Ga naar inhoud

adri

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over adri

  • Verjaardag 26-09-1969

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam

adri's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb vorig jaar een Passat TDI-130pk uit 2004 gekocht met 160.000km op de teller. Bij de proefrit was ik helemaal blij, perfecte wagen... Toen het wat warmer werd kwam ik erachter dat de airco het erg slecht deed. De garage wilde dat natuurlijk verhelpen en deed dat ook door het systeem opnieuw te vullen. Daarna ontstond er een rammeltje in het dashbord. In het begin had ik het niet zo door, maar na een tijdje klonk het net als een defecte uitlaat. Ik ben diverse keren terug gegaan, maar tevergeefs. De monteur denk (net als ik) dat het de airco leidingen zijn die resoneren. Omdat het geluid allen onder belasting optreed is het lastig te localiseren. Conclusie; er is niets aan te doen! Iemand ooit een dergelijk probleem meegemaakt? Wat IMO nog zou kunnen is dat de koelleidingen een tikje gehad hebben bij een eerdere aanrijding. Maarja wat moet je ermee? Adri
  2. Ik was van plan mijn nieuwe (2004) 130pk/6bak te laten chippen, maar toen ik erin ging rijden (ik had een orginele '98 110pk TDI) schrok ik van de kracht in die motor. Ik wist niet dat dat ding zo sterk was! Omdat ik van oude comfort line naar een jonge sportline ben gegaan was alles veel directer. Nu ben ik bang dat het chippen me nog een grotere turbo trap geeft en dat het rijden in buiten de snelweg er niet plezieriger op word. Iemand ervaring met het rustig rijden met hoger koppel? Heeft dat effect op het aangrijpen vd koppeling en het onrustiger gedrag bij lage versnelling?
  3. Ik heb een passat TDI-130pk04 gekocht en was verbaast over het type plaatje, Rode I. Ik dacht, ik ben opgelicht, maar in het PDF dat eerder gepost is staat dat v.a. 2004 de 130 pk gewoon alleen een rode i heeft.
  4. adri

    Heb ik weer !!

    Over "heb ik weer" gesproken! Mijn spanrol brak in in Zwitserland. Ik had de auto net gekocht, daar stond ik met aanhangwagen op zaterdagavond... Al met al gerepareerd.... maar toen: 166000 spanrol gebroken 235000 spanrol gebroken 250000 riem vervangen 270000 spanrol vervangen (garantie) 274000 snaar gebroken De laaste keer was een andere oorzaak; wat bleek; de vrijloop van de dynamo was vastgelast! Deze vrijloop schijnt te zorgen voor het wegnemen van de trillingen in de riem. Zeer waarschijnlijk was dit de oorzaak van het probleem. Bij het nabellen niet veel wijzer, behalve dat bij 92000 de riem + spanner vervangen was. Ik heb een berg pech met deze auto, hoewel ik er langzaam achterkom dat het meeste ellende wordt veroorzaakt door de (VW) garage(s). Pakkingen verkeerd inzetten, spanner distributiesn. vergeten vast te draaien, etc 1.9 TDI 110pk 11/98
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden