Ga naar inhoud

Eltuuro

Members
  • Aantal items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Eltuuro

  • Verjaardag 08-04-1972

Profile Information

  • Plaats
    Eindhoven
  • Naam
    Eltuuro

Eltuuro's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo Martijn, Leuk dat je nog reageert op dit al wat oudere topic. Ja, ben er na veel ge..owh.. Er eindelijk met behulp van een garage die 1x eerder hetzelfde geluid gehoord had er van af gekomen.. Tromgeroffel........... Het bleek uiteindelijk een (ik geloof de buitenste) homokineet te zijn die ingesleten was en bij een bepaald toerental een ratelend geluid gaf. Probleem (dit probleem in ieder geval, zucht...) opgelost. Verder best veel klachten met een auto van inmiddels 160k gelopen. Draagarmen vervangen, nu zijn de schijfremmen aan de beurt (maar goed dat is een slijtageonderdeel zullen we maar zeggen). De stuurkolom heeft nogal wat speling. Koppeling moet vervangen worden (en dan dus ook het tweemassavliegwiel). En de kachelkleppen zijn naar de haaien en klepperen de gehele rit... Als je het van te voren allemaal weet..
  2. Even een update; inmiddels is de linker draagarm vervangen, trekken naar links is weg nu, maar auto trekt nu bij gas loslaten naar.. Rechts. Morgen laat ik de rechtse draagarm dus ook vervangen.. Maar dan de ratel.. Is een stuk minder geworden na het vervangen van de linker draagarm, maaar het is toch nog niet weg. Laat morgen dus ook de middelste motorsteun vervangen, mogelijk dat dat het is... Zucht wordt er een beetje gek van.. Maar het lijkt toch wel in de ophanging te zitten. Toch zit ik nog allemaal te denken aan de stabilisatorstangrubbers te denken. Klinkt dat plausibel wat jullie betreft?
  3. @@martijn, Dank voor het meedenken; tweemassavliegwiel heb ik ook aan gedacht, maar auto geeft geen problemen wanneer ik zonder het gaspedaal te gebruiken de koppeling laat opkomen de auto laat wegrijden. Evenmin getril bij het uitzetten van de motor. (Als ik het goed had waren dat de symptomen) Ik had in een ander forum inderdaad de mogelijke brandstofpomp en stijgend olieniveau issue gezien. Houdt dat verband met elkaar? Wat zijn precies de problemen hier/ wat moet ik me daar bij voorstellen, wat zijn de risico's als je niets doet? Moet je dat preventief aanpakken? Zelfde vragen heb ik eigenlijk voor de EGR. Waarom moet ik die dichtzetten? Mvg Arthur
  4. Fijn!... Terug maar weer naar het onderwerp dan.. ). Niemand eerder een dergelijk probleem gehad, want inmiddels staat de auto al weer een week bij de garage zonder noemenswaardig resultaat... (
  5. @ Robl --> jij denkt overduidelijk dat dit geen algemeen probleem is, getuige je reactie... zou zomaar kunnen hoor dat ik niet de juiste categorie heb gekozen, hoop dat het niet al te veel ongerief met zich meebrengt....
  6. Zou een onbalans in de aandrijfas dan ook het trekken naar links kunnen veroorzaken? --> Kapotte lager heb ik ook gesuggereerd maar lijkt niet het probleem te zijn.
  7. Beste medeforummers; Heb mijn Passat 3BG inmiddels ingeruild voor een Passat 3C Variant uit 2006 met 2.0 tdi BMP 140 PK motor. Of dat een verstandige zet is weet ik nog niet, maar er moest iets gebeuren aangezien de 3BG inmiddels teveel kilometers had gedraaid naar mijn zin. Ik moet mijn profiel nog aanpassen, maar geloof me dat komt! Nu mijn probleem. Ik heb de passat ingevoerd uit Duitsland met ongeveer 140.000km op de teller en ik heb geen redenen om hier aan te twijfelen. Na mijn aankoop ben ik me pas echt gaan realiseren dat de aanschaf van een 2.0 tdi er een is met nogal wat mogelijke haken en ogen en dan met name de berichten omtrent de Balansmotor as, waren nu niet echt hoopgevend. Integendeel. Maar goed, de stap gedaan en nu er mee dealen dus... --> Ik heb dan ook preventief de balansasmotor constructie vervangen door een conventionele oliepomp en prima resultaat wat me in ieder geval een veel gerustetellender idee geeft dan daarvoor. MAAR... dat is niet het enige. Ik heb hem gekocht met een ratel er in waarvan de garage waar ik hem kocht dacht dat het om een kapotte katalysator ging. In mijn enthousiasme toen en de prijs waarvoor ik hem kon kopen heb ik dit denk ik te snel geaccepteerd. Hoedanook, het is zoals het is en ik blijf zitten met een ratel waarvan mijn garage tot op de dag geen idee heeft waar hij vandaan komt. De symptomen zijn als volgt: Bij een trekkende motor, toerental vanaf 2500 toeren tot ongeveer 3200 toeren hoor ik met name linksvoor een rrrrrrrr geluid. treedt alleen op bij een trekkende motor en het lijkt op de aandrijftrein te zitten. Geen motorische kwaal zo dunkt me. Ben onlangs op en neer geweest naar Oostenrijk er mee en inmiddels heb ik ook scherp dat bij gasgeven de auto naar links trekt en bij loslaten van het gas hij weer terug komt naar de begin/ middenpositie. ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit verband houdt met elkaar. Inmiddels is er een motorsteun vervangen, zonder enig resultaat en nu denk ik en de garage aan een draagarm links/ en of de stabilisatorstang.... Maar dit zijn zuivere speculaties, want het laat zich niet echt aanwijzen. Motor koud of warm? lijkt geen verschil te makenin de ratel die je hoort. Iemand van jullie goede mogelijke suggesties? Alvast bedankt!
  8. Kom er toch nog even op terug, aangezien ik op een ander (duits) forum het volgende tegenkom: "Prinzipiell schon.... Allerdings nicht wenn du hinten auf Aerotwin-Wischer umrüsten möchtest. Den dafür benötigten Wischerarm gibt es nur für Endlage rechts." En dat brengt me dan weer aan het twijfelen--> concreter dus de vraag: Is het mogelijk om de huidige "linksdragende" ijzeren ruitenwisser + arm te vervangen door een Aerotwin model, zonder daarbij de motor te vervangen (en hem dus "rechtsdragend" te maken).
  9. Hi Medeforummers; Kan iemand van jullie mij zeggen of dat het mogelijk is om een aero achterruitwisser afkomstig van een 3C, zonder verdere modificaties te plaatsen op een 3BG (dus niet omdraaien o.i.d). Zie de foto voor de 3C versie. Ik heb nog een normaal ijzer model. Alvast bedankt! Eltuuro
  10. @groovejunk Ja, hele verbetering en ik kan nu ongestoord een drempel nemen zonder m'n voorkant in het asfalt te begraven. Zoals gezegd nog steeds niet het beste/ meest stabiele onderstel maar dan moet je naar een andere oplossing toe geloof ik. Nu wel even tevreden ermee en zeker veel beter dan de standaard comfortline. Ik vond het zelfs gevaarlijk. Ik ben echt niet zo'n enorme gummer, maar ik wil altijd weten wat je met een auto kan, voordat hij gek gaat doen. Dus maar even testen dan.; Nou die grens was bij de comfortline snel bereikt wat mij betreft. Als je een slinger aan het stuur gaf, onderstuur, hellen, uitbreken, hij wou het eigenlijk allemaal wel doen. Stukken beter nu.
  11. @ antonio En nog bedankt voor de koffie!
  12. Hallo dan; Ik had nog beloofd om een paar foto's te plaatsen (Sorry Jee, het heeft een tijd op zich laten wachten..) van het plaatsen van Jeroen zijn Eibachjes en de Sportline veren. Voorheen een standaard comfortline, nu een wat strakker onderstel door de aanpassingen. Nog niet het allerbeste onderstel dat ik ken, maar goed al een hele verbetering in vergelijking tot de zwabberline die het eerst was Gelijk maar een paar 17" oud model surrogaat RS4 velgen er onder gejaagd en ik ben al met al best happy met het eindresultaat. (krasje hier en daar, maar what the heck, het mocht ook niet de hoofdprijs kosten wat mij betreft!) Groeten Eltuuro
  13. Ah, vond het al niet te veel die 90 watt, maar heb er verder geen bal verstand van, dus de Lidl had er al bijna een ontevreden klant bij... Dank Jeroen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden