Zoals de titel al aangeeft heeft mijn auto ergens een lekstroom van 4,2a.
Ik ben onlangs 8 dagen op vakantie geweest en na terugkomst had ik meerdere foutmeldingen op mijn dashboard staan. Er waren 3 zekeringen doorgebrand en de accu was vrijwel leeg.
Na het vervangen van de zekeringen en het opladen van de accu starten de auto.
Eenmaal aan het rijden schakelde mijn automaat bak niet. De auto blijft in zijn 4e versnelling zitten, het lijkt wel of mijn auto in de noodloop staat. Toen ik na 30 minuten na het uitzetten van de moter de moter weer wilde opstarten was de accu weer vrijwel leeg.
Ik heb de accu doorgemeten en het blijkt ergens in bij de moter te zitten, het interieur heb ik uitgesloten door een voor een de zekeringen te verwijderen en te kijken naar verandering.
Ik heb ook gekeken of het eventueel aan de dynamo kan liggen maar daar ligt het probleem (volgens mij) niet.
Morgen komt heb ik de beschikking over een vag-com en hoop ik meer duidelijkheid te krijgen over waarom mijn auto in de noodloop is gegaan.
Verdere iemand ideeën over waar de lekstroom kan zitten?
PS: Als iemand een stroomschema van de b5 1997 heeft dan zou ik dat heel erg op prijs stellen als ik die zou mogen lenen!
Vraag
DaanD
Heyy,
Zoals de titel al aangeeft heeft mijn auto ergens een lekstroom van 4,2a.
Ik ben onlangs 8 dagen op vakantie geweest en na terugkomst had ik meerdere foutmeldingen op mijn dashboard staan. Er waren 3 zekeringen doorgebrand en de accu was vrijwel leeg.
Na het vervangen van de zekeringen en het opladen van de accu starten de auto.
Eenmaal aan het rijden schakelde mijn automaat bak niet. De auto blijft in zijn 4e versnelling zitten, het lijkt wel of mijn auto in de noodloop staat. Toen ik na 30 minuten na het uitzetten van de moter de moter weer wilde opstarten was de accu weer vrijwel leeg.
Ik heb de accu doorgemeten en het blijkt ergens in bij de moter te zitten, het interieur heb ik uitgesloten door een voor een de zekeringen te verwijderen en te kijken naar verandering.
Ik heb ook gekeken of het eventueel aan de dynamo kan liggen maar daar ligt het probleem (volgens mij) niet.
Morgen komt heb ik de beschikking over een vag-com en hoop ik meer duidelijkheid te krijgen over waarom mijn auto in de noodloop is gegaan.
Verdere iemand ideeën over waar de lekstroom kan zitten?
PS: Als iemand een stroomschema van de b5 1997 heeft dan zou ik dat heel erg op prijs stellen als ik die zou mogen lenen!
(overeenkomend probleem)
- http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/25836-accu-leeg-na-week-stilstaan/?hl=lekstroom&do=findComment&comment=469030
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten