Ga naar inhoud

Stropdas

Members+
  • Aantal items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Stropdas

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Harderwijk

Stropdas's Achievements

2

Community reputatie

  1. Probleem opgelost. Ik heb de banden achter weer vervangen voor de zomerbanden die ik altijd achter had. En de banden voor vervangen voor de zomerbanden met weinig profiel. Daar dus andere bandjes voor zoeken. Ik heb nu een stuk gereden en het stuur trilt bij snelheden tot 80 nu gewoon helemaal niet meer en ook geen gebonk meer. Morgen naar het werk op de snelweg verwacht ik ook geen problemen. Dat wordt even lekker doortrekken en genieten van het relaxte rijden zoals ik de auto ken. Ik kon deze post/topic verwijderen, maar wie weet doe ik iemand anders er ook nog een plezier mee die tegen dit probleem aan kan lopen. Ik ben nog wel benieuwd naar de meer technische uitleg, dus mocht iemand die hebben dan hoor ik dat graag
  2. Sinds een paar weken heb ik problemen met mijn auto. Aangezien de voorbanden minder profiel hadden dan achter heb ik voor en achter omgeruild. Niet lang daarna kreeg ik het volgende: Ik had eerst een probleem met flink trillen waardoor rijden met snelheden boven de 100 erg onaangenaam waren voor mijn handen. Ik heb als test eergisteren mijn winterbanden voorop de auto gedaan. Hij rijd nu op hogere snelheid zonder noemenswaardig trillen, maar op lage snelheid tot 70 is hij flink aan het bonken. Dit voel ik ook op de koppeling Bij versnellen/afremmen gaat het ook sneller/langzamer. Het is ook als ik de koppeling ingetrapt heb dus het heeft niets met de motor zelf te maken. Wanneer ik op vrachtwagensnelheid of hoger rij hoor/voel ik het niet echt meer. Aangezien ik altijd met hoge bandenspanning rij heb ik die verlaagd naar (warm) 2,55/2,6 maar dat gaf geen verschil. Ik ben bang dat ik door een paar weken doorrijden met de zomerband andere onderdelen heb beschadigd. Kan me niet herinneren dat ik op een stoep oid ben geknalt. Eerst dacht ik aan een wiellager, maar dan zou ik gepiep moeten horen en geen gebonk als ik het goed heb. Moet wel zeggen dat ik de winterbanden van de achteras heb geplaatst. Aangezien ik het probleem voorheen niet had met de zomerbanden achter, zou dit misschien komen doordat de banden achter toch op een andere manier slijten waardoor ze alleen nog goed op de achteras functioneren? Dat kan ik vanavond testen door de winterbanden om te ruilen met de andere winterbanden die normaal al voor zitten. Op het oog zie ik geen onregelmatige slijtage Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
  3. Auto gistermiddag opgehaald. Moest wel even wachten maar Xander heeft me daar prima geholpen toen hij beschikbaar was. Weer was lekker dus zelf ook even de olie verwisseld met 5w40. Kan hij er weer zo'n 15K tegenaan. Verbruik mag nu weer omhoog Flitsmeister weer aan... De onderdelen die ik heb liggen mogen naar Frankrijk(?) Mister-auto laat ze ophalen door UPS bij mij. Bedankt voor jullie feedback
  4. Auto vanmiddag weggebracht. Een Up als leenauto ontvangen. Zolang je geen haast hebt is het dat prima auto Mis alleen de cruise control en goed geluid. Beetje een Aygo alleen dan een stuk moderner. Inhalen gaat met erg veel anticiperen om anderen niet tot last te zijn. Zal blij zijn als ik morgen weer met een gerust hard flink kan versnellen zonder bang te zijn een riem kapot te trekken
  5. Ik heb een afspraak om de auto volgende week woensdag te brengen. Donderdag haal ik hem weer op. Leenauto in de tussentijd. Bedrag komt dan in totaal uit op iets meer dan €600,- all in. Dit is iets onder de prijs van de onafhankelijke garage waar ik het anders zou laten doen. Daarna kan ik weer gaan planken. Ik rij nu in de morgen extra rustig. Zit nu over 1100km met 4,9l/100km op de boordcomputer. In de middag plank ik wel
  6. Ik wacht de mail van Albert wel af. De kosten van terugsturen zullen ook het einde van de wereld niet zijn. Kwam van een Renault Laguna dus de kosten vallen tot nu toe mee Daar zat ik jaarlijks boven de 1000euro aan de meest vage dingetjes. Dit is nu het eerste in anderhalf jaar tijd en 60K verder. Is nu onderdeel van regulier onderhoud in tegenstelling tot de Russisch roulette
  7. Hij heeft alles op voorraad. Hij gaf niet aan welke onderdelen er precies waren maar prijs is ongeveer hetzelfde als voor wat ik het nu heb . Dat ga ik dan mooi terug sturen als het binnen is. De foutieve V-riemset kan ik gewoon terugbrengen. De spullen van mister-auto stuur ik ook terug zodra die binnen zijn. Ik wacht nog op informatie van Albert over de kosten van het vervangen bij hun in de garage. Ik weet wat de andere garage ervoor rekent. Heb Albert nog niet gevraagd naar een leenauto voor de dag dat ze er eventueel mee aan de slag gaan. Het is vast niet in een half uurtje gedaan
  8. Bestelling had ik gedaan bij Mister-Auto.nl maar ben niet te spreken over hun manier van zaken doen. Ook bij een andere zaak bij mij om de hoek in Ermelo (Wesparts) met auto-onderdelen komen bij mij over als een stel prutsers die of de kennis niet hebben, of ergens verkeerde informatie vandaan halen. Als Albert Schneider goede prijzen rekent stuur ik alles terug naar Mister-Auto. Reageren erg laat op mail en hebben een hoop ineens niet meer op voorraad na bestellen en sturen doodleuk de bestelling op zonder dat onderdeel als ze er geen alternatief voor hebben. In mijn geval de V-riem set. Ik deze via Wesparts besteld. Kom ik op de fiets langs, hebben ze de bestelde set niet maar wel een van van een ander merk. Kom ik er eerst achter dat deze niet de keerring en 9 schroeven heeft, en daarna online dat deze set voor een veel lagere prijs verkocht plus NIET voor de 1.9 TDI maar 2.0TDI is. Hadden ze ook wel vantevoren kunnen laten weten ipv te bellen dat de set niet op voorraad was en door de leverancier bezorgt werd en ik hem gewoon op kon komen halen daarna. Ik heb de juiste kennis niet, maar deze autozaken lijken het me ook niet makkelijk te maken. Ik zit er niet op te wachten dat ik de auto bij de garage aflever en vervolgens de auto niet klaar vanwege een verkeerd of ontbrekend onderdeel, met diengevolge hoge kosten voor extra arbeidsloon en onderdelen die via de garage geleverd moeten worden een dag later. Albert Schneider heb ik op jullie advies mail gestuurd voor welke onderdelen en bijbehorende prijs, plus de kosten voor het inbouwen hiervan bij hem Ik rij dagelijks zo'n beetje langs van en naar mijn werk dus kan het zo op komen halen of auto afgeven om uit te laten voeren.
  9. Mijn 1.9TDI BKC uit eind 2005 heeft nu bijna 252K gelopen. Nu is bij 130K de getande riem met waterpomp/spanners/looprol vervangen. Nu ruim 120K verder moet dit weer vervangen worden. Tevens is de V-riem nog niet vervangen. Dit moest eigenlijk bij 180K volgens het boekje. Deze wil ik nu ook gelijk laten vervangen. Ik heb online nu een aantal dingen besteld maar ik begin te twijfelen of ik wel de juiste onderdelen besteld heb hiervoor. Dit is alles wat ik kon bestellen bij een bepaalde website. Dit in overleg met de garage. Wat ik heb besteld is: CONTITECH - Ref: CT1028WP3 - Waterpomp+tandriemset - OEM 038198119A - 038198119C - 045121011F 1 x Tandriem 1 x Waterpomp 1 x Spanrol (tandriem) 1 x Geleide rol/omdraairol getande riem 1 x Moer 1 x Moer CONTITECH - Ref: 6PK1050D2 - Poly V-riem set - OEM 03G105243C - 03G903137B - 03G105243 1 x Poly V-riem 1 x Riemschijf, krukas 1 x Keerring, krukas 1 x Schroef 4 x Schroef 4 x Schroef FEBI BILSTEIN - Ref: 28025 - Spanner, Poly V-riem - OEM 03G 903 315 C - 03G 903 315 D - 03G 903 315 G GATES - Ref: T38438 - Spanrol, Poly V-riem - OEM 03G903315A Is een spanner en spanrol hetzelfde? Ze hebben bijna hetzelfde OEM-nummer. Het lijkt erg op elkaar. Ik begin bijna te denken dat ik gewoon verkeerde onderdelen besteld heb nu. Ik kan nergens online vinden wat er nou precies nodig is voor het vervangen van deze groepen. Wil niet dat de boel ergens klapt en er een erg dure schade komt. Ik denk dat mijn auto dan gelijk afgeschreven is Wie kan hier meer over zeggen?
  10. Nu heb ik hem al een paar dagen kunnen gebruiken zonder storing. Heb de knop licht geschuurd om de zwarte lak te verwijderen en met 3D-carbonfolie beplakt met een rechthoek uitgesneden voor het lampje. Beetje hobbybobachtig maar het werkt iig Op mijn schakelaar (A-versie) zaten 10 pinnen. Heb ze aan beide kanten van beetje soldeer voorzien voor de zekerheid. Ging erg snel. Mocht ik later ook problemen krijgen met de stuurkolom dan ga ik dit ook proberen te solderen. Had gelezen dat dit ook slecht soldeerwerk als oorzaak zou hebben. Daar zal uit/inbouwen wel veel meer werk zijn.
  11. Zie in de KB dat je ook aan de schakelaar kan solderen. 8 puntjes moet me wel lukken KB: Handrem schakelaar solderen. Dit ga ik eerst proberen alvorens een nieuwe aan te schaffen. Knop ziet er bij mij niet meer zo mooi uit maar dat maakt me niet zoveel uit.
  12. Nu weten we nog de prijs niet Online vind ik ze voor 10dollar in de VS nieuw en via Ebay als ze ze hebben voor ongeveer 13euro ex verzendkosten. In Amsterdam via een site voor een kleine 26euro maar weet nog niet wat ze bij de dealert kosten
  13. Die knuffel kan het geloof ik eventueel iets zuiniger maken maar dat hangt van de gewenste knuffel maar begreep dat ze meestal ietsjes zuiniger werden. Als het veel fijner rijd en verbruik niet veel meer is dan lijkt het zeker de moeite waard als ik iedereen zo hoor. Met 130km per dag kan het dat best waard zijn. Iets vaker de olie verwisselen is geen probleem. Ik zit met 1.9diesel geknuffelt naar 140 op tussen 1op17,5/19 nu afhankelijk van de drukte op de weg maar ik moet wat vaker planken als het kan Dan ga ik het voor de volgende keer gewoon doen
  14. Even een kick. Heb zelf nu 5w30 volgens 507.00 specificatie in de auto zitten maar wil eventueel ook wel naar 5w40 als dat fijner rijd en iets betere smering geeft. Is er een merkbaar verschil in verbruik met de dikkere olie?
  15. Motorcode is BKC. Met een tang heb ik het uitstulpsel inderdaad kunnen verwijderen. Zat nog redelijk vast. Kreeg hem met de hand niet verwijderd. Deze hoorde vastgeklikt te zitten in het filter zelf. Dat de hoogte niet precies overeenkomt hoeft volgens de dealer niet veel uit te maken. Het ding werkt met een veer oid waardoor hij goed vast zit. Ben alleen benieuwd hoe de olie door het filter gaat. Er zat olie onder in de houder dus kon niet zien hoe dat er van binnen uit ziet. Ik heb een foto gemaakt van het filter met uitstulpsel. Iedereen bedankt voor het meedenken . Misschien volgende keer wat eerder zelf eerst proberen alvorens in paniek te geraken. er zit nu wat oude olie met de nieuwe olie vermengt. Ga er maar vanuit dat het niet superveel uitmaakt en ik met de longlifeolie weer 30K Km vooruit kan met momenteel 130Km per dag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden