Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 25-09-20 in alle zones

  1. Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen, Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden.. Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt. De test bestond uit: - 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km 1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km.. 2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km 3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !! Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over. Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..[emoji6] Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.
    2 punten
  2. Die dikke bruine kabel die aan de carrosserie gebout zit is sowieso een massakabel,dus die heb je al.Dat bakje met die grote plus er op ken ik niet maar lijkt mij dus idd een handige mooi afgeschermde + aansluiting waar je je andere klem op kwijt kan.Het lijkt mij ook juist bedoeld op die plek te zitten omdat t dan handig bij elkaar zit en makkelijk een klem op aan te brengen is... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  3. Lijkt een beetje op het verhaal van mijn mechatronic @Thomas1984 Een temperatuursensor was blijkbaar kapot en gaf het signaal van een (te) hoge temperatuur waardoor er een soort noodloop ontstond, de auto liep wel maar reed niet meer. Uiteindelijk is de complete mechatronic vervangen. Is op een zeer nette manier geregeld maar ik begreep dat het normaal gesproken een klusje van 1.300 euro is. Ik hoop dat die kosten je bespaard blijven. In mijn verhaal staat het veel uitgebreider, ik probeer later een linkje te plaatsen. Klik hier en kom op mijn mechatronic verhaal
    1 punt
  4. als ze dat willen controleren moet de bak eraf, als het alleen de mechatronic is kan de bak blijven zitten, laat ze evt de mechatronic naar Hong Paul in Duiven sturen, die kan goed diagnose doen en evt repareren of een andere leveren.
    1 punt
  5. B8 met wat opties en een km stand van 110-140dkm, dat is een 1.6tdi neem ik aan? Helaas is het aanbod in 2.0tdi's best schaars hier in NL, waardoor ze nog steeds redelijk aan de prijs zijn. Je kan eventueel ook in Duitsland kijken, veel van de aangeboden 2.0tdi's hier zijn toch geïmporteerd vanuit Duitsland. Als er verder niks aan je 3C scheelt, bijv. geen olielekkage, geen huilende versnellingsbak, geen roestplekken hier en daar, dan zou ik nog lekker door rijden met die 3C. Als je nu je 3C probeert te verkopen, dan krijg je er iets van 2 á 2500 euro voor. Of te wel, je gaat er minimaal 10k (12 tot 13k zou ik zelfs zeggen voor een 2.0tdi) bovenop betalen voor een B8. Maar goed, als je zegt van ik heb het geld liggen (jouw geld jouw keus), doe er verder niks mee en de 3C begint nu wel te vervelen. Dan zou ik zeggen: ga lekker een stukje proef rijden met een B8, naar mijn ervaring rijd het wel wat beter dan de 3C. Houd trouwens wel rekening met het feit dat je bij de B8 niet zomaar van alles kan aanpassen zoals dat bij de 3C kan, als je er 1 gaat aanschaffen, kijk dan naar de Passat met wat er minimaal op moet zitten volgens jou. Opzich scheelt er niet veel aan de 1.6/2.0tdi van tegenwoordig, maar je kan nog altijd pech hebben, zoals ik... Aandachtspunten bij de 2.0tdi: - piepende geluid van de distributieriem -> productiefout o.i.d. nadat ze eenmaal vervangen zijn, komt dat geluid niet meer voor als het goed is. - lekkende waterpompen, kan voorkomen, zitten er 3 onder (2 elektrische) - vibrerende geluid bij 1800-2000 toeren vanuit de achterkant van de snelheidsteller, iets met airco leidingen die tegen elkaar trillen. Verder letten of ie soepel start, geen vreemde geluiden maakt als je naar links of rechts stuurt, de manier waarop ie remt enz enz.
    1 punt
  6. Mijn CBAA (belgische cbab) staat bijna op 420.000 km en bevalt mij nog steeds goed gewoon door rijden en zoals hierboven staat wachten tot de opvolger van de B8 er is en dan je slag slaan
    1 punt
  7. Dat klinkt bekend: ik heb 2 jaar geleden mijn 2008 B6 variant 2.0TDI (170PK, 280.000km) ingeruild voor een 2015 B8 BiTDI (240PK). Zelfde reden als bij jou: disti riem moest vervangen worden, duo-massa vliegwiel was kapot en er moesten 2 nieuwe banden op. Gezien het feit dat jij 360.000km met je huidige auto hebt gereden en weer een Passat overweegt, duidt wel dat deze VW wel bevalt. Dan zou ik het zeker doen. De B8 is nog iets ruimer, stiller en het interieur is erg mooi afgewerkt. Ik heb ook even gezocht wat het huidige aanbod is (30 stuks) en 22 daarvan hebben een handbak. Mocht je een DSG overwegen (ik wil niets liever meer) dan moet je even opletten. Als ik mij niet vergis, hebben de 120pk versies een 'droge DSG7' bak en die hebben meer onderhoud nodig dan een natte DSG bak (met olie). Je kan ook overwegen om nog even door te rijden. Over een jaar of 2 verwacht ik een nieuw model Passat en dan zakt het oude (B8) model in prijs. Tegen die tijd verwacht ik dat veel mensen een diesel omruilen voor een EV (ID.3 of ID.4), wat de prijs van oude diesels ook doet zakken. En dan kun je wellicht een 150PK (of mss een BiTDI) aanschaffen voor een leuke prijs ;-)
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden