Ga naar inhoud

JeffryVW

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over JeffryVW

Profile Information

  • Plaats
    Ede

JeffryVW's Achievements

0

Community reputatie

  1. Nou toch maar zelf eraan beginnen. Gaat vanavond de ketting en spanner vervangen. Tenminste bekijken wat er versleten is. Stel dat de ketting goed is laat ik die zitten en doe ik alleen de spanner. Maar nou vraag ik me af, is het dan ook nodig om de oliezeef te vervangen? Of zou ik het ook redden met de motor weer te flushen?
  2. Week 28 ga ik weg. Laat ik het zo zeggen weekend van week 27 ga ik al. Maar zal ff contact opnemen met degene uit je privebericht.
  3. Nee, er zit echt een spanner tussen. Heb hier al wel wat plaatje verbij zien komen ervan. Maar probleem is veel bedrijven zijn druk, dus redden het niet voor mijn vakantie. Ik zelf durf het niet echt aan helemaal niet zo kort voor een vakantie ben nog al stresserig. Dus heeft iemand anders nog ideeen of kan/wil mij helpen ermee?
  4. Nou, afgelopen zaterdag de motor geflushd. Heeft niks geholpen. Wel weet ik nu dat hij meer geluid is gaan maken in de afgelopen tijd. Je hoort nu namelijk de ketting heel duidelijk lopen tijdens stationair. Geen geratel maar je hoort duidelijk een ketting lopen achterop het blok. Ga nu ook zeker niet ermee op vakantie, maar weet ook nog niet echt wat ik ga doen.
  5. Nou die s-pijp was zoals ik het zag al veel langer kapot. Bij de vorige eigenaar dus al. Ik kwam er na 2 maanden achter. Want als de zijkant en onderkant van het blok bekeer waren die heel erg smerig door die pijp.
  6. Ik heb alleen het stuk vervangen wat zeg maar in het blok word geschoven met die metalen klem en aan het andere einde zit die met een slangeklem in een soort t-stuk. Maar daar leek mij zo ook geen verstopping in te zitten. Maar nou heb ik nog niet echt een antwoord dat is of het verstandig is dat ik er eerst nog mee op vakantie kan? Of dat ik eerst nog moet proberen het spulletje te flushen enzo en dan nog eens aankijken?
  7. Nee geen olielampje gehad. De carterontluchtingspijpje heb ik 2weken geleden vervangen want die lag overmidden. Dus die zit ook niet meer verstopt.
  8. Heb net nog ff snel gekeken bij de auto. Aan de achterkant terhoogte van klepdeksel is de motor wel iets vettig maar dat ik nou kan zeggen dat hij olie lekt niet echt. Lijkt meer op oud zeer.
  9. @ Bartman 1.8T heeft wel een ketting aan de achterkant namelijk daar drijft de uitlaatnokkenas de inlaat aan. @ DM Oke, maar ik vind persoonlijk dat hij veel kabaal maakt als hij koud is. Olielekkage is niet te zien aan de achter zijde van het blok. Ook niet bij de kleppendeksel. De auto heeft nu 178.000 gelopen. Zo'n verstopte zeef is dit te verhelpen door het blok te spoelen met zo'n goedje wat je door de olie doe voor je hem aftapt?
  10. Hallo, Ben al een beetje aan het zoeken geweest kwam een stel topic's tegen. Waren al wat oudere topic's dus dacht laat ik daar niet meer in reageren. Maar ik heb dus last van het wel bekende ketting probleem bij de 1.8T. Gaat om een Passat 3B van 1999. Waarschijnlijk is het nog niet super erg, want dit is wat ik hoor. Ik hoor de ketting vooral bij koude motor. Maar zodra die ook maar iets warmer word trekt het alweer weg. Ik hoor de ketting dan alleen nog als ik met me hoofd onder de motorkap sta en dan bij gas loslaten. Dus geen eens bij gas geven maar echt loslaten en dan net voor hij op stationair toeren komt. Want nu mijn probleem is ik ga er over 3 weken mee op vakantie na Italie. Met een caravan erachter geen zware max 800kg. Moet ik dit probleem verhelpen voor ik ermee na Italie ga of zou ik er nog mee weg kunnen? Heb iets vernomen namelijk dat als de ketting en of spanner versleten is dat de oliezeef verstopt kan gaan zitten en dan dus je oliedruk weg kan vallen? Mvg Jeffry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden