Ga naar inhoud

gooisetaferelen

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over gooisetaferelen

  • Verjaardag 14-07-1974

Profile Information

  • Plaats
    Hilversum

gooisetaferelen's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ga ik zeker proberen, bedankt voor beide opmerkingen, verder kreeg ik vandaag een tip van een volkswagen monteur. Hij wist te melden dat de stekker van het dashboard, het klokkenstelsel zal ik het maar even noemen, vaak slechte contacten heeft. Dus ik heb klokkenhuis gedemonteerd en printplaat daaruit gesleuteld. Vervolgens heb ik alle contacten opnieuw gesoldeerd en nu alles weer gemonteerd, was al met al een koud kunstje. Volkswagen heeft dat in tegenstelling tot de thermostaat bij dit blok, 18i CL niet te moeilijk gemaakt. Verder ga ik de andere twee dingen die jullie noemde ook nog proberen. Vandaag tijdens een rit van 200 km geen problemen gehad. Overigens wist de monteur ook nog te melden dat het geen lucht kan zijn... Dus dat valt af.
  2. Halle kenners, Is tie weer, inmiddels de thermostaat en de sensor vernieuwd van de Passat uit 1993 een CL edition. Alleen om een of andere onverklaarbare reden knippert zo nu en dan het lampje van de temperatuur. Ik snap hier geen moer van immers het koelwater is op het juiste niveau en de temperatuur staat keurig op de negentig graden. Alles is nieuw dus daar kan het ook niet aan liggen. Uit contact met een volkswagen dealer weet ik dat het lampje ook nog kan knipperen als de zekering van de ventilator stuk is. Echter de fan draait gewoon keurig wanneer de temperatuur de 90 graden voorbij gaat. Kortom ik heb geen idee meer waarom dit stomme lampje knippert. Overigens als ik de motor uit en aan zet is het weg, tenminste dat was vannavond. Het zou ook nog lucht kunnen zijn maar hoe haal je dat het beste uit het koelsysteem. De koppakking is trouwens ook pas vernieuwd dus daar kan het ook niet mee te maken hebben..... Wie helpt mij dit probleem op te lossen. Groetsels vanuit Hilversum....
  3. De tekening snap ik en het lijkt erop dat het inderdaad overeenkomt. Alleen voor de waterpomp zit een heel blok waarop de dynamo is gemonteerd. Het lijkt erop dat daar ook slangen aan vast zitten. Hoe kun je dat blok van de dynamo, dat ook in de weg zit, het beste weghalen en moet je dat ook demonteren voordat je er op de juiste manier een nieuwe thermostaat op kan zetten. Nielson
  4. Ik heb direct gereageerd en wacht nu op antwoord, de beste wensen trouwens en dank aan degene die de microfilm heeft geplaatst. Ik ga kijken of het hetzelfde is bij mij. Laterz..
  5. Hoezo kan het geen kwaad immers komt de motor niet op bedrijfstemperatuur. Toch ????
  6. Ja je mag zeker vragen waarom, de motor komt niet op bedrijfstemperatuur. De voeler, c.q. sensor heb ik al vernieuwd em als ik de auto lang genoeg op stationair laat draaien komt er uiteindelijk beweging in de temperatuur. De fan slaat ook gewoon aan boven de negentig (87 graden) dus dat is allemaal goed. De meter doet het dus en het lijkt er dus op dat de thermostaat dus openstaat. Als ie stuk is blijft hij immers altijd openstaan. Verder komt de kachel wel op temperatuur en vrij snel ook, maar volgens insiders kan dit kloppen en schijnt de kachel mogelijk een eigen thermostaat te hebben, wat ik weer raar vind. Kortom ik wil in ieder geval de thermostaat nakijken op voorhand heb ik een nieuwe gekocht want die dingen kosten niets 12 euro. Heb je ook een site of telefoonnummer van die Morien en ook goede veilige dagen toegewenst. Bedankt voor je snelle reactie. Weet je zeker of ie daar zit voordat ik ga slopen en klopt het dat op dat onderste huis twee slangen vast zitten. Groets
  7. Hallo kenners, Ik sta op het punt om de thermostaat te vervangen van een Volkswagen Passat 1.8 CL Edition uit 1993, echter ik kan hem niet vinden. Ja ik denk wel dat ik weet waar die zit maar ik hoop het mis te hebben. Kan er echt onmogelijk bijkomen. Eerst kreeg ik een tip van een monteur volg de bovenste koelwaterslang en waar die het blok in gaat daar zit meestal de thermostaat, nou niet dus. Ik denk zomaar dat hij onderaan zit tegenover de riemenzijde van dynamo en waterpomp. Als dat zo is zou ik graag wat tips ontvangen omtrent hoe de thermostaat te demonteren en te monteren. Je kunt er van onderaf, als alles nog op zijn plaats zit, namelijk onmogelijk bijkomen zelfs een ratel past niet. Mijn vraag is dus zit ie daar echt en hoe kan je hem het beste en vooral niet onbelangrijk het gemakkelijkste vervangen en nou niet over een garage beginnen want dat is me gewoonweg te duur en ik wil als het even kan dit klusje zelf doen. Verder nog een laatste vraag weet iemand waar ik een kofferbakdeksel in de grijze metallic kleur van deze auto kan scoren. De onderdelenlijn heeft niets opgeleverd... met vriendelijke groet, Niels Pouw Hilversum
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden