Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 22-09-19 in alle zones

  1. 5 punten
    dan moet ik dat vet maar eens voor mijn knieรซn gebruiken....
  2. 5 punten
    Vandaag de 250.000km gehaald met mijn 2010 Passat 2.0tdi... !! [emoji322][emoji322][emoji322][emoji322] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. 3 punten
    Heel bizar, vanochtend ga ik richting het werk en wat zie ik.............weer licht achter de wijzerplaat.๐Ÿ˜ฎ Tot nu toe blijft hij het doen. Ik denk dat het klokje niet open kan omdat hij zelf herstellend is en dus onnodig.๐Ÿ˜‚ Zelf ook maar รฉรฉn foto gemaakt...........omdat ik die gevraagd had.๐Ÿ˜Œ๐Ÿ‘๐Ÿป Iedereen bedankt voor het meedenken en de oplossingen.๐Ÿ™‚
  4. 2 punten
    Inpreciepen is alles plug and play. Kwa bedrading zijn de connectors anders en pin posities van de lampen. De buitenste lampen moet je zelf een beugel maken om deze vast te zetten. Ik heb zelf een pre facelift 2011. Enige is de juiste file in de bcm en codering in de bcm. Had alles goed en foutloos hier heb ik nog een filmpje van maar helaas toen ik gisteren ging switchen van bcm is het dus fout gegaan met het mist achterlicht. Verder werkt alles maar moet even opzoek naar wat er aan de hand is. Voor de voorkant moet je hebben motorkap voorfront 2x zij scherm en kop lampen. Deze mod ga ik niet doen omdat ik de face lift niet mooi vind enkel de r line maar die is nagenoeg niet te vinden maar zeg nooit nooit dat ik deze niet bij elkaar ga zoeken. Maar achter was inpreciepen heel goed te doen en wat een verschil kwa licht en uitstraling.
  5. 2 punten
    Op speciaal verzoek van @MarVelous van het Chinees vertaald naar het Nederlands. De kleuren van de gatway wist ik niet uit mijn hooft maar lijkt mij duidelijk, kleur op kleur
  6. 2 punten
    JanSL heeft wel een diesel en bericht van Ozzy was voor hem bedoeld en niet op die van TS๐Ÿ˜‰
  7. 2 punten
    Volgens de website van VW is alleen olie en olie filter inbegrepen. kortom ga niet naar VW maar naar een goede vakgarage. Bij VW weet je zeker dat je gen... wordt.
  8. 2 punten
    Maar het piepje kwam al gauw weer terug. Deze keer het dashboard kastje weer uitgebouwd, de ventilator uitgenomen. Deze zit vast met een vergrendelingslip en de kunt hem tegen de klok in een stuk draaien en hem dan eruit frotten. Stekker losnemen en binnen op de eettafel de unit schoongemaakt en voorzien van naaimachine olie op zowel het bovenlager als het onderlager aan beide kanten. De binnenste kanten heb ik gedaan door een sateprikker op het lager te zetten en dan op de prikker een drupje olie. Even wat preciezie werk en geduld maar dan loopt het naar de juiste plek. Nu weer teruggebouwd en stationair gaat het goed. Mijn vrouw is nu een testrit maken. Ik moet namelijk stofzuigen in huis.
  9. 2 punten
    Ja natuurlijk, in een halfuurtje gefikst, wel heb ik het idee hoe langer je wacht (vaker de deur openen) hoe moeilijker het is om het slot weer gangbaar te maken of het open te krijgen, je krijgt waarschijnlijk daar door meer inbranding aanslag, het slot heeft aardig wat op zijn donder gekregen om weer open te gaan, toen was het een kwestie het slot inspuiten met veel contactspray en heel goed schoon blazen van het schakelaartje hij heeft nog geen enkele keer geweigerd maar we moeten het zien op langere termijn, we hebben een jaar garantie. Dus er is geen nieuw onderdeel in gekomen. Frank komt bij mij over als een man van weinig woorden, maar kent zijn vak, weet goed van aanpakken. Deur gaat steeds moeilijker open: Een advies voor de het probleem wacht niet te lang als je deur of wat dan ook gaat haperen. Nogmaals bedankt voor jullie hulp en mee denken.
  10. 1 punt
    Had ik ook liever gehad inderdaad. De band was lek en kon/mocht niet meer geplakt worden. Naja, ik kijk het nu even aan met de winterbanden. Als de zomerbanden erop gaan gaat voor toch naar achter en vice versa.
  11. 1 punt
  12. 1 punt
    Perfect geholpen door @Diver Voor diegene die ook hetzelfde issue hebben. Zo'n ding heetDEMPING ISOLATIE VAN Motorkap bekleding, en heeft artikelnummer 3G0863831
  13. 1 punt
    Ik ga het morgen bij de bandenwissel nog eens goed bekijken allemaal. Jullie horen nog van mij. Bedankt!
  14. 1 punt
    Ik had deze maand ook lekkage, reservoir leep gedeeltelijk leeg maar niet helemaal. Eerst de pakking vervangen, inderdaad door wiel en wielkuip rv weg te halen, maar was niet enige oorzaak. Toen alsnog de pomp; de lekkage was nu pas weg, maar ruitensproeiers sproeide nu slecht. Zag al snel dat sproeiers dicht zaten en watertoevoer prima was. Toen de ruitensproeiers zelf vervangen ( kostte 12,- per stuk) en toen was alles opgelost. Ik denk dat probleem ontstaan is door 10 jaar lang ruitensproeiervloeistof te gebruiken waardoor sproeiers ongemerkt zijn dichtgeslibd en lekkage op (oude) pomp/pakking is ontstaan. Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben net zoals ik iets had aan dit topic. Ik ben niet handig en toch gelukt. Dank! nb oh ja, ruitensproeier(pomp) doet het niet als de motorkap openstaat. Dus leg de zekeringkast niet te vroeg open om de oorzaak te vinden ๐Ÿ˜ฌ
  15. 1 punt
    Ketting en alle toebehoren zoals stoter, spanner, pakkingen zijn vervangen en probleem is ook weg. Motor is ook veel stiller nu. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  16. 1 punt
    @Ferry-AZ is dit al eens opgelost, voor kaart en firmware update kun je contact met me opnemen. Mvg Ronald (Fappie)
  17. 1 punt
    Behalve als je een sportline hebt. Dan zijn de dempers rood.
  18. 1 punt
    Enige andere zekering die daar zou kunnen zitten is van de Airco vin in de motorruimte (de kleinste van de twee ventilatoren op je radiator) Draait die nog soepel als je hem met de hand probeert rond te draaien?
  19. 1 punt
  20. 1 punt
    Ik voel een meet komen ๐Ÿ˜€
  21. 1 punt
    Ik heb ze ook nog nodig! Ik ga eens kijken of ik ze via mijn vader kan krijgen. Die heeft misschien wel een adresje.. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  22. 1 punt
    Voor een CNG Passat zou ik zo veel mogelijk proberen 98 in de tank te hebben, CNG zelf heeft een heel hoog Octaangetal en daar lopen ze heel mooi op, zeker voor de meest onbetrouwbare 1.4TSI die er is, nl de Twincharger..
  23. 1 punt
    Ehhh ... volgens mij heb ik hier een $15 USD kabeltje wat daar geen last van heeft Helaas voor die mensen met een goed betaalde kabel. Sorry.
  24. 1 punt
    Bedankt voor de hulp allen, na grondig contact met mensen die hier al meer aan gewerkt hebben heb ik besloten deze golf te verkopen, ik heb al een beetje rond gezocht in Duitsland en kan voor hetzelfde geld een mooie Golf 6 met meer opties terug kopen(en met veel minder kilometers op de teller). Bovendien komt die met een Bosch MED17.5.5 ECU en daar heb ik iemand voor die de ACC werkend kan maken. voor nu bedankt voor het meedenken en zodra de switch gelukt is zal ik terugkomen met resultaten๐Ÿ‘
  25. 1 punt
  26. 1 punt
    Foto is niet van radiateur demontage. Ik heb hier the tandriem van de balansassen vervangen. Het front hangt op draadeinden zodat ik wat ruimte had zonder alles af te tappen. Maar heb wel in die situatie gezeten dus wat betreft olieverlies Valt te overzien. Je verliest wel wat, maar minimaal. Ik heb er toen echter gelijk een flush achteraan gepland bij Eric en kon daar gewoon heen rijden.
  27. 1 punt
    Zal lekker je oude er in houden. Je hebt toch geen Subaru pssss ๐Ÿ˜‚ de Gfb dv + heb ik ook en doet het inderdaad goed.
  28. 1 punt
    schema niet, maar zekeringenoverzicht staat in de kennisbank. Klik op tabblad overige en dan forums en dan helemaal onderaan.
  29. 1 punt
    Ja inderdaad gewoon goed opschrijven/opslaan wat je doet zodat je altijd terug kunt.
  30. 1 punt
    Stuur eens een foto van de keuzes die je hebt voor de cruise control hendel. Bij mij stond hij ook niet in het menu maar handmatig ingevuld. En dat kan prima kloppen dat je in de ecu longcoding niets ziet staan bij bit 1 en 2. Dat betekent niet dat je het niet kunt coderen. Dan moet je handmatig de bitjes op 1 of 0 zetten in het binairy vak. En bit 0 begint aan de rechter kant. Wel voorzichtig mee zijn en als je er geen vertrouwen in hebt door iemand anders laten doen. En het geeft geen garantie, zou bij jou best eens op een andere plek kunnen staan.
  31. 1 punt
  32. 1 punt
    22 ohm, die kabel bij mij is 30 cm lang en werkt prima. Gewoon uittesten denk ik wat mogelijk is.
  33. 1 punt
    Geweldig! TDI power [emoji1303] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  34. 1 punt
    Goed bezig! Op naar minimaal 5 ton! ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‘๐Ÿป
  35. 1 punt
    https://www.autopartsonline.nl/k/remklauwen/63LJNH/vw/passat/passat-variant-3b6/1-9-tdi-27743/#remklauwen
  36. 1 punt
  37. 1 punt
    Dat gaat je niet lukken zal link zoeken
  38. 1 punt
    Nieuwe radiateur is besteld.
  39. 1 punt
  40. 1 punt
    Dus je hoeft niet de hele inboedel te verkopen voor de reparatie?
  41. 1 punt
    Top Martijn, dat gaat lukken zaterdag. Moeten de kinderen maar even op de fiets, remmen met de auto is zonder de bekrachtiger niet te doen.
  42. 1 punt
  43. 1 punt
    Net even getest, en het klopt. De buurman wist het niet
  44. 1 punt
    Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de navigatiekaart in het AID kent twee standen: 1) Snelheidsmeter en toerenteller groot, NAV klein 2) Snelheidsmeter en toerenteller klein, NAV groot Je kan hier tussen "toggelen" door op de OK knop recht op het stuur te drukken. Is dit wat je bedoelt !
  45. 1 punt
    Met opties bedoelde ik ook niets, ik gaf alleen maar aan dat ik alle (deur) opties ook heb die je kunt aanvinken in de deur module, het kan in theorie toch zijn dat jij er 1 niet zou hebben, dat zou dan al een andere coding geven. Maar naar Friesland is met toch ietsjes te ver enk ik, moet helemaal uit ZO Brabant komen....
  46. 1 punt
    Ja, jij hebt 0215F7 en ik 0211FF aan long coding, maar dat zegt niets, ik zal denk ik meer opties hebben. Mijn opties zijn allemaal aangevinkt, zie screenshots stukje terug. Ik heb ook daadwerkelijk alle aangevinkte opties in mijn auto. Als jij bv 1 minder hebt krijg je ook een andere coding terug. Jij had het eerder over 'cardrik', wat bedoelde je daarmee?
  47. 1 punt
    Je kan alleen de spiegelkappen kopen ja waar de uitsparing voor de leds al inzitten. De leds moet je los erbij kopen. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  48. 1 punt
    Hoi allemaal, weer even een update over de distributieketting. Met inmiddels bijna 396.000 km op de teller is er feitelijk niets veranderd in het geluid. De motor loopt nog steeds prima en net zo gemakkelijk 150 km/u over grotere afstanden. Kortom, nog steeds geen probleem met de kettingen. Ben d'r blij mee!
  49. 1 punt
    Een aantal weken terug plaatste ik een bericht over een website met kaart updates te koop met prijzen die te mooi om waar te zijn leken. Daarop reageerde Roeland via pm. Hij hanteert ongeveer de zelfde prijzen. Kaartje kreeg ik toegestuurd. Hij wil het kaartje wel weer terug. Mijn schoonvader is zeer content met de nieuwe kaarten. Bedankt nog Roeland. Heb je dus behoefte aan updates van je kaarten op rns systemen, stuur hem even een pm.
  50. 0 punten
    Ik heb samen met de monteur en mijn vriendin nog wat afwegingen zitten maken, mijn 1.2 begint sinds het kouder wordt te ratelen. Ketting vervangen is het eigenlijk niet waard omdat deze blokken rond de 180.000 duizend gewoon aan een complete revisie toe zijn. Nu hebben we een mooi 1.4 blok gevonden die uit een golf 7 komt die met een Passat ECU werkend te krijgen is op de golf 6 en daarmee ook ACC ondersteund. Blok heeft 44.000 gelopen. Je slaat hiermee 2 vliegen in een klap, de rekkende ketting is hij deze motor geen probleem omdat er een nieuwe versie op zit. Hiermee kan je dus zorgeloos de komende 100.000 kilometer rijden. Het verschil met vervangen ketting komt dan uit op 5-600 euro.
ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden