Ga naar inhoud
  • 0

Motor houdt kort in/ dip in vermogen


lonnebol

Vraag

Forumleden,

 

Na mijn akkefietje met de stelmotoren van de parkeerrem het volgende.

 

Sinds een tijdje heb ik, vooral bij koude motor, last van schokken/ dippen in het vermogen. Is zeer kort. Toerental lijkt niet te fluctueren op dat moment. Auto trekt op dat moment gewoon niet goed door. Voor zover ik het nu kan herkennen is het zo tussen de 1600-2100 toeren, bij optrekken maar ook op constante snelheid. Dat bij constante snelheid merk ik met name als de cruise control opstaat, en dan vooral als de auto zo 90 tot 110 km/h rijdt. Dit was al zolang ik de auto heb.

 

Zelf denk ik (snel) aan de volgende punten:

- verstuivers;

- turbo.

 

Ik heb geen foutmeldingen.

 

Vandaag een flesje Wynn's dieselcleaner toegevoegd. Kan nooit kwaad dacht ik en las dat het best goed helpt.

 

Graag hoor ik jullie meningen en/of ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Filter heb ik helaas nog niet kunnen vervangen.

 

Helaas is ook na de toevoeging van de Dieselcleaner het inhouden niet weg. Het wisselt erg. De ene keer merk ik het echt, de andere keer is er niks aan de hand. Ik vind wel dat de auto, zeker onderin de toeren, minder vermogen lijkt te hebben. Hij trekt niet meer zo snel op als voorheen. Ik moet echt doortrappen om snel op snelheid te komen.

 

Ik lees vanmiddag nog eens uit met VCDS.

 

Misschien nog andere dingen waar ik naar kan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik straks doen

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Gedaan.

 

Behalve een melding van ambient lighting en iets van de climatronic geen enkele foutcode. In principe ook wel fijn . Aan de andere kant, nu heb ik geen idee waar mijn euvel vandaan kan komen .

 

Dus, wie weet nog iets?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetzelfde heb ik met mijn auto, sinds de foutmelding een tijd geleden met de EGR. Dus misschien ook bij jou een probleem daarmee...?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik heb dus geen melding, maar nu ik even wat gelezen heb over de EGR klinkt dit wel als een potentiële kandidaat voor mijn issue.

 

Wat is hier aan te doen en kan het kwaad voor dit moment?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen startproblemen. Nog andere manier dat te testen dan de zitting weg te halen?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

 

Bij een niet werkende pomp hoef je niet gelijk startproblemen te hebben.

Als je je klima etc, uitzet, contact aan dan hoor je de pomp even zoomen.

Inderdaad de bank even omhoog, hoor je het beter. (iemand anders even het contact aan laten zetten)

 

Bij een kapotte pomp krijg je geen foutmelding.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van het weekend heb ik de EGR gedemonteerd en gereinigd. Deze was wel vies en smerig (logisch), maar naar mijn mening niet extreem. Echt een dikke aangekoekte laag zoals ik op foto's online heb gezien was hier niet het geval. De klep leek ook goed af te sluiten. Voor zover het mogelijk was heb ik de EGR gereinigd. Helaas is het probleem hier niet mee weg.

 

Verder heb ik afgelopen week contact gehad met THS Automotive in Den Bosch. Hier werd mij de tip gegeven een log te maken van de lucht massa meter en de stand van de nokkenas. Zie bijgevoegde excel. Stationair staat de nokkenas nipt op de grenswaarde van +3 grad KW. Maar onder last schiet dit omhoog tot plus minus 26 :shock: . Moet ik mij hier zorgen maken?

 

De LMM lijkt in orde te zijn?

 

Ik hoor heel graag wat jullie hier van vinden.

 

post-12423-0-25327600-1505730745_thumb.pngLOG-01-001-003-004.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik dat op de één of andere manier testen?

 

Wat is jouw mening over de gemeten waarden?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

meten kan volgens mij via meetwaardeblokken.

Maar je kan het wel voelen, de klep moet met de hand gewoon losjes open en dicht gaan.

Die van mij ging zo zwaar dat hij op een gegeven moment de zekering eruit klapte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

meten kan volgens mij via meetwaardeblokken.

Maar je kan het wel voelen, de klep moet met de hand gewoon losjes open en dicht gaan.

Die van mij ging zo zwaar dat hij op een gegeven moment de zekering eruit klapte.

De gasklep zit toch voor de EGR? Deze heb ik dan ook in m'n handen gehad zaterdag. De klep kon ik met de hand dichtmaken. Ik moest er wel wat kracht op uitoefenen om hem dicht te houden, maar neem aan dat er een sterke veer of zo achter zit dit de klep opentrekt? Het ging niet stroef.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gasklep zit toch voor de EGR? Deze heb ik dan ook in m'n handen gehad zaterdag. De klep kon ik met de hand dichtmaken. Ik moest er wel wat kracht op uitoefenen om hem dicht te houden, maar neem aan dat er een sterke veer of zo achter zit dit de klep opentrekt? Het ging niet stroef.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Voor na het is hoe je het bekijkt.

Dan lijkt het mij dat die goed is en niet te zwaar gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

logje van LMM is niet goed, je moet alleen mwb 3 loggen

 

Wat betreft de timing in MWB4 is alleen stationair uitleesbaar  +3 is wel erg vroeg, zal die iig niet zuinig om rijden, wel goed voor de PK's

 

Log eens een keer mwb 11   van ca 1200-4500rpm in de 3e versnelling volgas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

logje van LMM is niet goed, je moet alleen mwb 3 loggen

 

Wat betreft de timing in MWB4 is alleen stationair uitleesbaar +3 is wel erg vroeg, zal die iig niet zuinig om rijden, wel goed voor de PK's

 

Log eens een keer mwb 11 van ca 1200-4500rpm in de 3e versnelling volgas

Ohhh. Ok. Ik heb me gehouden aan Gerrit Speek. Die had het over groep 3.

 

Timing alleen stationair van belang zeg je?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

logje van LMM is niet goed, je moet alleen mwb 3 loggen

 

Wat betreft de timing in MWB4 is alleen stationair uitleesbaar  +3 is wel erg vroeg, zal die iig niet zuinig om rijden, wel goed voor de PK's

 

Log eens een keer mwb 11   van ca 1200-4500rpm in de 3e versnelling volgas

 

Hierbij een nieuwe log van groep 3 en 11. Wie o wie kan mij iets zinnigs zeggen? Ik hoop het snel gerepareerd te hebben; het rijdt behoorlijk irritant zo en het verbruik ligt ondertussen ook 0,5 liter/100 km hoger dan ik gewend ben.

 

 

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden