Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 06-06-20 in Berichten

  1. 3 punten
    Ik zet hem even op slot, na het voorstellen kan ik hem verplaatsen na het juiste topic.
  2. 3 punten
    done .. met de hulp en mentale steun van Rob .. en vooral veel geduld ... alleen nog de chromen randen - de horizontale heb ik , de aan de boven kant zoek ik... weet iemand of rubber en chrome strip samen horen of kan ik het rubber nieuwe bestellen en de chromen strip erop vast maken? voordeur modulen van 2008 heb ik dus en de achterdeur modulen kan ik ook nog krijgen .. om over te gaan op LINBUS .. wat moet k dan nog meer wisselen? (niet dat ik echt wil doen, maar puur uit nieuwsgierigheid)
  3. 3 punten
    of zelf doen !!! http://www.my-gti.com/3868/volkswagen-rns-510-firmware-download-repository
  4. 3 punten
  5. 3 punten
    en de dvd is naar ander forumlid gegaan
  6. 3 punten
    Hierbij nog vlug wat foto’s van de nieuwe aanwinst. Hij is redelijk uitgerust met o.a ACC, Lane assist, Standkachel met ab, led pakket buiten( vol led koplampen/achterlichten en verlichte deurhandels), led pakket binnen(sfeer licht in portieren enz) elektrische achterklep, elec inklapbare spiegels enz. Het betreft een 3.0tdi 245pk 580Nm en moet zeggen de Passie was rap maar dit kan er ook wat van ondanks z’n gewicht van bijna 1900kg. Nogmaals bedankt voor de hulp en leuke bbq momenten. Gr Jeroen Waar ie eigenlijk voor is aangeschaft[emoji12] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. 3 punten
    **Verplaatst** Als je de regels had doorgelezen, na 3 berichten kan je in het juiste topic je probleem plaatsen.
  8. 2 punten
    Ondertussen is de motor/baksteun vervangen door @Vdub Het is het waard geweest. Het geluid is namelijk aanzienlijk minder geworden. Op de rotondes hoor je haast niks meer, je hoort enkel de ashoes o.i.d. ergens tegen aan komen als je volledig instuurt en dat doe je haast nooit. Hiermee kan ik i.i.g. wel leven. Op de oude baksteun zat wel wat speling, de nieuwe heeft geen last van speling.
  9. 2 punten
    ** verplaatst ** @Walibie omdat je al sinds 2017 lid ben heb ik hem verplaatst. Na 3 berichten kan je hier ook reageren. Misschien een idee om jezelf en je Passat voor te stellen.
  10. 2 punten
    In Stuurkolommodule (Adres 16) Push-to-Talk Button aan of uit zetten. Aan = spraakbediening, uit = mute. grtz, dre
  11. 2 punten
    Blijft de storing of komt de storing terug? Een no brainer misschien maar je hebt wel alle storingen gewist toch?
  12. 2 punten
    Omdat ik voor een klant met een Tiguan een oog zocht om de breekkabel aan te monteren van de aanhanger heb ik sinds deze week een heel mooi product gevonden. Voor een B8 is het niet nodig aangezien die een ingegoten ook heeft. Een B7 past het wel voor; https://www.trekhaakoog.nl Uiteraard ook voor andere merken en modellen..
  13. 2 punten
    Gaarne eerst even voorstellen en de regels doornemen, dit zouden we erg waarderen. Hier kunt u zichzelf voorstellen: https://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/ En hier kunt u de regels doornemen: https://forum.vwpassat.nl/index.php?/guidelines/
  14. 2 punten
    kijk anders even in je boekje daar zit voorin een sticker met codes, daar staat het ook op.
  15. 2 punten
    Voor de liefhebbers heb ik de komende 3 jaar een abonnement op flitspalen e.d. dus constant updates (ook voor andere POI's)
  16. 2 punten
    Het is alweer een tijdje gelden dat ik dit onderwerp heb geüpdatet maar ik durf heel zachtjes te zeggen dat het probleem is opgelost. Hoe simpel het natuurlijk ook weer kan zijn. Ik heb, nadat de auto uiteindelijk vrijwel elke rit enkele keren begon in te houden, alle onderdelen van de ontsteking in kaart gebracht en ben deze na gaan lopen. Ik ben begonnen met de krukassensor. Deze heb ik even uitgenomen om te bekijken (niets bijzonders te zien) en schoongeveegd met een doekje. Deze was niet eens vies en er zat ook geen metaalslijpsel aan (deze tip las ik op een ander forum ivm krukassensor met permanente magneet). Deze weer terug geplaatst en ik ben weer wat KM's gaan rijden en verrek... het probleem is weg... Spannender werd het niet. Hij rijd weer prima en ik ben weer blij 😁 Bedankt allemaal voor het meedenken!
  17. 2 punten
    ik vind de manier waarop hij V-dub aanspreekt toch aardig respect loos en bijdehand
  18. 1 punt
    Ik weet niet of dit het juist subforum is, maar een ander kon ik niet kiezen. Ik rij nu bijna drie jaar in mijn Passat, en ben erg tevreden over de actualiteit van het Discover Pro systeem. Er is echter iets wat ik niet begrijp. Ik heb dit ook aangekaart bij VW, maar die verwijst me naar de dealer, en de dealer geeft aan dat dit niet door hem kan worden opgelost en iets is voor VW. Als ik in de buurt van Den Haag op de A4 of A13 rij, en dan een route wil laten berekenen, mislukt dat. Pas nadat Delft is gepasseerd (of andersom Leidschendam), kan er wel weer een nieuwe route gepland worden. Verder, als de route is gepland over de A4 en ik besluit de A13 te nemen (of andersom), dan past de dynamische routeberekening de route niet aan. Ik rij dan bijv over de A4, maar de navigatie 'denkt'dat ik nog over de A13 rij en de route past zich pas aan als ik de Ketheltunnel in rij. Op twee foto's zie je ook dat ik op de A4 rij, maar de route nog over de A13 loopt. Dit is alleen in de buurt van Den Haag. Op andere plekken doet dit zich niet voor (voor zover ik weet). Ik heb vorige week de nieuwste software geinstalleerd, maar ook in de vorige versies deed dit fenomeen zich voor (al jaren dus). Zijn er anderen die dit herkennen?
  19. 1 punt
    Als ik eerlijk moet zijn, naar mate er meer mee gereden is sinds het vervangen van die motor/baksteun, lijkt het erop dat het geluid compleet verdwenen is. Tenminste ik hoor geen geratel ofzo meer. Het enige hele zachte soort van aanlopende geluid, dat je enkel hoort als je heeeeeeel goed gaat luisteren, is hetzelfde geluid als die je hoort wanneer je naar rechts stuurt, ik denk dat dat gewoon het geluid van het stuurhuis of iets dergelijks is. Ik ben iemand die erg kritisch is bij zulke geluiden, als ik zoiets niet hoor, dan hoort serieus niemand het hoor. @Vdub kan het wel bevestigen hoe goed mijn gigantische oren zijn. Ik hoorde van alles wat hijzelf en menig volk niet kon horen. Of te wel, ik ben nu tevreden, ik heb niks meer over te klagen, het klinkt verder allemaal normaal zoals het hoort. Bij mij was het geratel ook specifiek in de 2, al hoewel in de 3 hoorde ik het ook wel, maar dat was echt een stuk zachtiger waardoor je het nauwelijks hoorde. Zodra ie in neutraal ging, was het geluid wel bijna weg. Als je wil, dan kan ik er een filmpje van maken en dan kun je zien hoeveel speling er op die motorsteun zit. Ik heb 'm nog hier liggen. Vanaf de buitenkant zie je er niks aan, dan lijkt ie nog in orde, maar zodra je eraan gaat trekken en duwen, dan kun je duidelijk zien dat ie niet meer goed is en dat op circa 100dkm al... Mijn Passat is destijds best vaak terug naar de Vw dealer geweest (vanwege garantiekwesties) waar ie vandaan kwam. Ik denk dat de bak en het spul erom heen zo'n 3 of 4 keer is los geweest, ze hebben naar alles gekeken en niks kunnen vinden, maar blijkbaar hebben ze niet goed genoeg gekeken... Dus ik betwijfel het of ze wel naar de motor/baksteun hebben gekeken. De motorsteun bevind zich onder het luchtfilterhuis, de accu en ecu ongeveer, tenminste als de accu in de motorruimte zit.
  20. 1 punt
    Mooi dat het is opgelost! Als de oude steun in de bochten teveel meegeeft, komt de aandrijfas waarschijnlijk aan het einde van zijn slag in de splines. Dan hangt/klappert de versnellingbak koud tegen de wiellagering via de aandrijfas.
  21. 1 punt
    Dus de factuur maar goed bewaren en nog heel erg bedankt voor je alle reacties 👍
  22. 1 punt
    Iedere motor die gebruikt wordt, verbruikt olie 😉 Maar zolang je de service intervallen haalt, is dat geen kwalijke zaak lijkt me.
  23. 1 punt
    Spotify doe ik ook via BT. Lekker... Eén keer, een auto glipt nog even voorlangs van rechts naar links terwijl ik op een voorrangsweg reed. Zonder waarschuwing een rem ingreep door het FA systeem Schrok me de t@ring, had het gas losgelaten en mijn inschatting was dat ik niet hoefde te remmen, FA vond wat anders...
  24. 1 punt
    Ai idd dan moet je iemand met originele vcds vinden.
  25. 1 punt
    Dan zeg ik goed bezig Dre!
  26. 1 punt
    Volgens mij zit er in je spatbord een veer gehaakt met een oog eraan. Oog iets naar achteren trekken en veer ontspannen. Nu kan je de hele unit eruittrekken
  27. 1 punt
    Dat komt doordat je je niet hebt voorgesteld in https://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/ Dat eerst even doen en de regels a.u.b. doornemen. Alvast bedankt. Mijn B8 2.0tdi is laatst ook getuned, met stevig gassen is het verbruik juist afgenomen.
  28. 1 punt
  29. 1 punt
  30. 1 punt
    De vorige is te klein denk ik, maar deze dan? https://www.autolampenshop.nl/osram-halogeen-lamp-w2-1x9-5d-wy16w-921na-oranje
  31. 1 punt
    https://www.autolampenshop.nl/osram-halogeen-lamp-w2-1x9-5d-wy16w-921na-oranje?gclid=CjwKCAjw57b3BRBlEiwA1Imyts88qepePbAOmwetONBixnFi_D8EKShvvV49xeYMs1INX5nd-uMcLxoCA0sQAvD_BwE
  32. 1 punt
    Probeer eens met 8192 te verhogen. De hogere wijzigingen hebben alle met ACC te maken, end +128 heeft geen invloed dacht ik. Soms zie je die gecodeerd bij FWD, soms niet, maar wel altijd bij 4WD. Probeer eens met byte 2 op 16 ipv 15 te zetten: dat is niet gedocumenteerd bij VCDS, maar dat is de code voor 360° OPS EDIT : niet goed gekeken, jij hebt 8 kanaals OPS... sorry grtz, dre
  33. 1 punt
    Om de lijnen zichtbaar te meken heb je een dataset van de passat CC nodig in de module. Wanneer je de B7 sensoren plaatst heb je een andere codering nodig voor je ABS module. Ik zal eens zoeken dat ik die wijziging nog vind... 't is al lang geleden dat ik dat deed. grtz dre
  34. 1 punt
    Heb je hier wat aan @essel
  35. 1 punt
    oeps foutje, ik dacht dat vandaag vaderdag was maar het is ja de 3de zondag... dan hebben wij 2 feestjes
  36. 1 punt
    Oei, ik voel weer een productspecifieke eigenschap aankomen
  37. 1 punt
    Nee niet van hier. Zit op de passat B5 Facebook pagina Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
  38. 1 punt
    Een keertje tijd heb, gewoon tijd maken[emoji56] Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  39. 1 punt
    Vandaag de nieuwe kaart erop gezet. Eindelijk staat de ringweg rond Parkstad en de turburotonde bij Schinnen er ook op. Dit met dank aan Navi16 voor het versturen ervan. Als er liefhebbers zijn, de DVD van Navi16 met V17 gaat nu stof liggen vreten.
  40. 1 punt
    Linkje https://mega.nz/folder/yuwmmASa#4VAr-iD91KcpTrKrMjeXIQ
  41. 1 punt
    Opzich scheelde er niks aan de koppeling. Alles ging soepel en goed, maar na een lange stuk (minimaal 40km) rijden ging ie dan flink schokken bij het wegrijden vanuit stilstand. Aan de hele set was niks vreemds te zien overigens. Probleem was wel direct verholpen na een nieuwe set. Tsja... zoals ik al zei. Het is gewoon kwestie van pech hebben. Nu had ik wel het geluk dat er garantie op de auto zat, mij heeft het geen 1 cent gekost uiteindelijk, alleen heel veel moeite en wat brandstof voor het heen en weer rijden. Tuurlijk had ik liever een auto zonder garantie waar niks aan zou gaan schelen de eerste paar jaar, maar wat er gaat gebeuren zie je helaas niet aankomen. Zo heeft elke nadeel weer een voordeel, ik krijg de komende tijd geen grote kosten meer, enkel olie, filters en remmen.
  42. 1 punt
    Ik rij ook een passat 2.0fsi. En heb nog geen van de problemen gehad. En de auto is de onder hout bekent. Is altijd in onderhout geweest bij mijn. En heeft nu bijna 200dkm gelopen zonder problemen en ja nog de eersge bobine’s even afkloppen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  43. 1 punt
    er rijden nog ladingen 2.0FSI's rond en een gebroken veer.. als je je daarom druk maakt kun je beter de fiets pakken.. In 4 jaar tijd wat onderhoud, ik vertel mn klanten altijd dat 1000 euro per jaar een auto mag kosten aan onderhoud.. tuurlijk is een remklauw achter niet goedkoop.. en JA, ze gaan beide stuk.. Bowdenkabel van de handgreep komt enkel voor, ik heb er bij toeval van de week 1 vervangen, dat is de eerste van ladingen 3c/3aa's die ik in onderhoud heb. Cilinderkop is jammer maar heb ik nog nooit hoeven vervangen bij een 2.0FSI.. (jammer maar niet prijzig) Niet extreem goedkoop zolang je er maar bij kan valt het mee, tevens zitten er een stuk of 8 in.. zou dus je auto maar gauw inruilen Bowdenkabel van de handgreep komt enkel voor, ik heb er bij toeval van de week 1 vervangen, dat is de eerste van ladingen 3c/3aa's die ik in onderhoud heb. Die gaan ook bij andere merken/modellen defect.. meestal penbobines en ben je met 40 euro weer klaar Vaak door het gebrek aan antivries in de winter.. ook goedkoop qua vervangen Jammer maar ze kunnen en GAAN beide stuk vanaf een jaar of 10 leeftijd.. tja.. Ook een overkomelijk bedrag en gewoon iets van onderhoudskosten,... Kortom eigenlijk is er, muv je cilinderkop niks mis met je Passat
  44. 1 punt
    voor als je het nog niet snapt.
  45. 1 punt
    Geen ervaring met deze dakdragers voor een Passat, maar volgens mij moet je de voet er vanaf schroeven, schuif je de strip erin en daarna de voet er weer op schroeven. Wellicht heeft iemand op het forum een handleiding voor jouw.
  46. 1 punt
    De grijze draad als ik het goed heb, met de how to moet het lukken, suc6 How To verlichte luchtrooster.pdf
  47. 1 punt
    Hij staat er op ( V17 ). Nu de nieuwe V14 voor oost Europa nog
  48. 1 punt
    Iedereen aan de dm dan maar💪
  49. 1 punt
  50. 1 punt
    Ik zal eerst de boel eens laten servicen voor dat je verder gaat dan weet je tenminste wat er aan de hand is voor er meer kapot gaat, je gaat hem met dit weer nu steeds meer gebruiken. Misschien je interieur filter ook eens vervangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden