Ga naar inhoud

Hakar

Members
  • Aantal items

    57
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Hakar

  • Verjaardag 30-04-1960

Profile Information

  • Plaats
    Daar waar werk is
  • Naam
    Hakar

Overige

  • Vagcom
    Nee

Hakar's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bem door omstandigheden even thuis, en de Passat en passant even gechecked. Heb de accu zoals geadviseerd voor vertrek losgekoppeld, en aan de druppellader gezet. @Antonio, niet aan de optimate, had er ook nog eentje staan geschikt voor accus tot 80 amp. Accu is 70 amp, dus dat moest gan. Toch niuwsgierig, accu even aangekoppeld, sleuteltje er in, alles doet het, alleen de dagteller is naar 0 gegaan. Gloeilampje uit, starten en lopen.
  2. Wegens omstandigheden even terug uit Libië. Willen jullie wel geloven dat ik sinds 2007 nog niet weer aan die wel of niet verwarmde spiegels heb gedacht? Hoe langer je iets niet tot je beschikking hebt, hoe minder je het mist. Misschien spendeer ik er over een maand of 3 weer aandacht aan.
  3. Kom naar Drenthe, we hebben ze in alle soorten en maten
  4. Bij Carglass geen kans, heb ik al eens geinformeerd, om het gelijktijdig met het polijsten van de buitenzijde te doen. Verwacht van polijsten van buitenzijde ook geen wonderen, diepe krassen en slijtsporen worden daar ook niet mee weggewerkt.
  5. Net als vorig jaar in de winterse omstandigheden geen probleem met starten. Alhoewel, winterse omstandigheden? Hier deze keer maximaal -13,6 gemeten. Was vorig jaar tijdens werk in Oostenrijkwel anders Tempjes tot - 24 en altijd starten zonder morren.
  6. De radio is al langere tijd zonder code, levert dus geen probleem op. @ Antonio. Van deze heb ik er 2 http://www.marktgigant.nl/ads/tweedehan ... prijs.html eentje gaat er op de passat, en één van de accus van de Moto Guzzis gaat ontkoppelt worden.
  7. Druppellader goed idee. Eén van de Moto Guzzis gewoon afkoppelen, en de optimate aan de passat. Gaat het er nog om, of ik geen vreemde dingen hoef te verwachten zoals resetten van computerachtige dingen als ik de accu weer aansluit .
  8. Binnenkort waarschijnlijk voor 5 maanden overzee. Deze tijd gebruik ik de Passat niet, en wil hem dan voor ik weg ga van binnen en van buiten zowel droog als nat reinigen. Daarna wil ik hem eigenlijk stallen in mijn verwarmde garage, zodat er eens lekker gelucht en gedroogd kan worden. Ramen uiteraard open, en achterklep het liefste ook, voor optimale ontluchting. Op deze manier zal binnen no-time de accu leeg zijn, met brandend achterkleplampje. Bij langere stilstand loopt een accu naar mijn weten ook gewoon leeg, dus wel of niet alles open maakt geen verschil. Kan ik problemen krijgen met computer, en andere electronica als de auto lang zonder stroom staat?
  9. Heb inmiddels al weer een 20 k afgelegd en nog nix vervangen. Kraakt ook nix meer, zal zeker droogte zijn geweest. Nu wel een homokineet naar zijn grootje.....
  10. Hakar

    Filters.

    Ala, tip uit de categorie, goed bedoeld, maar direct vergeten. Blij dat ik hem niet heb opgevolgd. Kon ook niet, was al klaar toen buur het opperde.
  11. Hakar

    Filters.

    Duurde even, maar kon op eigen accu de boel weer aan de praat krijgen. Buurman kwam met tip om de volgende keer de brandstof die in het verwijderde filter achterblijft, over te schenken in een maatkan, en daarna zo veel mogelijk in het nieuwe filter over te gieten. Volgende keer maar proberen. Auto even een paar keer op contact en er weer af, zo zuigt het filter zich zelf vol. Was ook mijn gedachte, maar na een keer of tien op en van contact (met wachttijd) was het toch nog moeilijk starten. Na de eerste slagen afslaan, en uiteindelijk weer normaal gaan draaien
  12. Hakar

    Filters.

    Dan heb je er nu iig te weinig in zitten, heb je em laten draaien om het oliefilter vol te laten lopen? Heb nadien nog 0,5 liter bijgevuld, meer kan er echt niet in. De 3,8 liter heb ik trouwens uit het instructieboekje.
  13. Hakar

    Filters.

    Duurde even, maar kon op eigen accu de boel weer aan de praat krijgen. Buurman kwam met tip om de volgende keer de brandstof die in het verwijderde filter achterblijft, over te schenken in een maatkan, en daarna zo veel mogelijk in het nieuwe filter over te gieten. Volgende keer maar proberen.
  14. Sleuteltje van de gereedschapskist Haakse schroevendraaiers zowel plat als kruiskop Rolletje tuindraad (om bijvoorbeeld motorkap te ontgrendelen als lipje afbreekt Zijkniptangetje Spuitbus markeerverf Stanleymesje Tussenschotjes om de boel ordelijk te houden
  15. Hakar

    Filters.

    Was even zoeken en wennen, had namelijk nog niet eerder aan het motorische van deze auto gesleuteld. Interieurfilter vervangen was een fluitje van een cent zoals gedacht. Luchtinlaatfilter ging ook soepeltjes. Toen was het de beurt aan het brandstoffilter. Deze dus Ook zonder passend gereedschap voor elkaar gekregen. Gewoon de klemring iets strakker aangedraaid, en met de waterpomptang het bovendeel losgedraaid tot ik met de hand verder kon draaien. Montage in andere volgorde en gefixed! Oliefilter was de volgende stap, en natuurlijk het laten aflopen van de olie. had al verschillende topics gelezen en kwam vaak het leegzuigen van het carter tegen. Na het verwijderen van de reeds gescheurde beschemplaat, waar ook nog eens een aantal bevestigingspennen mistten, zag ik tot mijn verbazing een ouderwetse blikken carterpan. Toppie, plg eruit en olie aflaten en met filterketting het oliefilter van bovenaf gedemonteerd. Ging soepeltjes. Montage was ook geen probleem. 3,8 liter olie erbij, en klaar was passat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden