Ga naar inhoud

Tommietom

Members
  • Aantal items

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Tommietom

Profile Information

  • Plaats
    Brussel

Tommietom's Achievements

4

Community reputatie

  1. Dit vijsje is blijkbaar een onderdeel van 3B0837885D, steunbeugel, maar heeft geen afzonderlijke referentie.
  2. Bij het vervangen van het slot van mijn 3b3 berline is het vijsje dat de slotcylinder vastzet in de deur gevallen en kan niet meer gerecupereerd worden... Iemand een onderdeelnummer of beter nog etka schema? Het gaat om het schroefje dat achter het plastic dopje zit.
  3. Hoewel ik niet zeker was of de rembekrachtiger wel de oorzaak van het probleem was heb ik de rembekrachtiger besteld en geplaatst, probleem opgelost. In totaal een 140 EUR kwijt aan onderdelen (rembekrachtiger + plastic stukje op rempedaal + remvloeistof). Enkel door de rembekrachtiger weg te halen kon vastgesteld worden dat deze aangetast was door roest (aquariumprobleem). Remmen lopen niet meer aan. Dank voor de tips op dit forum, vele 'specialisten' kunnen hier nog veel leren, bij de dealer hadden ze geen idee wat de oorzaak kon zijn, nooit tegengekomen! Bij onafhankelijke Bosch specialist: waarschijnlijk ABS (bestek: 1300 EUR + BTW + remolie + werkuren...), zonder graantie dat dat het is. Deze diagnose kostte 170 EUR. gelukkig de ABS niet laten vervangen ....
  4. Niemand weet van een tutorial voor het vervangen van de rembekrachtiger?
  5. Valt er met enige zekerheid iets te zeggen over welke remlichtschakelaar ik moet bestellen voor een 3B3 uit 2001 (TDI 100pk AVB, berline)? De witte schroefsensor of de zwarte twistlock? Ik kan natuurlijk ook even zelf kijken, maar als iemand het gewoon weet is dat wel makkelijk...
  6. Mijn rem heeft kuren: zachtjes aanlopen en uitzonderlijk bij zeer hard remmen blokkeren. De manier om deze problemen op te lossen is de pedaal manueel (of voetueel) naar boven trekken. Probleem is erg moeilijk te herproduceren. Remvloeistof is steeds op tijd vervangen, en onlangs nogmaals maar heeft niets uitgehaald. Na fora af te schuimen denk ik dat er mogelijk een probleem is met de rembekrachtiger (aquariumprobleem gehad en recall uitgevoerd enkele jaren terug) Mijn remlichtschakelaar is ook stuk, dus deze zou gelijktijdig vervangen kunnen worden. De rembekrachtiger (8E0612107J) vindt men vanaf +/- 110 EUR op internet, dealerprijs in Belgie 480 EUR. Kwestie van zeker te zijn alvorens te bestellen, is er een manier om de rembekrachtiger te inspecteren zonder de remvloeistof te vernieuwen? --- Passat 3b3 berline 2001 TDI AVB 100 PK chassisnr: 3BZ*********
  7. Een paar weken terug moeten noodremmen tot stilstand. Zelfde fenomeen: ABS is afgegaan, auto stond stil, remmen geblokkeerd, rempedaal ingedrukt en betonhard. Na een paar minuutjes en kontakt uit/aan, vooruit rijden met geblokkerde rem, ... ben ik erin geslaagd om het rempedaal terug te trekken en de remmen waren gedeblokkeerd en alles OK, behalve een tintermittente foutmelding van de brake switch, die intussen weg is (remplicht werkt prima). Ik denk echt wel dat de rembekrachtiger er voor iets tussenzit (eerder dan de ABS module die geen foutmelding geeft). Volgend onderhoud ga ik expliciet vragen om de rembekrachtiger te inspecteren.
  8. Betreft: Passat 2001 3B3 2001 TDI 100 pk, 190K Km Sinds meer dan een jaar heb ik een zoemend "elektrisch" geluid dat meegaat met de toeren. Alternator nagezien en OK. Distributieriem, waterpomp, riem over alternator en lagers vervangen, geluid is niets veranderd voor of na. Sinds meerdere maanden blaast mijn airco ook geen koude lucht meer. Slaat wel aan als ik hem op AUTO zet (ttz verbruik stijgt). Is het mogelijk dat de aircopomp een zoemend geluid maakt (meegand met de toeren), ook als de airco af staat (Airco aan of uit maakt niets uit)?
  9. Meerdere jaren geleden (> 5 jaar) ben ik uitgenodigd bij VW om het accubakprobleem op te lossen. Ik heb dus ook jaren rondgereden met bij momenten een aquarium (vermoed ik), op lange termijn dus niet ideaal. Kwestie van voorbereid te zijn zoek ik waar ik goedkoop een rembekrachtiger kan bestellen, probleem is welke referentie er blijken er meerdere te zijn: http://www.onderdelenstore24.nl/vw/pass ... krachtiger
  10. Na zoeken op internet denk ik ook dat dit (rembekrachtihger) het probleem wel is zou kunnen zijn, eerder dan een hypothetisch ABS probleem dat nergens fouten aangeeft. Is een inspectie/test van de rembekrachtiger nuttig/mogelijk, ik bedoel makkelijk uit te bouwen en ziet men er iets aan als hij kapot is?
  11. Fantastische tip, ik heb 2 linkerhanden en denk dat dit met een beetje hulp moet lukken. Toch voor alle zekerheid: - dit is de volledige module, waarin de slechte microswitch ingebouwd zit? - geen herprogrammeren (afstandsbediening, ...) nodig? - Naast mijn model staat in de tabel "bis Fgst.Nr.: 3B-1-400000" - enig idee waar ik dit nummer kan vinden?
  12. Mijn bestuurdersdeur centrale vergrendeling doet raar, Ik heb het gekende microswitch deurprobleem (denk ik). Het is also de bestuurdersdeur niet detecteert wanneer ze open/dicht geweest is. Het probleem en oplossing staat hier beschreven: http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/ Ik heb gevonden dat in Apeldoorn dit probleem goedkoop opgelost wordt. Apeldoorn is een beetje ver van Brussel, weet iemand waar dit voor een schapplijke prijs opgelost kan worden in de ruime omgeving (max. +/- 50km) van Brussel ?
  13. Iemand die weet of ABS bij 3BG remkracht links/rechts regelt (of niet)?
  14. Ik denk niet dat ABS belagrijk is voor Belgische keuring. Heb wel gelezen dat het de ABS is die op de 3Bg de remkracht links/rechts regelt. kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden