Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 13-02-15 in alle zones

  1. Wij hebben afgelopen winter de caravan verkocht en een camper aangeschaft, Adria import uit Frankrijk van 2014 met 40.000 km op de teller. Alles was goed gedocumenteerd, adres Franse eigenaar en alle rekeningen van de Renault garage waar de Fiat Ducato in onderhoud was. Heb niks met Fiat maar 90 procent van de campers staan nu eenmaal op een Ducato onderstel. Moet zeggen dat het tot nu toe wel een degelijke indruk maakt, alles is eenvoudig maar degelijk. Heb al een diagnose kabel aangeschaft om de beurten te resetten. Onderhoudsinterval is trouwens 45.000 km...... Heb ondertussen alweer camera's, achteruitrijsensoren en navigatie ingebouwd. Corona heeft alles een beetje gefrustreerd, mijn vrouw is in het verpleeghuis waar ze werkt in april besmet geraakt door corona door toen nog inferieure beschermingsmiddelen en heeft ook mij besmet . We zijn beiden 65 maar er gelukkig met milde klachten afgekomen. We zijn nu wel erg voorzichtig met contacten. Zijn nu een paar weekeinden in nl weggeweest en wachten even af hoe alles zich ontwikkelt en gaan dan misschien in september naar Denemarken of Duitsland. Camper bevalt tot nu toe prima, Passat gaat eind dit jaar begin volgend jaar weg, hij rijdt met 422.000 nog steeds heerlijk en was een beest van een caravantrekker. Helaas ga ik nu van 32.000 km naar 8000 km per jaar en ga ik rondkijken voor iets kleiners, een golf of zo, elektrisch vind ik nog te duur. Wens jullie allen nog een fantastische vakantie toe, thuis, in NL of waar dan ook, blijf gezond!!!! Groet Willem
    11 punten
  2. Op 1 juli 2000 haalde ik mijn nieuwe Passat V5 op bij de dealer. Nu, ruim 20 jaar en meer dan 400.000 km verder komt het moment dat ik afscheid moet nemen en de auto naar de sloper gaat. Het was een sport om de auto te blijven rijden (goed tegen de bijtelling en lekker goedkoop in de afschrijving), maar helaas heeft een sufferd, die met ruim 60 km/u in een stilstaande file achterop knalde, hier een abrupt einde aan gemaakt. Ondanks dat de trekhaak de grootse klap heeft opgevangen en de auto nog steeds rijdt, is de gein en het mooie er nu wel af. Niet slecht na al die tijd: een olieverbruik van nog geen liter per 15.000 km, een distributieketting die het nog steeds prima volhoudt (!), een climat control die het uitstekend doet, geen rammeltjes, koppeling nog goed en af een toe wat koelvloeistof bijvullen (de koppakking heeft het goed volgehouden). Dat het blok zonder grote ingrepen ruim 400.000 km is meegegaan, bewijst maar weer dat het een beresterk blok is en dat de rijstijl zeer bepalend is voor de uiteindelijke levensduur en tussentijdse onkosten. Inmiddels rijd ik alweer een half jaar naar tevredenheid een Passat V5 (3BG, automaat van 2003). Oude liefde roest niet :))
    10 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden