Ga naar inhoud

FrankMan

Members+
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over FrankMan

  • Verjaardag 01-05-1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.uef-clan.eu

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Deventer
  • Naam
    Frank

Overige

  • Auto
    VW Passat Variant 1.4TSI PHEV 170kW GTE Connected Series Plus DSG Automaat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

FrankMan's Achievements

2

Community reputatie

  1. Uiteindelijk had het niets met het laden te maken. Probleem was/is de 12v accu, deze loopt op onverklaarbare wijze leeg. Had het afgelopen zaterdag weer. Blijft een raadsel, maar zodra ik het weet stuur ik een update.
  2. Dank! Zal daar eerst naar vragen voordat ze beginnen met een eindeloze zoektocht. En wat ik begreep wordt de 12v accu geladen vanaf het hoogspanning circuit dmv omvormer
  3. Nee, hij heeft ze allemaal moeten wissen. Eerst klemmen op accu en er een paar verwijderen, dan klemmen los en auto aan de laadpaal en weer een paar wissen en zo ging het een half uur door. Ik heb er te weinig verstand van. Was meer van "ik stond erbij en ik keek er naar". Er stonden 10 foutmeldingen in het display van de auto, maar in zijn module veel meer. Het was niet alleen lege accu. Iets moet ook de accu leeg hebben getrokken en hij dacht aan communicatie.
  4. Update tot nu. ANWB is nu net weg. Lader had niets te maken met foutmeldingen. Accu was leeg maar nog piek fijn in orde. ANWB heeft wel wat rare dingen gevonden. Als de auto van contact af is en op slot dan nog gaat het accu pakket (hoogvoltage) de 12v accu continu laden met 30A. Vond hij vreemd want dit mocht alleen als hij aan de lader hangt of op contact staat. Verder is er telkens communicatie waardoor de accu weer leeg getrokken wordt. Raar verhaal, maar storingen zijn weg. Auto ligt nu aan de laadpaal, dus morgen maar kijken. ANWB vertelde dat ik hier wel de dealer naar moest laten kijken. Bedankt voor het meedenken! En natuurlijk Ozzy heel erg bedankt dat je langs kwam. Echt top van je, waardeer ik enorm.
  5. Na ruim een half uur weer geprobeerd nadat ik eerst de auto op slot heb gedaan. Er volgt een hele rits meldingen, maar als hoofd melding "Storing: Hybride systeem. Stop! Motor starten op verbrandingsmotor op verschillende manieren lukt ook helaas niet. Veel gepiep en geknipper op dashboard verder komt de auto helaas niet. Moet ik alle meldingen opsommen? Geeft dat meer info voor iemand die een oplossing weet?
  6. Ah thanks, was door de stress in de war met vorige passat. Maar niet fijn dit met de auto.
  7. FrankMan

    Storing hybride systeem

    Ik zit hier op dit moment flink te zweten. Had mijn auto aan de lader en heb lader eraf gehaald zonder af te melden. Mag geen probleem zijn denk ik, maar... Op dashboard knippert Storing: hybride systeem. Als ik auto start komen er steeds meer meldingen bij. Kan niet starten/rijden. Auto weer aan lader hangen knippert hij naast de connector rood. Enig idee of een reset mogelijk is en zo ja, hoe? Passat GTE station (3C) bouwjaar 12-2016 Sorry moet in 3C topic ipv 3G, kan hem niet verplaatsen
  8. FrankMan

    EGR-Klep lek

    Lijkt wel op een overhoring van vroeger op school. Uuuuuh als ik goed heb opgelet is het vacuumpotje van de EGR-klep lek. En dan komt er inderdaad wat uitlaatgassen onder de motorkap vrij. Matthijs heeft het me laten zien en wat er vrij komt is niet schokkend. Wel jammer dat ie dan niet door de APK komt. Oplossing een plaatje er tussen, naar JD en dan keuren. Ben heel blij en leuk om te zien hoe Matthijs het voor elkaar heeft.
  9. FrankMan

    EGR-Klep lek

    Zal het onthouden, maar eerst even langs Matthijs (met koeken?). Anholt is een half uurtje rijden vanaf mijn werk (Doetinchem) al ben ik daar niet vaak, hooguit 1x in de 2 weken. Tuning is inderdaad ook een wens, maar eerst maar eens door de APK
  10. FrankMan

    EGR-Klep lek

    Oke, helder... Ik ga Matthijs een PB sturen en hoop dat hij dan tijd voor me vrij wil/kan maken. Zie dat hij mooi dichtbij woont, dat geluk heb ik dan wel weer
  11. FrankMan

    EGR-Klep lek

    Ik ga zo googlen wat een "Allard EGR delete kit" is, maar dat het goedkoper is, is positief. Wat zijn de nadelen? Meer verbruik? Vervuiling motorblok? Meer roetuitstoot? Mag dat voor APK? Ik heb hier namelijk geen idee van.
  12. FrankMan

    EGR-Klep lek

    @vdub Op de factuur (kleine beurt) staat dat ze testapparatuur hebben gebruikt. Ook vertelden ze me dat hij uitlaatgassen onder de motor blies. Je kan het inderdaad ook iets horen. Wil uiteraard graag langs komen, maar dat er iets lekt kan wel kloppen. @Willem nunspeet Excuses voor het niet vermelden van type Passat. Heb het wel in het voorstelpost gedaan maar kan me voorstellen dat je dat niet van iedereen gaat lezen en kan onthouden Ik heb een 3c (vandaar dat ik hem ook in de 3c map post) 2.0 Tdi bouwjaar november 2007 en 185.000km op de teller. Geen tuning gedaan (nog).
  13. FrankMan

    EGR-Klep lek

    Mmmmh weet niet of ik een nieuwe post moet maken of dat ik door moet gaan in een post van iemand anders, want ik zag meerdere posts staan over de EGR-Klep. Daar stond geen antwoord in waar ik iets mee kon dus moet sowieso zelf posten. Mocht het niet kloppen wat ik doe dan verplaats ik mijn post wel. Mijn auto moet voor half november voor de APK. En nu is ie vandaag afgekeurd omdat de EGR-Klep lek is. Tja, ik zeg vervang maar en keuren. Maar zegt de garage dat het 400 euro aan onderdelen gaat kosten en 600 euro aan arbeidsloon. OOOOPS Dus toch maar even laten zitten (want ik heb nog 3 weken voor de keuring). Eerst maar eens op dit forum zoeken naar antwoorden. Veel kunnen vinden over dichtzetten e.d. Mijn vraag is wat is het verstandigste om te doen in mijn geval? Gewoon door de garage laten repareren en 1000 euro aftikken of iets anders, dichtzetten?, software matig?, meteen combi met tunen? Ook heb ik het gevoel dat ze me een poot uit willen draaien, dus weet iemand een betrouwbare garage die het kan repareren tegen een schappelijke prijs (in de buurt van Deventer)? Heb de auto voor mijn werk nodig dus kan hem geen dagen missen. Ben erg benieuwd naar de reacties Alvast bedankt in ieder geval!
  14. Ik heb nog 2 nummerplaat schroeven met bijbehorende gele kapjes. Zitten nog in een ongeopend doosje (van tomacarparts). Mag ze wel kopen voor 2,50 euro incl. verzendkosten. Ik weet niet wat ze me gekost hebben, maar denk dat dit bedrag wel redelijk is. Mail me maar en kan ook wel foto sturen van de kapjes/dopjes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden