Ga naar inhoud

TurboTinus

Members
  • Aantal items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over TurboTinus

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Drenthe
  • Naam
    Martijn

TurboTinus's Achievements

5

Community reputatie

  1. Is verkeersinformatie ophalen voor de DP via (mobiel) internet ook mogelijk zonder Car-net abonnement? Volgens de dealer heb ik daar een Car-net abonnement voor nodig à €75,= per jaar
  2. Ok, bedankt voor je reactie. Dan leer ik er wel mee leven. Mijn vrouw heeft een egolf zonder memory stoelen en daar werkt het wel goed. Kan het zijn dat er alleen memoryspiegels nodig zijn?
  3. Ik heb mirror dip laten vrijschakelen via vagcom op mijn Passat b8. Nu keert de spiegel na gebruik van mirror dip niet terug naar de originele stand, maar steeds iets hoger. Hierdoor zie ik na 3x acheruit rijden alleen nog maar de lucht. Hoe is dit goed te krijgen?
  4. Na een 3bg en 3c diesel ben ik nu met mn eerste benzine bezig. Dit is een 3aa met een 1.8 en handgeschakelde versnellingsbak uit 2011. Het olieverbruik begint helaas toe te nemen en ben al en tijdje op zoek naar een opvolger. Het liefst een 3g met een benzinemotor. Nu mijn huidige dus olie verbruikt, ben ik wat kritischer gaan zoeken en kom uiteraard alleen de slechte verhalen tegen over de 1.8 en 2.0 en de diverse dsg bakken. Automaat hoeft niet beslist. Als ik wel een goede automaat zou willen, kom ik volgens mij op een dsg 6 bak uit (alleen in de 2.0 welke zeer zeldzaam zijn) De 1.8 is er niet in handgeschakeld (ook met automaat zeldzaam). Deze combi van 1.8 met handbak heb ik wel gevonden in een octavia trouwens. Ik kan niet goed ontdekken of de 1.8 180pk in de 3g een verbeterde versie (geen olieverbruik) is van mijn huidige 160pk. Ik begrijp dat je het moet treffen met een auto, maar wat is voor de 3g een verstandige keuze qua motor/versnellingsbak?
  5. Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen dan met een 3aa. Bij de garage waar het gerepareerd is (stuurslotmodule vervangen), was dit de eerste 3aa waarbij deze module stuk is gegaan. Dit ter info want ik kwam alleen maar type 3c tegen met dit probleem.
  6. En als ik net buiten mijn woonplaats kom, zie ik een bordje "welkom in Overijssel"☺
  7. Tige dank voor het aanbod maar de garage waar ik de auto pas gekocht heb, past het onder garantie aan. De garage is ook dichterbij voor mij dan Groningen. Mocht ik nog wat andere aanpassingen willen, stuur ik je een pb.
  8. Morgen maar even bellen met het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb, hopelijk zijn ze bedreven met vagcom en passen ze het onder garantie aan. Voor de rest werkt de 510 naar behoren dus ga ik maar niet met firmware aan het klussen
  9. is het ook op te lossen door een nieuwere firmware (5270) te installeren (ik heb nu 4120) of heeft dit geen invloed op het protocol?
  10. Geldt dit ook voor een b7 passat uit 2011 met een rns 510 en kleuren mdf? Ik mis namelijk hier de navigatie en radiofunctie, de telefoonfunctie is wel beschikbaar
  11. Na lang twijfelen zelf maar aan de gang gegaan met de vaste vergrendeling van de achterbank en met pijn aan het afbreken gegaan. Dit omdat het toch wel erg handig als je de achterbank kan neerklappen omdat je een sedan hebt en geen trekhaak. Als resultaat wel de oplossing gelukkig. Het probleem is een afgebroken clipje (foto 1) van de bevestiging van het bovenste kunststof kapje (foto 2). Hierdoor komt het kapje aan de achterzijde iets omhoog waardoor het metalen pennetje (foto 3) van het slot omhoog komt. Deze houdt normaliter het witte gedeelte (foto 4) vast tegen een veerdruk. Doordat het pennetje uit het witte gedeelte komt, schiet de achterbank in de vergrendeling, op slot dus. Ik heb het kapje eraf gebroken om dit te ontdekken waardoor de twee overige clips ook afgebroken zijn (foto 5). Een nieuw kunststof kapje (foto 6) is te verkrijgen bij de dealer voor €4,10, bestelcode 3C5 885 894 9B9. Dit is voor de rechter zijde in de kleur zwart. Je moet dan nog wel het slotje over zetten. Door het kunststof kapje aan de zijde van het slot op te tillen en het slot met de sleutel op slot te draaien en dan het kapje weer aan te drukken, kan je door dan weer aan het slot te draaien de achterbank ontgrendelen en neerklappen. Dit indien je toch per direct de achterbank neer moet klappen.
  12. Ik heb sinds kort ook dit probleem, de rechterzijde van de achterbank kan ik niet meer ontgrendelen. Niemand met een oplossing?
  13. TurboTinus

    Bandenadvies

    Vorig jaar heb ik de auto gekocht met achter Continental SC3 en voor LandSail. de LandSails waren nieuw en ik dacht ik rij ze wel op en gooi er dan weer een A-merk onder. afgelopen voorjaar en zomer geen problemen gehad met de voorbanden, maar toen begon het te regenen.... Wat een drama op een nat wegdek in bochten. Ik dacht dat het aan het wegdek lag. Bij het uitkomen van een minirotonde voelde je de auto schuiven op de voorbanden. En dat zonder een zware rechtervoet. De periode die voor winter door moest gaan had ik de winterbandjes gemonteerd en op dezelfde stukken weg geen problemen meer. Omdat ik toch wel een veilig gevoel wil hebben in de auto heb ik besloten om er toch maar nieuwe voorbanden om te laten zetten. Ik heb gelukkig een bandenzaak gevonden die de LandSails wou inruilen. Ik kreeg er niet veel voor, maar alles is meegenomen. Er zitten nu Continental SC5 onder in de maat 234/45 R17 De bandenzaak heeft er 2,7 bar ingedaan. Misschien handig om te weten. En ik heb er ook 140,- per band incl. alles voor gegeven minus de inruil Conclusie: LandSail is in mijn ogen niet een goede band
  14. Ik ben een keer in Italië op de foto gezet door een vaste camera (1 richtingsverkeer in Pisa) Deze kwam 10 maanden later netjes aangetekend binnen...... Heb maar betaald om gedonder en eventuele oplopende kosten te voorkomen
  15. hierbij de foto's Sommige mensen vinden het uitzicht naar buiten irritant als ze achterin zitten. Ikzelf heb er geen last van Zoals gezegd, de deling in het achterraam went. Hopelijk heb je iets aan deze info.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden