Ga naar inhoud

"cover banden"


robbietdi

Aanbevolen berichten

Wat zijn jullie meningen over zogenaamde "Coverbanden"

 

Ik weet dat vrachtwagens vaak op coverbanden rijden. En dat het ook bekender wordt onder de luxe wagens om op coverbanden te rijden.

 

Zelf ben ik op zoek naar winterbanden en kom wel eens coverbanden tegen. Voor mij maakt het niks uit of het nou coverbanden wezen of niet zolang ze maar lekker slijtvast zijn en niet al te veel herrie maken.

 

Vader rijdt al 2 jaar op coverbanden en zijn redelijk slijtvast en geen verschil met een gewonen band.

 

Coverbanden zijn banden waar het profiel van versleten was en waar een nieuw profiel over heen gesmolten is zeg maar die dus gewoon weer gebrukkt wordt maar dan met een nieuw profiel erop.

 

 

gr.

 

 

robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als winterband zou het misschien een optie zijn...

 

Als zomerband wat mij betreft nooit een optie. Lijkt me geen veilig gevoel om met 240 op de teller op coverbandjes te rijden, of tijdens een rondje Nürburgring...

 

Desalniettemin zal het best veilig zijn, anders zal het niet verkocht worden... Zelf zouden we het echter niet snel overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zelf geen voorstander van, ik ben van mening dat de banden mee van de belangrijkste onderdelen van de auto zijn, ze brengen tenslotte alle eigenschappen van de auto in contact met het wegdek. Je weet bij coverbanden(behalve als je je eigen banden laat coveren) nooit wat er mee gebeurd is, als ze dus bijvoorbeeld van iemand geweest zijn die altijd half op stoeprandjes parkeert zijn de zijwangen behoorlijk aangepakt, en ook die hebben een beperkte levensduur.

Ik zal dus niet snel(zeg nooit nooit want je weet maar nooit) coverbanden kopen, of uberhaubt besparen op banden. Je mooie passat waar je trots op bent, aardig wat geld voor hebt uitgegeven, op een paar merk onbekend/kwaliteit onbekend/maar lekker goedkoop banden zetten snap ik dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nooit bezuinigen op banden!!

Menigeen gooit een vermogen aan accesoires op een auto en moet dan bezuinigen op banden dit terwijl dit het enige contact met de weg is en dus van allergrootst belang!

 

Coverbanden zijn in Nederland verboden. Af en toe kom je nog eens een losgeschoten loopvlak tegen aan de bermkant, wat van een vrachtwagen af is gekomen.

Dit zijn meestal loopvlakken vaan Poolse of Tsjechische trucks. Daar is het nl nog steeds toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: Banden zijn zo'n beetje het belangrijkste aan een auto..

Waarom zou je daarop willen bezuinigen?

Heb je er 200 euro voor over om te eindigen in een ziekenhuis? Ik dus niet en daarom voor mij alleen maar de beste kwaliteit banden onder mijn wagens!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet sparen op het gebied van banden....

Dus ik zou ook nooit gaan voor coverbanden... zelfs niet voor een caravan of aanhanger.

Maar volgens mij zijn ze in NL niet verboden... want er zijn genoeg bedrijfjes die ze verkopen.

 

Maarjah hoe je het ook went of keert... het blijft gewoon een 2-de hands band

Waarvan je maar moet gokken dat de wangen 100% in orde zijn.

 

Nog ff over winterbanden....

Een winterband heeft het veel zwaarder dan een zomerband hoor...

Dat rustiger rijden is een sprookje want je rijdt er in de praktijk ongeveer net zo hard mee.

Daarbij komt nog eens dat winterbanden met veel meer troep te maken krijgen dat allemaal op de weg ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zomerbanden koop ik zo en zo gewoon goeie banden, maar voor winterbanden vroe gik me af of het nou wel wat is ??

 

zo de reacties te lezen is het geen verstandige keuze. Eind van het jaar maar een mooie actie afwachten voor knappe winterbanden voor een knappe prijs, helemaal als je vanaf mei 2006 verplicht winterbanden moet hebben als de weersomstandigheden daar om vragen in Duitsland.

 

 

gr.

 

robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Het minimum profiel voor winterbanden is wettelijk 4mm. Je mag in de winter dan niet meer de weg op met die banden, Wat ik dan doe als mijn banden op 4mm zitten, dan rij ik gewoon door totdat ze op zijn.

Wat betreft de leeftijd: hiervoor staat er een DOT-code op de banden. 4 jaar heeft te maken met de soepelheid van de band en ter voorkoming van uitdrogen en scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. ik vermoed dat het verbruik van je wagen dan ook hoger zal liggen als je met winterbanden blijft doorrijden. Winterbanden hebben meer wrijving met het wegdek vanwege de lamellenstructuur. Maar hoe dat in de praktijk is weet ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden