Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 23-08-21 in alle zones

  1. Eindresultaat, ben er blij mee Nu hetzelfde nog te doen voor onze VW UP want daar is de CC emu ook bruikbaar voor...
    9 punten
  2. De vrouw ook weer happy Voorlopig even klaar met modden.
    7 punten
  3. Onder tussen heb ik m'n golf 7R stuur in m'n b7 cc knop verlichting werkt ook netjes bonny heeft hem zo geprogrammeerd naar mijn wens dat ik met m'n flippers het volume van m'n radio kan gebruiken 😁 voice control heeft 2 functies mute en voice control. Cruise control moet bij mij nog opgelost worden omdat de scm toch Anders is dan van die b6. Maar dit komt ongetwijfeld goed. Bonn bedankt voor de gast vrijheid en gezellige dag afgelopen zaterdag.
    6 punten
  4. Na wat kleine dingetjes werkt de CC EMU hier ook prima, en de vrouw is er ook blij mee. Alleen nog even wachten tot de airbag ook binnen komt
    5 punten
  5. Gisteren eindelijk dit project kunnen afronden (voor de Passat B6 althans). Heb eindelijk de juiste knopjes die passen op mijn stuur, printjes zijn bestukt en netjes ingebouwd. Alles werkt prima en zonder fouten
    5 punten
  6. In mijn CC EMU zit trouwens ook ondersteuning voor stuurverwarming (10A) maar het probleem is om die stroom door je sleepring te krijgen. In de MQB sleepringen die daarvoor geschikt zijn hebben ze een aantal pinnetjes vervangen door 2 dikkere voor de stroomvoorziening. Ik ben nu aan het kijken (voor mijn Passat B6) wat bv. de maximale stroom zou kunnen zijn door 3 standaard pinnetjes die ik vrij zou kunnen maken. Niet omdat het hier vaak zo koud is maar gewoon omdat het kan Gr. Bonny
    4 punten
  7. De CC EMU zit inmiddels ook al in onze VW UP. Ik heb hier gekozen om een adapter kabeltje te maken/gebruiken zodat ik makkelijk de CC EMU er tussen uit kan halen, en de auto weer in originele toestand kan gebruiken (met hendel voor cc). De middelste 10polige kabel verbind ik ofwel met de linkse kabel = CC EMU. Ofwel verbind ik 'm met de rechtse kabel zodat de auto weer als origineel is.
    4 punten
  8. Zoals te zien past het printje prima onder de stuurmodule zelf.
    4 punten
  9. Vandaag de bedrading aangesloten en vind het gaaf
    3 punten
  10. Dat komt uit de onderdeel nummers veel B6 onderdelen beginnen met 3C bij B8 met 3G en in t verleden de de B5 met 3B
    3 punten
  11. Bij montage zag ik pas dat ik de deurstrippen ook had moeten spuiten maar dat komt nog hahaha
    3 punten
  12. Volgens mij is er niets aan een auto wat rendabel is, onderhoud, tanken, verzekering, afschrijving. Auto is nu eenmaal de slechtste investering die er is. Meeste mensen nemen een auto vooral vanwege het gemak.
    3 punten
  13. Als alles goed gaat met onze UP en de Passat CC van RobRdi dan zal ik een kleine batch laten bestuken voor wat forumleden (en enkele andere contacten). Ik heb de indruk dat er wel wat interesse is hiervoor! Maar ik zal hier iig de voortgang rapporteren voor de mensen met interesse Gr. Bonny
    3 punten
  14. En waarom zou je dat willen? De accu opladen met benzine zal altijd minder efficiënt zijn dan gewoon op benzine rijden…
    2 punten
  15. Nice 😎 Na dit te hebben gelezen heb ik ook wat gegoogled en kwam dit tegen. Vooral het kunnen in- en uitschakelen van de opties op de middenconsole via het stuur lijkt mij ook wel handig!
    2 punten
  16. Scheelt maar 1 streepje -🤣
    2 punten
  17. Vandaag de auto weer opgehaald.. Het evap systeem is vernieuwd. Het uitlaatspruitstuk lekte toch, opnieuw gevlakt en nieuwe pakkingen ertussen. De tijd zal het leren of de storing terug komt.
    2 punten
  18. Je laat maar weten als je een test B8 nodig hebt 😉😁
    2 punten
  19. Het is geen probleem om B8 stuurtjes werkend te krijgen in een B6/B7. Dan zou je toch denken dat (met wat werk) het in een B8 toch ook moet lukken
    2 punten
  20. Onderstaand de foutmelding die ik had uitgelezen.. Address 15: Airbags Labels: 5N0-959-655.lbl Part No SW: 5N0 959 655 AA HW: 5N0 959 655 AA Component: J234__107 VW10 HI 2118 Revision: 24017000 Serial number: 003L7PKG168L Coding: 0012343 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 7CFD91F73F337DAA87-8028 Subsystem 1 - Serial number: 6332MTS648252412 Subsystem 2 - Serial number: 6342MTS679222382 Subsystem 3 - Serial number: 6351HTS6PSK1EBKJ Subsystem 4 - Serial number: 6361HTS62JE6EBKJ Subsystem 5 - Serial number: 00000000000000000 Subsystem 6 - Serial number: 00000000000000000 1 Fault Found: 01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224) 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10101000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 19 Reset counter: 255 Mileage: 256920 km Time Indication: 0 Date: 2015.06.17 Time: 12:39:52
    1 punt
  21. https://portal-diagnostov.com/en-gb/2021/01/24/6632222-vw-passat-2001-anti-lock-brake-system-abs-and-anti-lock-brake-system-a/
    1 punt
  22. Mee eens, hybride op de snelweg en e-mode waar de snelheid flink omlaag gaat is in praktijk het zuinigst. in de GTE mode ontlaad je de accu als je power nodig hebt en laadt de auto hem met de benzinemotor weer bij (tot 35% bij pre-facelift, tot 50% bij facelift),]. Dat opladen met de brandstofmotor is een stuk minder efficient. Overigens is de hybride mode bij de facelift slimmer bij de facelift dan bij de pre facelift: als je een bestemming programmeert en je rijdt in hybride modus, dan is je accu leeg bij aankomst. In praktijk rijd je dan een enkeltje Enschede-Schiphol met een verbruik van 3-3.5 l/100km. Erg netjes vind ik.
    1 punt
  23. Het heeft uiteindelijk nog even geduurd voordat ik 'tijd' had om de sensor te vervangen. (Langleve een nieuwe pup ) Maar afgelopen woensdag de auto even op de brug, en binnen een half uur was ik weer klaar. Wellicht had het sneller gekund als ik niet eerst het verkeerde wiel eraf haalde... Iedereen bedankt voor de tips.. Na het vervangen hoefde ik niets te resetten, de storing was gelijk verdwenen...
    1 punt
  24. Zijn de originele b7 roosters via bm parts en de kabel besteld via aliexpress maar weet dat op ebay kleinanzeigen nu een set staat met kabels voor 80,- Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  25. Ik heb mijn armsteun in het verleden vervangen om dit probleem. Er was iets afgebroken van een of ander wieltje geloof ik. Als je de achterkant van je middenconsole loshaalt dan kun je links en rechts (in totaal dacht ik) twee torx-schroeven losdraaien. Als je dan de armsteun omhoog zet en deze recht omhoog trekt komt deze uit je console. Let wel op: het zit stevig vast. Ik heb mijn voet op de basis van de console moeten zetten waar de bouten in de bodem zitten om de console tegen te houden. Dan kun je het verstelmechanisme zien. Ik heb nog een armsteun over met de wissel naar leer. Als je wilt kan ik vanavond wel even een foto maken van het mechanisme. En eventueel zou je hem kunnen overnemen, mocht het nodig zijn.
    1 punt
  26. Ik heb ze destijds bij ome Ali besteld: https://a.aliexpress.com/_uQQCie Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
    1 punt
  27. Het kan inderdaad zijn dat de vrijlooppoelie niet meer 100% is. Ik zou zelf dan ook beginnen met de laadspanning te meten. Een goed functionerende dynamo levert rond de 14 volt. Ik heb ook een keer een gevalletje gehad bij een auto waarbij de multiriem geknapt was en verdwenen. Ook dan wordt je dynamo (en airocopomp) niet meer aangedreven. Dus gelijk even controleren of deze er nog is
    1 punt
  28. Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Het is duidelijk dat ik geen knop of instelling over het hoofd heb gezien (dat was het doel van mijn vraag) en dat ik er gewoon aan moet wennen. Komt goed!
    1 punt
  29. Hmm... Ik ben niet anders gewend eerlijk gezegd. Voor mij klinkt het daarom ook niet echt vreemd, hoewel ik het wel begrijp. Wanneer je de navigatie kaart hebt open staan op de Discover Pro, dan kun je de volume gewoon op 0 zetten, als je de radio/muziek uit/stil wilt hebben. Bij het vorige infotainment systeem van VW was direct muten via een knop wel mogelijk trouwens. Als je aan het streamen bent vanaf bluetooth tijdens het navigeren, en je wilt naar de radio luisteren, dan ben je inderdaad even je navigatiekaart kwijt. Hier kan je helaas niks aan doen. Ik bof omdat ik een AID heb, bij mij staat de kaart tussen de tellers. Op de Discover pro staat ie altijd op media of radio.
    1 punt
  30. U kan toch het volume van de radio uit "draaien" via de stuurwielbediening ? Dan hoeft u niet aan het scherm te frommelen en blijft dit op het navi scherm. Hoewel dit ook niet een probleem is als u beschikt over AID dan kan u de kaart weergave aanzetten tussen de tellers. Andere optie zou ook nog kunnen dat u het volume van de radio via de spraakbediening (activeren via de stuurwielbediening) op mute functie zet.
    1 punt
  31. Vreemde vraagstelling, ook ik snap het niet helemaal. Als je gewoon de volume op 0 zet, dan is de radio in principe uit. Je hoort de telefoon en navigatiemeldingen nog wel.
    1 punt
  32. Heb de vraag een paar keer doorgelezen maar snap de opzet niet zo goed. Je wil navigeren zonder het radio geluid ? Je kan ook gewoon de toets media indrukken maar niks koppelen via kabel of BT, radio is dan niet actief. Volume van de radio kan je ook op mute zetten maar de spraakbegeleiding van de navi op normaal zetten zodat je die nog hoort. Dat is ook mogelijk. Dus daarom dat ik niet goed snap wat u eigenlijk wenst
    1 punt
  33. 1 punt
  34. Het rare is dat die ontwikkeld wordt onder W10... Maar de laatste versie heeft licentie controle over het web, en dat loopt wel eens mis blijkbaar, dus dat wordt eruit gehaald en momenteel getest. grtz, dre
    1 punt
  35. Ik heb op FB Vagbros gevonden, die kunnen zowel mfa als mfd inleren, dus binnenkort maar even langs, dank alle!
    1 punt
  36. Thnx, zal even een berichtje sturen. Heb hem erin maar hij herkend natuurlijk me sleutel niet en de KM stand klopt niet.
    1 punt
  37. Spiegelkappen kan je er met een plastiek spatel wel af klikken, durven wel goed spannen. Hier heb je een voorbeeld van hoe het eruit kan zien
    1 punt
  38. Daar gaat t niet om. Gaat om t feit dat op de oude manier coderen (dus met groot getal) wat beperkter is dan coderen als long coding. Het is VCDS die zelf bepaalt welke methode je te zien krijgt, hopelijk bepaalt vanuit een label file want dan zou het evt. nog te wijzigen zijn. In principe hoef je niet te hercoderen maar soms wil je toch eens een optie proberen of wat dan ook...
    1 punt
  39. Ahhhhh dat is een slim idee! Dank voor alle info, daar heb ik wat aan! Ik laat nog wel even weten als het gelukt is!
    1 punt
  40. Als het echt de taxi uitvoering is geweest is het lichtschakelaartje waarschijnlijk om de hemelverlichting aan te doen zonder de achterdeuren te openen. dit ivm afrekenen. dus mischien kan je het daar weer op aansluiten.
    1 punt
  41. Dat is mooi, heb nu de foto’s toe kunnen voegen. Bedankt👍🏼
    1 punt
  42. Beste mensen, Even een update: Ik heb via via een 2e hands standkachel gevonden in Polen die in goede staat was, laten bestellen en netjes bezorgd (2 weken geleden). Gisteren aan de slag geweest en het was wel een hele klus.., maar goed een dag goed druk geweest en uiteindelijk de (nieuwe) gemonteerd. Eerst aangesloten om te kijken of hij het ook daadwerkelijk deed en ja hij sloeg aan en werd heet. Weer koud laten worden, vervolgens rustig weer alles gemonteerd wat gedemonteerd was. Ik heb een aantal foto’s toegevoeg, voor verdere vragen/informatie hoor ik het graag. Groet, Jeffrey
    1 punt
  43. k heb nog een aantal sturen (met knoppen) liggen met beschadigingen aan het leer. Sturen zijn ideaal om opnieuw te bekleden naar eigen smaak. Prijzen zijn afhankelijk van de beschadigingen en beginnen bij €85 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    1 punt
  44. heb toch een vermoeden dat het bij de passat al gaat zoals in de nieuwe types van Golf, dan schrijven ze dat de knopjes deel uitmaken van de Gateway ipv via de stuurmodule. dat maak ik toch op uit mijn vcds scan. Address 16: Steering wheel (J524) Labels:| 5Q0-953-549.clb Part No SW: 3Q0 953 521 AN HW: 5Q0 953 569 B Component: Lenks.Modul 100 0205 Revision: FF034034 Serial number: 20160106500518 Coding: 0C10 Shop #: WSC 00015 115 00001 ASAM Dataset: EV_SMLSVALEOMQBLRH 001005 ROD: EV_SMLSVALEOMQBLRH.rod VCID: 7CD93A32F77079664F-8028 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5G0-920-XXX-17.clb-SRI3 Part No SW: 3G0 920 791 A HW: 3G0 920 791 A Component: KOMBI 410 1340 Coding: 07A40A987E8C000801887B2F1001000000000000 Shop #: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_DashBoardVDDMQBAB 009048 ROD: EV_DashBoardVDDMQBAB_009_VW37.rod VCID: 2773355E5E760ABE72-8072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:| 5Q0-907-530-V1.clb Part No SW: 5Q0 907 530 AJ HW: 5Q0 907 530 M Component: GW MQB High 212 2246 Revision: -------- Serial number: 10011610800603 Coding: 030300347F085700FB00025A9C0F00010001070000000000000000000000 Shop #: WSC 05311 115 00092 ASAM Dataset: EV_GatewConti 013020 ROD: EV_GatewConti_013.rod VCID: 79D72326F8424C4E54-802C Alternator: Multi Function Steering Wheel Control Module: Subsystem 2 - Part No SW: 5G0 959 442 K HW: 5G0 959 442 K Labels: 3C8-959-537.CLB Component: E221__MFL-DC1 H17 0040 Serial number: 29150002505640035511 Coding: 2FFFFF Battery Monitoring Control Module: Subsystem 3 - Part No SW: 5Q0 915 181 G HW: 5Q0 915 181 G Component: J367-BDMHella H04 8050 Serial number: 8622268803 Analog clock: Subsystem 4 - Part No SW: 3G0 919 204 C HW: 3G0 919 204 C Component: Analoguhr 209 2002 No fault code found.
    1 punt
  45. heeft met een andere architectuur te maken. Er zijn een aantal controlers die van master/slave functie zijn veranderd en de integratie van de gateway https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/26192/#post-245004
    1 punt
  46. Ik ben bang dat je de eerste gaat zijn. Meerdere van de FB groep 'Passat B8 Club' hebben het al wel gedaan. Waar zij de koplampen vandaan hebben weet ik niet.
    1 punt
  47. Als je een rns510 hebt met firmware onder de 1000 zal t werken. Beter is om een gateway E of hoger te plaatsen. Daarna kun je zo een RNS510 met verse firmware en nieuwe kaarten inbouwen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden