Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 06-11-22 in alle zones

  1. Wat ik regelmatig zie is dat in de teller er soms een ledje kapot gaat (sluiting) en dat daardoor andere leds in hetzelfde circuit mee gaan oplichten. Lijkt dus op wat jij ervaart. Gr. Bonny
    4 punten
  2. Weet niet hoe handig je ben. Led mod clima paneel.pdf
    4 punten
  3. En dan te bedenken dat het vroeger nog een veel actiever forum was, terwijl het nu ook niet slecht is.
    3 punten
  4. Kijk zo regelen wij dat op dit forum.
    3 punten
  5. Ja, is gelukt gelukkig! Het onderdeel is vervangen, storingen eruit gehaald en alles werkt weer
    2 punten
  6. Inderdaad ik heb ook mijn airbag laatst nog een keer losgehaald en het was idd de ring in het hart van de airbag die ruimte heeft om te bewegen. Borgtabs die rondom zitten om deze ring op zijn plaats te houden kun je wat aantikken zodat deze weer goed wordt opgesloten. Dus nu weer zonder extra kosten een rammelvrije airbag hopelijk blijft het nu weer ff weg. Zie afbeeldingen voor verduidelijking. De groene cirkel is idd de ring en de rode cirkel is 1 van de tabs die rondom zitten om de ring op te sluiten.
    2 punten
  7. OPGELOST!! Grote grote dank aan Bonny. Het was de groene led van de Front Assist die de boosdoener was. Deze vervangen en nu geen mee knipperende leds meer. Echt een top binnenkomst zo op het forum met alle hulp van jullie.
    2 punten
  8. Het was idd een defecte led waardoor andere leds mee gingen oplichten.
    2 punten
  9. Heb zwarte velgen nooit wat gevonden. De vormgeving van de velg gaat naar mening verloren en je ziet er niks van met nog eens een zwarte band er omheen. Zou ik eerder net als wat @BARRY_TDI zegt naar donker grijs gaan of onder deze passat zou zelfs brons ook mooi zijn. Maar hier is het inderdaad een kwestie van smaak. Lekker doen wat je zelf mooi vindt.
    1 punt
  10. dit blok iig niet, 1 tand wil vaak wel, maar 90 graden versprongen dan loopt ie niet goed meer. Het blijft gewoon een extreem risicoblok, je MOET hier goede benzine tanken, minimaal 98 octaan, is ie getuned dan is het extreem uit den boze wat anders te tanken dan min98 octaan, je hoort ze nl kapotpingelen
    1 punt
  11. Mooi dat het is opgelost. Als blijk van waardering gelijk maar Full member worden ?😃
    1 punt
  12. https://letmegooglethat.com/?q=N75+turbo+volkswagen
    1 punt
  13. Tuner in opleiding. Je moet ergens beginnen🤣
    1 punt
  14. En dat vind ik super! Echt top hoe iedereen meedenkt. Hopelijk snel de oplossing!
    1 punt
  15. Je bent welkom om met de teller langs te komen, ik heb de auto verder niet nodig. Dan kunnen we kijken of het probleem idd aan de teller (defecte leds) ligt of niet. Gr. Bonny
    1 punt
  16. Hoi, ik ben nu sinds enkele dagen lid van dit Forum en heb er al wat doorheen gespeurd. Nu wil ik iets wellicht ongewoons en dat is mijn Passat liever hoog op de poten dan laag. Ik heb de auto in Juni gekocht met 17" London velgen en Continental 215 / 65 / R17 winterbanden (SUV) Het setje lijkt dus van een Tiguan te komen maar geven de auto een mooie robuuste look en ik hoef niet bang te zijn dat mijn velgen beschadigd raken. Hij mist alleen behoorlijk wat grip, natuurlijk omdat het een setje winterbanden zijn maar ook omdat ze redelijk smal zijn (215) Ik wil daarom graag een nieuw setje velgen en heb 2 types op het oog. 19" Suzuka velgen (liefst 18" maar die bestaan niet) 18" Dartford velgen Stel dat ik dezelfde hoogte wil houden dan zou ik 235 / 50 / R19 banden (ook SUV) onder de Suzuka velgen zetten, maar raken de banden dan ook de wielkasten bij het sturen? Gaat dit allemaal passen? Of heeft iemand anders de Suzuka velgen wel eens onder een Passat gemonteerd? https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1802431192-19-inch-originele-suzuka-velgen-volkswagen-tiguan-ii-r-line?correlationId=3f9982a2-6cba-4808-9b3f-8bbfaf852583 https://originalwheels.nl/zwarte-18-inch-originele-dartford-velgen-volkswagen-passat/ Hoor graag van jullie mening en kennis!
    1 punt
  17. "smal" is natuurlijk maar een relatief begrip. Mijn winterset is ook smaller dan mijn zomerset, ik vind dat helemaal niet erg. Qua grip is het natuurlijk zo dat je met smallere banden méér druk per vierkante centimeter hebt (even uitgaande van verder gelijkwaardige banden) en daardoor dus theoretisch meer grip.
    1 punt
  18. Ik weet niet of @Bonny nog werkzaam is met de tellers maar je kan hem misschien eens een PB sturen met de vraag of hij iets voor je kan betekenen. Is volgens mij iets dichterbij voor je dan @dieseltje
    1 punt
  19. Ik ben ondertussen al iets wijzer geworden. Als ik een andere ECU wil plaatsen ZONDER het wegschrijven van de immo, dan moet ik de ECU met bijhorende sleutel én tellerwerk vervangen. Indien de auto ook centrale vergrendeling op afstandbediening heeft, moet ook de BCM omgezet worden óf de sleutel moet opnieuw ingeleerd worden. Als ik een andere ECU plaats en de immo wegschrijf, dan ben ik klaar. Dat volstaat om de auto weer rijdend te krijgen. Er worden dan ook hier en daar zogenaamde "Plug & Play" ECU's verkocht die je enkel met de bestaande ECU hoeft uit te wisselen.
    1 punt
  20. Waarschijnlijk de firmware, vraag is uitgesteld naar m
    1 punt
  21. Bedankt heren. Dan is dat weer duidelijk. Hebben we iets minder om me druk over te maken Hendels zijn besteld en morgen binnen als t goed is. Nog dingen om op te letten bij het (de)monteren hiervan? Ben zelf vrij handig als 1e autotechnicus maar niet heel bekend met VW.
    1 punt
  22. Had al zo een vermoeden, aangezien het een 11.11 versie was
    1 punt
  23. heb van dre antwoord. Zoals ik begrijp is wat Matthijs in zijn display weergegeven krijgt de realiteit. Het verschil wat wij zien wordt veroorzaakt doordat hij een oude niet legale VCDS heeft. Het programma van dre werkt met de nieuwste logfiles van ons omdat wij originele VCDS hebben. Het label wat Matthijs gebruikt correspondeert bij hem, echter gebruiken wij V2 al van betreffende logfile. Ik heb bij mij ff de proef op de som genomen en in het logfile label aangepast naar V2 en dan correspondeert zijn informatie met wat ik in beeld krijg.
    1 punt
  24. Dat klopt inderdaad. In 2002 werd de overstap gemaakt van de 6N2 naar de 9N1. Het gaat hier daadwerkelijk om een 9N1 (VIN bevat WVWZZZ9NZ3) met de ronde koplampjes.
    1 punt
  25. Was ik ook al van plan.
    1 punt
  26. @Diver ik heb inmiddels een mail naar Dre gestuurd met foto's en log erbij.
    1 punt
  27. Je kan met dat programma de log lezen. Dan zie je dat het een RHD is en wij rijden met een LHD left of right hand drive. Zie plaatjes een paar post's terug Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 punt
  28. Intussen nieuwe set in huis. (neemt wel een hoop ruimte in ) De bestuurder stoel werkt de verwarming goed. Alleen de stoel heeft een gat in de bekleding. Deze wordt volgende week gemaakt. Ga dan van 2 stoelen 1 goede stoel maken. Heb al veel onderdelen kunnen gebruiken voor me huidige bekledingset. De anti wiplash hoofdsteunen was nog even puzzelen hoe die eraf moesten maar is gelukt. Blijf het een heel leuk project vinden en super leerzaam. Blijkt wel inderdaad dat de verwarming erin genaaid zit en niet zo makkelijk te vervangen is De verwarming bestaat zoals eerder hier werdt aangegeven uit 3 delen.
    1 punt
  29. Tnx allemaal voor het mee denken en zelfs tellerhuizen te mogen lenen! Echt top! met een odb dongel en app heb ik me gered afgelopen dagen. Gezien de prijzen van gebruikte tellers en de kosten voor het inlezen zit ik eigenlijk niet te wachten op nog een keer z'n grapje 🙀 Donderdag wordt daarom een nieuwe teller ingebouwd en de sleutels ingeleerd. Ben benieuwd of PON nog iets kan doen voor me. Garantie nee, maar levensverwachting is toch wel meer als 6 jaar of zie ik dit verkeerd.
    1 punt
  30. Goed nieuws: auto loopt weer! Had vandaag de gasklep los gemaakt en zo goed mogelijk gereinigd, daarna alles er weer op gezet inclusief gare retourslang en nog maar eens proberen te starten. Sloeg niet aan natuurlijk, had ik ook niet echt verwacht dus stoute schoenen aangetrokken en leiding weer los gemaakt om wat brake-cleaner in de inlaat te spuiten. Proberen te starten, geen reactie. Ik weer balen en alles opruimen, toen kreeg ik het briliante idee om alle zekeringen eens na te lopen. Natuurlijk de stap die ik meteen had moeten doen maar helemaal niet bij stil gestaan dat het aan motormanagement o.i.d. kon liggen. De 20A zekering nr. 29 bleek kapot te zijn. Vervangen en de Passat starte weer vrolijk op! 😍 Even klein beetje warm laten lopen, tevens die brake-cleaner er door blazen. Kan iemand overigens rare dingen horen via de video zoals distributie ketting? Daarna nog een keer opnieuw gestart, geen probleem. (Voorvertoning van YT doet wat raar?) Mooie bijkomstigheid: Het lampje van de lambdasonde brand nu niet meer. Had naar de kabel gekeken van sensor 1 en viel me op dat de kabel wat moeilijk over een andere kabel / slang liep en er zat een knik in. Kabel wat verplaats en misschien was dat wel de oplossing? Nou heb ik ook de accu er uit gehad om bij te laden overnacht dus maar even afwachten. Ook mijn koelvloeistof dus in de gaten houden en eerst die nieuwe vacuumslang / retourslang er op zetten zodra die binnen is. Maar ben wel erg blij dat ik de auto weer aan de praat gekregen heb.
    1 punt
  31. Een update. Ik heb diagnose laten stellen bij de VW dealer. Zij kwamen tot dezelfde de conclusie, HV kachel kapot. Prijsopgaaf gevraagd: iets meer dan 1500 euro. Ca. 1000 euro voor het onderdeel en 500 euro arbeid. Gebruikte onderdelen van onderdelenlijn doen ze bij de dealer niet aan. Uiteindelijk besloten om een (Vak)garage bij mij in de buurt te bellen om de situatie uit te leggen. Zij dachten goed mee en kwamen met een offerte van ca. 500 euro, waarvan zo'n 200 euro voor het gebruikte onderdeel. Die offerte heb ik net geaccordeerd, 29 november staat de afspraak ingepland. Hoop dat daarmee het probleem verholpen is!
    1 punt
  32. Gelukt. Allen bedankt voor de hulp en inbreng.
    1 punt
  33. Weet niet of ik de tijd en het geduld heb voor een howto maar hierbij wel alvast een afbeelding wat je onder de paravan kunt aantreffen. Want je denkt toch niet dat die schoon blijft en dat alles netjes wegspoelt richting je modderkuipen toch..? En na wat poetswerk kan het er toch weer zo uit zien:
    1 punt
  34. [emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden