Ga naar inhoud
  • 0

3C0-953-549-AK - CC stuur


thabomb

Vraag

Heren,

 

Ik vind op het forum veel info over dit onderwerp maar net niet wat ik graag wil weten.

 

Ik kan de volgende module (3C0-953-549-AK) kopen met sleepring en hendels, hier zitten geen knoppen op voor de boardcomputer dus deze lijkt mij zeer geschikt voor een upgrade naar een MF stuur. nu lees ik dat deze versie alleen lin 2.0 is daaruit haal ik dat het dan alleen voor een 12 knops stuur is, klopt dat?

 

welk stuur kan ik hier op plaatsen? kan hier ook een cc stuur op of moet ik echt op zoek naar een b6 stuur 12 knops?

 

Alvast bedankt!

 

Ik heb nu een 3 spaaks stuur zonder knoppen, rode teller ful fis en mfd2, gateway versie is H en ik heb geen Kessy.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ter voorbereiding knaagt er toch nog een vraag, ik zou graag willen voorkomen dat er straks een weerstand moet worden gesoldeerd voor de airbag.

1. omdat ik slecht kan solderen en 2 voegt het mij niet om een airbagontsteking te simuleren, misschien geheel onterecht maar als het anders kan zou ik dat graag anders doen.

 

Dit heb ik straks:

3C0953549AK module met sleepring 3C0959653B

 

welk twaalf knops stuur compleet met airbag kan ik straks aanschaffen zodat dit niet hoeft? weet iemand dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat ik niet kon wachten heb ik vandaag alvast mijn AK module ingebouwd met mijn standaard drie spaaks stuur.

Ik heb mijn oude hendels en sleepring gemonteerd anders paste de airbag stekker niet.

 

Echter heb ik nu een airbag fout op de tweede ontsteking, ondersteund de AK in het algemeen geen airbag met twee ontstekingen?

Mijn claxon werkt nu ook niet. 

 

Ik probeerde hem te coderen voor een niet multifunctioneel stuur maar dat slikt ie niet, out of range krijg ik dan.

er staat nu iets van 0000113 en mij oude stuur was 0000013.

 

iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat79 Dorpsgenoot? maar eh waar woont die dan? ow zie al zwaag :) 

 

Maar ik denk niet dat die airbag mijn enige probleem is, mijn hele teller dimt als ik op de claxon druk die ook niet werkt nu, weet niet of dat door de codering kan komen.

Ik heb nu mijn oude erin gezet en alles werkt weer.

 

En toen had ik het probleem dat ik niet meer met mijn hendel in mijn mfa menu kwam (5 seconden lang drukken maar er kwam niks meer),

een ander forumlid had dit ook, ik kan alleen zijn post niet meer vinden.

 

Ik heb het weer werkend gekregen door mijn stuur module opnieuw te coderen en teller te resetten naar fabriekswaarde. daarna werkte het weer.

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat79 Dorpsgenoot? maar eh waar woont die dan? ow zie al zwaag :)

 

Maar ik denk niet dat die airbag mijn enige probleem is, mijn hele teller dimt als ik op de claxon druk die ook niet werkt nu, weet niet of dat door de codering kan komen.

Ik heb nu mijn oude erin gezet en alles werkt weer.

 

En toen had ik het probleem dat ik niet meer met mijn hendel in mijn mfa menu kwam (5 seconden lang drukken maar er kwam niks meer),

een ander forumlid had dit ook, ik kan alleen zijn post niet meer vinden.

 

Ik heb het weer werkend gekregen door mijn stuur module opnieuw te coderen en teller te resetten naar fabriekswaarde. daarna werkte het weer.

Heb ze hier liggen de 3.3 ohm weerstandjes.

Codering is heel belangrijk, je kunt er rare fouten mee krijgen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Thnx, ik zal eerst kijken of ik een 12 knops lin 2.0 stuur kan scoren met airbag en kabel voordat ik het nogmaals ga proberen.

 

Mocht de melding van de airbag er dan nog zijn zou ik uiteraard tegen vergoeding een beroep willen doen op je soldeer kunsten als dat mag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Echter heb ik nu een airbag fout op de tweede ontsteking, ondersteund de AK in het algemeen geen airbag met twee ontstekingen?

Mijn claxon werkt nu ook niet. 

 

Voor diegenen die het interessant vinden :

 

ALLEEN de AH module ondersteund de dubbele airbagontsteking, AJ en AK hebben de stekkerpinnen niet op het PC bord. Met een weerstand te solderen op het bordje zelf is dit opgelost.

Wanneer je toch een stuur met dubbele airbagontsteking (of je weerstandje in de airbagkabelboom wil solderen) hebt dien je pinnetjes op het bordje te solderen.

Reden hiervoor is dat AJ en AK af fabriek gemonteerd worden (dus altijd met enkele ontsteking), en AH de vervangende module is voor eerder gefrabriceerde modules en dus zowel met dubbele als enkele ontsteking moeten kunnen werken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En zo leren we van de meester zelf weer wat bij

Scheelt me weer een weerstandje

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dan moet je wel een airbag hebben met dubbele ontsteking...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus dat :) 

 

Bedankt weer voor alle info, zodra ik een ander stuur heb gevonden ga ik mij hier weer in verdiepen, voor nu laat ik het maar even, gezien het nu toch geen meerwaarde heeft op een standaard stuur.

 

Ik heb nog een nieuwe cc stuur met airbag en kabel liggen.

Als je interesse hebt mag je mij een pb sturen.

Gr Ferre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden