Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Liever een volledige scan omdat dit duidelijker is. Maar eigenlijk is de software en interface kabel te oude voor dit type wagen. Krijg je ook geen correcte foutweergave door.
  3. Gisteren
  4. Zojuist veranderd codes gewist en krijg dit nu te zien ? Camera doen het nog niet. *komt nadat ik parkeer knop indruk
  5. hier moet inderdaad constante voeding op staan. als je dat niet hebt zal de schakelaar(het logo) in de achterklep ook niet werken om de koffer te openen. feedback geven is wel het minste wat ik kan doen, jullie hebben er ook tijd en energie ingestoken, en kan me voorstellen dat je het dan ook leuk vind om de oplossing te horen! voor jou hetzelfde, ook bedankt voor alle hulp. groeten Rik
  6. als je VCDS eraan hangt, kan je volgende codering eens aanpassen, huidige codering, Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-HGH2.clb Part No SW: 3G0 035 043 J HW: 3G0 035 043 Component: MU-H-N-EU H50 0343 Serial number: A683K0FB007498 Dataset Number: V03935223SB 0001 Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100F4012000009F Shop #: WSC 05311 115 00075 ASAM Dataset: EV_MUHig4CGen2HBAS 001001 ROD: EV_MUHig4CGen2HBAS_VW37.rod VCID: 23455A8B2AD5F189FE-8076 Kan je dit (byte 19 bit 4) eens wijzigen (uitvinken) Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100E4012000009F u heeft namelijk geen low camera nadien het MIB toestel rebooten
  7. Ik had eerst verkeerd gemeten maar een vriend kwam mee helpen. We hadden niks veranderd gingen boodschappen doen en later in de avond deed het niet meer. Sensoren doen het wel alleen de camera beeld blijft zwart. Als ik de camera probeer uit te lezen 6C dan loopt het vast. Hoe krijg ik de 5F verkeerde coderingen eruit ? Ik was paar week terug naar de garage geweest daar was de turbo rubber slangetjes vervangen die waren stuk. Dacht dat roetfilter dpf stuk was maar sinds dien geen storingen meer gehad. Denk dat het regenereren goed gaat!. Gaf daar ook aan over de Voltage alleen denk dat ze niet echt moeite hebben gedaan daar. Kan het zijn dat de accu niet meer goed is? Kan ik dat ook controleren?
  8. Ok, omdat u in het ander topic weergaf dat SC18 geen 12V gaf. Nu als de module voeding krijgt moet deze uit te lezen zijn met VCDS tenzij er wat mis is met de can bedrading of de massa op de 18polige stekker. Is de accu van de wagen reeds vervangen ? zitten namelijk redelijk wat fouten in door onvoldoende aanwezige spanning. Nadien eens vcds eraan hangen en eens alle DTC's wissen en kijken wat er terug komt. Heb net even de codering nagetrokken van adres 5F gezien daar een fout in zit van "module incorrectly coded". Erna terug een log maken en proberen deze ongewijzigd te laten - niks wissen en deze dan terug hier te posten.
  9. Zekering is goed en heeft 12v
  10. @wulfke sorry voor de laat reactie. We zijn nu bezig hij krijgt wel voeding op de 18polig stekker.
  11. Dan moet je bovenliggend gaan zoeken waarom steekplaats SC18 geen voeding krijgt. Maar ik heb eens gereageerd in uw topic maar geen reactie op gekregen om eens te meten rechtstreeks op de connector naar de module.
  12. Dit is wat @wulfke er van zegt. Meet je wel goed. Heb je wel goed contact met de pennen van de multiemeter. Fuse SC18 zit op klem 30 (constante plus) dus daar moet je zeker al 12V op meten ongeacht of het contact op staat of niet. zou daar eerst even mee beginnen om te kijken of je al voeding krijgt tot aan de camera.
  13. @wulfke je had het over sc18 fuse moet 12v hebben maar met multi meter meer ik geen 12v het zekering is wel goed.
  14. Mooi dat je de fout hebt kunnen opsporen. En fijn om het te vermelden. Een ander heeft hier ook wat aan👍
  15. Bij de dealer even naar de opties van de wagen gekeken, geen keyless. Helaas. Dit zal ook de reden zijn dat ik de achterklep niet kan sluiten met de afstandsbediening. De mobile key kan ik nu activeren omdat ik eindelijk hoofdgebruiker kan worden/ben geworden van de auto. Maar ben weer een stukje nuchterder, want in had me nooit bedacht dat die functie achter een paywall zou zitten. Zo naïf van me.
  16. Afgelopen week
  17. Dank voor de feedback en leuk dat u het werkende hebt gekregen 👍🏻
  18. vanavond dit gecontroleerd, en ben erachter gekomen dat ik zelf fout zat: ik had de CAN draden in de grijze connector op pin 1 en pin 7 aangesloten inplaatsvan pin 6 en pin 12(verkeerde kant van de stekker dus) een echte beginnersfout helaas, maar ik ben blij dat het opgelost is en de camera naar behoren werkt. allen hartelijk bedankt voor het meedenken! groeten Rik
  19. is in een ochtend goed te doen. Er zijn ook wel Youtube filmpjes over. Auto op de krik Wiel eraf binnenscherm eruit Vooral voorkant is wat lastiger om bij te kunnen maar is te doen. is het linker of rechter scherm wat gewisseld moet worden?
  20. Update: heb uiteindelijk geen oem veren gekocht maar Sachs 993 928 (voor). Deze lijkt op papier iets stugger dan de originele 5Q0 411 105 CD (PR-G01+L30 Y+B+G ), al lijkt het verschil niet extreem groot. Het prijsverschil tussen de Sachs veren en de originele is wel reuzen, 141 euro vs 41 euro Ook achterveren ben ik gegaan voor de Sachs 994 977 (die volledig identiek zijn aan originele 3Q0 511 115 AK). Voor de schokbrekers was de keuze tussen originele, Sachs (stuk goedkoper) of Koni special active. Aangezien ik confortablel rijden heel belangrijk vind ben ik voor de Koni special Active gegaan. Wat betreft vervanging van veel kleine spullenboel (Stabilisator Stangen, veerpootlager, wentel lager etc) is de keuze gevallen op LEMFÖRDER, de kwaliteit ervan leek me uitstekend en de prijs was goedkoper dan originele variant. Voor de stabilisator stang rubbers heb ik Febest reparatiekit gekocht (link vorige post), mocht dat niet helpen kunnen ze ook vervangen worden door nieuwe. Dit zullen dan originele stangen worden want ik ga geen Febi stabilisatorstang monteren, niet overtuigd van de kwaliteit (correct me if I am wrong). Even afwachten tot de montage.
  21. net even gekeken in de schema's en de beschrijving klopt wel, wat je nog even kan checken is de aansluiting op de stekker van het camera logo of daar wel alles op zijn plaats zit, 8-polige stekker, T8j pin 1 : Rood/wit -> Fuse SC18 T8j pin 2 : NC T8j pin 3 : NC T8j pin 4 : Oranje/Paars -> Infotainment can high --> ofwel gateway Pin 20 / ofwel MIB unit pin 6 T8j pin 5 : Bruin -> massa T8j pin 6 : wit -> achterklep schakelaar T8j pin 7 : NC T8j pin 8 : Oranje/bruin -> Infotainment can low --> ofwel gateway pin 10 / owel MIB unit pin 12 Fuse SC18 zit op klem 30 (constante plus) dus daar moet je zeker al 12V op meten ongeacht of het contact op staat of niet. zou daar eerst even mee beginnen om te kijken of je al voeding krijgt tot aan de camera. succes !
  22. het is precies zo, Adres 6C is beschikbaar in installed list, maar als ik deze aanklik kan deze niet worden uitgelezen. bedankt voor het meedenken alvast, ik ga de bedrading en de pen bezetting nogmaals controleren, en daarna laat ik van mij horen.
  23. Is adres 6C beschikbaar in de installed list, zo ja dan is dat adres aangevinkt in de gateway en is dat aspect al goed. Als dit zo is dan krijg je in de log te zien Adres 6C : cannot be reached Als dat zo is, Dan krijgt ofwel de camera geen voeding, massa niet goed, of de can bedrading is niet correct aangesloten.
  24. nee heb ik op dit moment niet, word denk ik morgen dat ik die kan maken. en adres 6C is niet te benaderen… dus daar zal het probleem ook ergens zitten…
  25. Heeft u een volledige vcds scan ? Is adres 6C te benaderen met VCDS ?
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden