Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 30-06-21 in Berichten

  1. Tussen Grünn en Spanje zitten vast wel ergens goede uitlijners. Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk
    4 punten
  2. Sjeeesus wat dom van me. Het was idd wel ge gateway die op RHD stond. Echter bleef hij de melding over de verlichting aangeven. In central electric stond ook de foutcode. Nadat ik de storing had gewist was de melding ook weg. Dus goeie les voor mij. Na wat te hebben ingesteld. Dus ook de foutcode wissen. Iedereen heel erg bedankt voor de hulp! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    4 punten
  3. Net naar huis toe gereden. Alles lijkt weer te werken, ook de airco. Ik heb nog een nieuwe fullscan gemaakt, die zal ik vanavond even posten, want volgens mij ben ik er nog niet helemaal. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle input en mega snelle antwoorden! Echt ontzettend blij mee, want zonder dit forum had ik het nu nog niet opgelost gehad. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    3 punten
  4. Als er iets mis is met de canbus zouden beide draden al door moeten zijn of in kortsluiting liggen, indien 1 draad door zou je nog communicatie hebben maar wel een melding ivm "single wire operation" .
    3 punten
  5. Naja, case closed want heb een Apple gecertificeerde kabel gevonden voor 11 euro. Dan vind ik dat wel meevallen Een adapter werkt helaas niet omdat het vaak een master en een slave is en geen data twee kanten op stuurt. Werkt alleen voor het laden van je telefoon bijv. Thanks voor de antwoorden mannen
    3 punten
  6. Ik heb ze altijd al van Ross-tech(sinds 2001) zelf, zowel van USA naar Nederland laten sturen als in USA als ik daar was, zeer goed contact met hen ook voor spare-parts.
    3 punten
  7. Ik heb nog orignele liggen met stoelverwarming gen3 zonder voorruit verwarming en standkachel.
    2 punten
  8. Over welke problemen heeft u het ? Ik zie geen problemen, enkel uitdagingen.
    2 punten
  9. 2 stuks van 1 ohm achter elkaar werkt uitstekend. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  10. Gelukkig is het zoiets “simpels” [emoji28] Mooi dat alles weer bereikbaar is. Volgens mij werkt de “single wire” alleen als de CAN high nog heel is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  11. Kabel getrokken (lekker bijkomen onder dat dashboard) Contact aan, en handrem lampje gaat weer netjes uit. Laptop eraan, en abs unit is weer te benaderen. Stonden fouten in over geen communicatie. Fouten gewist, en nu staat er alleen nog maar de stuurhoeksensor geen afstelling. Maar die is logisch Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  12. Hieronder de schema's ABS deel is beginnende vanaf pagina 83-... Downloadlink naar B6/3C schema's
    2 punten
  13. Ik heb het nog even voor je opgezocht: Plus draden op de ABS stekker: Pin 1 (KL30 = Continu) = Zekering A7 (Draadkleur Rood/Geel) Pin 14 (KL15 = Geschakeld) = Zekering D2 (Draadkleur Zwart/Geel) Pin 15 (KL30 = Continu) = Zekering D17 (Draadkleur Rood/Blauw) Pin 25 (KL30 = Continu) = Zekering B2 (Draadkleur Rood/Wit) (Zie bijgevoegde plaatjes voor de nummering van de zekeringen) Massa draden op de ABS stekker: Pin 13 (Draadkleur Bruin) Pin 38 (Draadkleur Bruin) CAN draden: Pin 22 = CAN High = CAN Gateway pin 16 (Draadkleur Oranje/Zwart) Pin 24 = CAN Low = CAN Gateway pin 6 (Draadkleur Oranje/Bruin) Pin 17 = CAN High = Handremmodule pin 16 (Draadkleur Groen/Geel) Pin 19 = CAN Low = Handremmodule pin 17 (Draadkleur Wit/Geel) Zekeringbox D Zekering Box B Zekering Box A
    2 punten
  14. Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...) Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen. Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is. grtz, dre
    2 punten
  15. Ja op die manier. Dus als het daadwerkelijk aan m’n huidige abs unit ligt, Dan zou ik er dus iig met vcds in moeten kunnen komen ondanks de “foutieve” codatie voor mijn auto. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  16. Excuus. Pin 16 heb ik gedaan. Heb deze link gebruikt als reverentie. En er was idd 1 slot vrij. Stekkertje paste ook precies. http://passateverything.blogspot.com/2017/10/passat-b6-tpms-abs-style.html?m=1 ABS unit ff testen wil ik heel graag doen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  17. Je zou kunnen kijken met bvb de ABS unit van Martijn (of een andere) en dan zonder de abs al in te bouwen hem gewoon aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd en wat je dan wel al allemaal kan benaderen. En het is inderdaad pin 4 van de drukknop die naar pin 16 van de ABS stekker moet. Zou eens de schema's erbij moeten nemen om te zien wat er op pin 4 van de ABS hoort te zitten
    2 punten
  18. Maar Maurice welke inhaakte op dit topic heeft een station waar Steef32 op zijn beurt op inhaakte.
    2 punten
  19. Heb je de codes wel genoteerd? Misschien dat iemand hier dan kan aangeven wat de oorzaak is geweest.
    2 punten
  20. @VinniepilonKorting bij de dealer??? Die geven eerder nog een toeslag omdat je iets durft te bestellen.
    2 punten
  21. Rond deze tijd zitten de meeste garagebedrijven vol. iedereen wil nog snel even de auto voor de vakantie klaar hebben. Voortaan gewoon deze zaken voor eind mei begin juni plannen, dan kun je gerust op vakantie.
    2 punten
  22. Ach als het weer 15 jaar meegaat dan valt het best mee. En het past gewoon zonder gekloot, klusje van een paar minuten ipv uren lopen knoeien. En misschien krijg je wat korting?
    2 punten
  23. Oh jawel hoor[emoji4]. Heb al een tijdje hetzelfde euvel met loslatende hemelbekleding rondom de brillenhouder. Het lijkt wel of de bekleding gespannen gelijmd is geweest, als ik het terugplaats kom ik chronisch iets te kort!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  24. airco systeem was leeg en idd moest de oude unit eraan om de middelste roosters te activeren.
    2 punten
  25. Bedankt @wulfke. Mijn collega is ook helemaal wild van de kleur en dacht dat ik als Passat rijder wel wist hoe de kleur heet. Niet dus, vandaar mijn vraag.
    2 punten
  26. Heb er ooit een how to voor gemaakt, die heb jij toch
    2 punten
  27. Misschien is het mogelijk om met Vcds de temperatuur meter aan te sturen, kun je controleren of die goed werkt
    2 punten
  28. Welnu, het is allemaal anders gelopen. Privéomstandigheden. Hierdoor is alles op een lager pitje beland. Maar na maanden andere focus kwam er plots een verrassende wending op dit verhaal. Mijn nieuwe achterbuurman blijkt bij de VW vestiging in Nijmegen te werken. Met hem kwam ik bij toeval over dit probleem in gesprek en hij heeft dit met hoofd werkplaats besproken. Die heeft een korte blik op het probleem geworpen en kwam tot een paar verrassende conclusies: dakrails niet goed gereinigd (...), niet goed gesmeerd (...) en niet goed afgesteld (...)! In het systeem konden ze ook niet terugvinden wat de vestiging in Arnhem precies had gedaan. Dus er ontstond twijfel over het uitgevoerde werk en er werd direct aangeboden om het probleem grondig én onder coulance (!) onder handen te nemen door hun panoramadaken specialist. Afgelopen woensdag is het dak onder handen genomen en het resultaat is verbluffend: alle bijgeluiden zijn weg, het dak loopt als mes door boter en nog geen storingen gehad! Echter, het is nu ook wat vochtiger geweest dus we wachten ook de komende warme periode af voor de beste evaluatie. Maar mijn eerste indruk is dat hun specialist met recht zo genoemd mag worden. Opmerkelijk is dat hij de manco's die door de andere vestiging werden gevonden niet heeft vastgesteld. Daar kan je verschillende conclusies uit trekken, maar dat laat ik maar even in het midden. Ik heb mijn zorgen over de diverse werkwijzen naar hen uitgesproken. Temeer omdat je als consument nergens anders terecht kunt voor dergelijk onderhoud en er dan blindelings vanuit moet gaan dat de dealer doet wat deze belooft. Kennelijk is daar ook nog onderscheid te vinden en dat is op zijn minst opmerkelijk. Temeer omdat de kwaliteitseisen van de werkplaats- en -medewerkers steeds hoger worden, hier is dus met recht nog winst te behalen. Als de ervaringen goed blijven dan zal ik ook zeker verhaal halen bij de andere dealer. En daarmee nog geen verdere neiging om eerder genoemde juridische stappen te ondernemen Op naar een zonnige periode! 😎
    2 punten
  29. Ik wil hem zelfs ook voor je testen 😂. Moeilijk is het niet om deze te demonteren, stuur een kwart slag draaien en achteraan het stuur zit een opening waar je met een platte schroevendraaier de ene kant van de airbag kan ontgrendelen. Als deze los is, het stuur andersom draaien en diezelfde handeling uitvoeren maar aan de overzijde van het stuur. Eens de airbag los is kan je de connector ontgrendelen en losklikken. Inbouwen van de vervanger is de stekker inpluggen, vergrendeling goed zetten en de airbag inklikken in het stuur. Indien u dit zelf niet ziet zitten kan je misschien bij @dieseltje terecht, die zit volgens mij ook ergens in het noorden.
    1 punt
  30. Succes, ben benieuwd of je hier verder mee komt 🤞🏼
    1 punt
  31. Nieuw stukje getwiste kabel of de breuk repareren. gelukkig is de oorzaak gevonden👍🏻
    1 punt
  32. Super bedankt Martijn. Ik ga er mee aan de slag. (Als goed is heb ik morgen een rustig dagje met werk) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  33. Dan voor 95% kans op massa sluiting
    1 punt
  34. Had toevallig vandaag even tijd. Ben bij Martijn (Maxx) geweest voor de abs unit op te halen. Deze even aangesloten, maar helaas nog steeds geen communicatie. Dus ik verdenk toch ergens een draadbreuk oid. De automatische versnellingsbak is gewoon te benaderen, Zowel met als zonder aangesloten abs unit, en de enigste storing die daar in staat, is dat hij het remmenregel apparaat niet kan vinden. Welke module zou ik nog meer kunnen testen met en zonder abs unit? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  35. Dan zal een eventuele hercodering simpel zijn, want de pomp die ik heb komt van een 2.0 FSI met motorcode BVY, enkel dan handgeschakeld. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  36. BVY = 2.0 FSI, niet TFSI [emoji6] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  37. Andere ABS is proberen waard en alleszins goedkoper dan een andere wagen.. Ivm de zekeringen, is niet omdat de zekering niet stuk is dat hij daarom voeding krijgt. Dus eigenlijk zou je moeten meten of die zekering wel voeding krijgt. Tenzij je rechtstreeks op de ABS stekker zou meten dan weet je het heel zeker dat deze wel alle spanningen binnen krijgt om goed te functioneren.
    1 punt
  38. Adres 03: ABS Remmen Labels:. 3C0-614-095-C2.clb Onderdeelnr. SW: 3C0 614 095 Q HW: 3C0 614 095 Q Component: ESP 440 C2 H015 0003 Revisie: H015 Serienummer: 0658555867 Codering: 0046481 dat is uit jouw log
    1 punt
  39. de connector zelf kan niet uit elkaar, enkel de kap kan je eraf halen. Dan zie je waar de draden en pinnen in de connector gaan. Op de zijkant van de connector zit een opening waaruit je de paarse vergrendeling moet schuiven om de pinnen te ontgrendelen. Dan heb je grote en kleine pinnen erin zitten. De grote pinnen gaan eruit met een stekker pin uitdrijver/stekkertrekker setje. De kleine pinnen kan je eruit halen door het klein lipje wat te verschuiven en dan tegelijk aan de desbetreffende draad te trekken. hier wat meer info inbouwhandleiding auto hold
    1 punt
  40. Bij BM-parts hebben ze ca 3 stuks liggen. kosten 30,- en wat verzendkosten.
    1 punt
  41. mijn codering is 0614004802 Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 5K0-907-044.clb Part No SW: 3AA 907 044 BT HW: 3AA 907 044 BT Component: Climatronic H05 0505 Revision: 00001K02 Coding: 0614004802 Shop #: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010 ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW46.rod VCID: 030FA5E58ADD1893DE-8056
    1 punt
  42. Fenomenen bij verkeerde uitlijning: - Scheef staand stuur bij rechtuit rijden - abnormale bandenslijtage bij toespoor (Slijtage aan binnenkant loopvlak band) - abnormale bandenslijtage bij uitspoor (slijtage buitenkant loopvlak band) - wielvlucht - abnormale bandenslijtage - onderstuur bij bochtenwerk - scheef trekken bij het optrekken uiteraard is de bandenslijtage pas te merken na het maken van enige kilometers na de ingreep.
    1 punt
  43. Ja graag, volledige scan van hoe de situatie nu is. Dan kan er eens gekeken worden met de offline decoder wat er eventueel verkeerd zou kunnen zijn.
    1 punt
  44. Voor de trekhaak module hebbje het remlicht af moeten tappen bij het boordnet, dit gaat normaal gesproken met een “y” kabel. Dit wil zeggen, deze kabel maakt van 1 aansluiting, 2 aansluitingen. Als ik jouw verhaal zo lees, dan is 1 van deze 2 aansluitingen nu niet in gebruik, waardoor de aanvoer onderbroken is. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 punt
  45. Van de week bij Carplace Soundcenter in uden de Calearo 16V Dab, gps , fm antennen laten plaatsen. Nu is de ontvangst in deze regio stukke beter geworden. Kost wat maar dan heb je ook wat. Probleem opgelost [emoji106] Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    1 punt
  46. Airbag code werd veroorzaakt door de stekker van de schakelaar in het dashboard, met me dashboard ombouwen is waarschijnlijk het lipje van de stekker afgebroken en die stekker was 2mm van ze plek gezakt... Even een nieuwe stekker vinden ...
    1 punt
  47. Dit heeft alle kenmerken van een stukje huisvlijt.
    1 punt
  48. Blijf het zeggen, velgenreiniger, non-ferro en dergelijke heb je niet bij elke wasbeurt nodig, zonde van je centen. Zet je velgen in de wheelwax en je kunt ze gewoon met shampoo wassen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden