Plaats
    Hengelo

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ontzettend onmeunig's Achievements

0

Community reputatie

  1. jazeker stel ik mij nog voor. Echter wil ik eerst wat upgrade's in orde hebben alvorens nieuwe foto's te gaan schieten en me voor te stellen. Ik zet dan alles in 1x onder elkaar iig thx voor de tip.
  2. om niet alle forums door te hoeven lezen stel ik voor dat de moderators een verzameltopic maken van de remupgrade van o.a. passat's 3B5. want ik wil nu wel eens opgehelderd krijgen hoe het nu echt zit. Want ik zoek me helemaal suf tussen alle fora's en het verdere internet! Hier mijn conclusie van de onderdelen met nummers zoals ik die gevonden heb, graag word ik verbeterd indien foutief vermeld! Auto; VW passat 3B5 1.8T 1998 Originele schijfdiameter voor 282x25 - achter 245x10mm Gevraagde diameter voor 312x25 - achter 269x22mm voorzijde dmv onderdelen VW passat 3BG 2.5TDI of V6 vanaf 2003, 2WD achterzijde dmv onderdelen Audi A8 en passat V6 4motion. welke exacte types met bouwjaren en motoren hoop ik hier in dit forum duidelijk te krijgen. de autosloperijen hebben een beperkt gamma aan auto's voor deze upgrade. Er staat bv nergens een audi TT op de sloop met de remklauwen er nog aan! Ook hoop ik duidelijkheid te krijgen in de potdieptes want dit is vaak struikelblok bij toepassing van alternatieve remsystemen. Bij voorkeur wil ik eerst gericht de sloperijen benaderen om zo goedkoop mogelijk een betere remset te verkrijgen alvorens alles nieuw te bestellen. Om de onderdelen nieuw te bestellen heb ik de volgende nummers kunnen vinden. hierbij vermeld ik het originele nummer en een alternatief voorzijde; 1 set LI+RE remklauwhouders passat 8BO 615 125 A remschijven 312x25mm 4BO 615 301 C code van origineel vw 24.0325-0137.1 code ATE powerdisc. (heb van horen zeggen dat dit de beste optie is) remblokken 4BO 698 151 J/N (origineel vw) ATE ceramic 90R-011356/1261 opspatplaat tbv 312mm schijven 3BO 698 998 A hulpmiddel waterkering 3BO 615 313 achterzijde; remklauwhouder 4DO 615 425 B remklauwen 8DO 615 423 en 424 C of origineel toepasbaar? remschijven ATE 24.0122-0203.1 (origineel nr 4DO 615 601 remblokken ATE 13.0460-2820.2 (origineel nr 4DO 615 425 afstandsbus M10 (geschat) 10mm dik, vanwege ombouw naar geventileerde schijven.
  3. Waarom? ik gebruik gewoon de buizen en lasbochten opnieuw en maak deze op maat voor de passat. De tegendruk na de turbo wordt dan minder wat gunstiger is in mijn optiek. Nadien wou ik dan de auto laten chippen met eventuele andere aanpassingen indien noodzakelijk.
  4. Nou maak je me wel nieuwsgierig door te verwijzen naar foto's en ze vervolgens niet te plaatsen! Bij mijn chip-station word mij verteld dat met chippen 45pk winst geboekt word. 150->195pk. Ik zie heel veel verschillende waardes van chippen voor een 1.8t op het internet, gek eigenlijk. Turbodruk opvoeren geeft vaak problemen hoorde ik, omdat de elektronica dan niet meer goed afgestemd is. Zijn alle problemen mbt elektronica niet op te lossen door het vervangen van de chip? of zul je dan ook een keer de ECU moeten aanpassen? ik heb op mijn huidige auto (ietwat gepimpte peugeot 206, staat te koop btw) een 2,5" uitlaatsysteem zitten welke ik met een beetje bak en braadwerk wil gaan plaatsen onder de passat. Zodoende wil ik een mindere weerstand na de turbo in het uitlaatsyteem creeen, haalt dit nog wat uit of is dit niet zo van belang bij een passat omdat de turbo niet een van de grootsten is?
  5. de filters die bij de speaker geleverd zijn, zijn afgestemd op die speakers. de filters die in een auto zitten niet. mijn advies is om gewoon compleet nieuwe kabels te trekken naar de speaker en daar de meegeleverde filters tussen te zetten. de originele bedrading laat vaak ook te wensen over is mijn mening. Ik ga binnenkort ook beginnen met een complete audio inbouw in mijn pas aangeschafte Passat 3b '98 (ook met pasringen welke ikzelf maak). zal tzt wel het eea op het forum zetten
  6. ja dat forumonderwerp had ik al wel gezien, maar kon er niet echt een bevredigend antwoord uit ophalen, dus vraag ik het zelf nog maar een keer. plus ik heb meerdere vragen he
  7. Ik haal volgende week mijn nieuwe auto op. Een '98 passat variant 1.8t 150pk. Hoe kan men op een redelijke goedkope manier het vermogen opschroeven? Welke aanpassing geeft hier nou het meeste rendement? Ik weet dat met het simpel chippen het vermogen opgeschroefd kan worden tot 195pk. Maar wat is er nou voor nodig om hier net iets boven te gaan zitten? Naar ik weet kun je eerst beter niet elektronische veranderingen aanbrengen en dan als laatste verandering pas gaan chippen, daar alles zo beter op elkaar is afgestemd. De auto heeft pas 146.000km gelopen dus moet nog wel wat motorisch kunnen veranderen volgens mij. mogelijke voorstellen: - dikkere downpipe - front mount intercooler (origineel zit deze er niet eens op) - racekat met minder tegendruk - 2,5" uitlaatsysteem ipv standaard - inlaatstuk aanpassen - grotere brandstofregelaars - opschroeven turbodruk ev met variabele boost controller EN kan er makkelijk een dumpvalve gemonteerd worden voor het bekende pssst geluid?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden