Ga naar inhoud
  • 0

melding motorkap


DVdH

Vraag

Hallo

 

Na enkele aanpassingen met de VAGCOM ( DRL 's' en Us Light ect. ) en de aanschaf van een setje orginele Interlagos velgen, ben ik hier zoals beloofd met mijn eerste vragen.

 

Sinds aanschaf geeft mijn passat om de 100km melding van het olieniveau te controleren. Ik heb er al veel over dit probleem gevonden op het forum, maar toch nog enkele vragen.

 

Het eerste punt dat ik gecontroleerd heb was de schakelaar van de motorkap. Deze lijkt mij in orde aangezien de melding even weg is na het sluiten van de kap. Ik heb deze zelfs nagekeken met mijn VAGCOM en deze geeft de status van de kap correct weer in een van de stuurdozen.

 

Nu is me wel opgevallen dat ik op mijn instrumentenpaneel geen melding krijg wanneer de kap geopend is. Is dit normaal? Volgens de handleiding zou er in het centrale gedeelte van de snelheidsmeter een verklikkerlicht moeten zitten. Op mijn display gebeurt erook niets. Kan dit aan de instellingen liggen? Rechtstreeks signaal of via Can? Wie weet er wat meer over?

 

Het betreft een paneel met klein scherm.

 

Oliepeil is correct, batterij afkoppelen enz. Heb ik al geprobeerd.

 

Grtz

D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat op het programma.Origineel of een van Hella. Heb eens geprobeerd met een aftermarket sensor maar toen was het volledig mis. Werkte helemaal niet.????

 

Heb deze maar terug binnengedaan en de melding even uitgeschakeld.

 

Dat ik geen melding van de motorkap krijg vind ik wel een beetje raar. Voor het minste krijg je normaal al een melding?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk is de motorkap schakelaar dan overleden of bedrading defect.
Dan wordt ook de olie bijvullen melding niet gereset. Als je de motorkap los op de vergrendeling legt, werken de ruitenwissers dan gewoon nog?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ruitenwissers nog niet geprobeerd. Morgen eens proberen als de ruitenvegers ontdooit zijn  :wink: 

 

Maar zoals ik al aan haalde; openen en sluiten van de kap wordt wel door een van de comfortdozen herkend. Veronderstel dat er toch maar één schakelaar wordt bedient door de motorkap.

 

Heeft er iemand misschien een deftig elektrisch schema? In autodata kan ik niets terugvinden van een motorkapschakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het in vcds goed aankomt dan moet dit in orde zijn. Hoogstens lampje in de teller wat het misschien niet meer doet.

Krijg je een foutmelding van het oliepeil in engine of instruments?

Oliepeil sensors gaan inderdaad vaak stuk, heb het ook al gehad.

Maar las vandaag nog bij iemand die beiden dus al had vervangen en nog steeds het probleem had.

Dan komt het op bedrading aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden