Naast het feit dat andere, lees sportveren, de auto een andere look geven doordat deze lager op z'n poten staat, hebben de andere veerkarakteristieken alleen effect op de wegligging. Niet op het voorkomen van wielspin, het onafgeveerde gewicht van de voorwielophanging verandert namelijk niet dus het contact met de weg ook niet.
De mijne is recent verlaagd en ik ervaar niet dat er is ingeleverd op comfort. Ook niet met 19 inch. Ik onderschrijf het effect wat @Ozzy beschrijft, je moet wat meer bedacht zijn op de drempels en geulen. Niet in de laatste plaats die verrekte varkensruggen.
Met dit weer (koud en vochtig wegdek) heb je nu eenmaal sneller last van wielspin. Dus het probleem zit hem meer in de voet, plots volgas geven lijkt me onder normale omstandigheden niet nodig. Gedoseerd opvoeren werkt veel beter.
Andere banden zullen een bijdrage leveren, maar als je het vermogen met de wilde voet blijft aanspreken leg je de millimeters rubber snel weer op het asfalt.
Uit interesse: waar is de auto getimed en welke vorm is toegepast?