Ga naar inhoud
  • 0

4,2 ampere lekstroom


DaanD

Vraag

Heyy,

 

Zoals de titel al aangeeft heeft mijn auto ergens een lekstroom van 4,2a. 

 

Ik ben onlangs 8 dagen op vakantie geweest en na terugkomst had ik meerdere foutmeldingen op mijn dashboard staan. Er waren 3 zekeringen doorgebrand en de accu was vrijwel leeg.

Na het vervangen van de zekeringen en het opladen van de accu starten de auto.

 

Eenmaal aan het rijden schakelde mijn automaat bak niet. De auto blijft in zijn 4e versnelling zitten, het lijkt wel of mijn auto in de noodloop staat. Toen ik na 30 minuten na het uitzetten van de moter de moter weer wilde opstarten was de accu weer vrijwel leeg. 

 

Ik heb de accu doorgemeten en het blijkt ergens in bij de moter te zitten, het interieur heb ik uitgesloten door een voor een de zekeringen te verwijderen en te kijken naar verandering.

Ik heb ook gekeken of het eventueel aan de dynamo kan liggen maar daar ligt het probleem (volgens mij) niet.

 

Morgen komt heb ik de beschikking over een vag-com en hoop ik meer duidelijkheid te krijgen over waarom mijn auto in de noodloop is gegaan. 

 

Verdere iemand ideeën over waar de lekstroom kan zitten?

 

PS: Als iemand een stroomschema van de b5 1997 heeft dan zou ik dat heel erg op prijs stellen als ik die zou mogen lenen! 

 

(overeenkomend probleem)

- http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/25836-accu-leeg-na-week-stilstaan/?hl=lekstroom&do=findComment&comment=469030

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Even de tussenstand,
 
Gisteren mijn auto uitgelezen. Er kwamen 5 foutcodes naar boven die meer vertellen over wat er ongeveer aan de hand kan zijn. 
 
Foutcodes: ​
 
Ik verdenk nu dus het magneetventiel, het enige dat ik daarvan weet is dat als die defect of een kabelbreuk heeft dat de auto ook niet schakeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die bedoel ik niet. De ECU zit in de zwarte box onder vooruit in de motorruimte, zeg maar in je waterafvoerbak . Als je voor de auto staat aan de rechterkant .

 

excuses, dacht even aan het verkeerde  :roll:

 

ECU heb ik nog niet nagekeken, zal het direct laten weten als ik deze gecontroleerd heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

excuses, dacht even aan het verkeerde :roll:

 

ECU heb ik nog niet nagekeken, zal het direct laten weten als ik deze gecontroleerd heb!

Veel voorkomende probleem is dat er water in de bak blijft staan door verstoppen van de afvoer onder de accu. Met gevolg dat de zwarte box waar je ECU in zit water in komt met storing tot gevolg.

Dat andere foutcode zal wel de solenoïde zijn op je automatische bak . Je zegt dat ie in nooddoop gaat? Branden dan alle schakelaanduidingen in je teller ? Zoja dan storing in je bak of brein van je computer . Deze zit rechtsvoor onder de vloerbedekking. Kijk ook ff of de aansluiting van de bakcomputer niet is geoxideerd.???? succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn geen meldingen en ook staat alleen de schakelaanduiding van de D aan. Heb zo net de ECU gecontroleerd en deze heeft nooit water gezien. Nergens oxidatie te vinden.

 

Solenoïde wordt het volgende puntje om te onderzoeken. Nog steeds vraag ik mij af waar de lekstroom vandaan kan komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn geen meldingen en ook staat alleen de schakelaanduiding van de D aan. Heb zo net de ECU gecontroleerd en deze heeft nooit water gezien. Nergens oxidatie te vinden.

 

Solenoïde wordt het volgende puntje om te onderzoeken. Nog steeds vraag ik mij af waar de lekstroom vandaan kan komen..

Oke beter dat ie droog is ????

Wat @@Upseel : Aangaf is nog je bakcomputer plus stekkers controleren op aanslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een domme vraag..

 

Waar kan de solenoïde vinden bij mijn passat? Ik weet niet zeker of ik het goede voor me heb en Ik kan het nergens vinden via internet.

Domme vragen bestaan niet????

Hier een link van een soortgelijke probleem .

forum.vwpassat.nl/index.php?/...solenoid...

Ik zou toch de bakcomputer verdenken?

Ps: De solonoide,s vindt je op de bak zelf.

Heb jij een vierbak of een Tiptronic??

aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Domme vragen bestaan niet

Hier een link van een soortgelijke probleem .

forum.vwpassat.nl/index.php?/...solenoid...

Ik zou toch de bakcomputer verdenken?

Ps: De solonoide,s vindt je op de bak zelf.

Heb jij een vierbak of een Tiptronic??

 

Triptronic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk! De lekstroom van 4,2a komt van de dynamo af!

Aankomend weekend de dynamo eruit sleutelen en laten reviseren en dan is probleem 1 opgelost.

 

Hopelijk dat het 2e probleem (automaat die niet schakeld) dan ook verholpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de dynamo afgeleverd en laten reviseren, vandaag er weer terug de auto in gezet. De lekstroom is volledig weg! Maaaaar... de automaat schakeld nog steeds niet, 3 foutcodes 00266, 00260 en 00268 bestaan nog steeds.

 

Bijgaande: heb net een rondje gereden. Alleen de D, R en de 1 werken als ik met de hand schakel.

aangepast door DaanD
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ECU eruit gehaald.. zie bijlage. Iemand idee wat ik nu het beste kan doen? Zelf solderen? Of nieuwe ECU?

Wat is er stuk dan , wat wil je solderen? Wellicht heeft iemand hier nog een bakcomputer liggen? Ik neem aan dat wat op de foto de Computer van de bak is??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is er stuk dan , wat wil je solderen? Wellicht heeft iemand hier nog een bakcomputer liggen? Ik neem aan dat wat op de foto de Computer van de bak is??

Als je op de foto kijkt (links boven) zie je dat op 3 punten de ic's geschroeid en gescheurd zijn. Ik heb het nodige gereedschap om het te kunnen solderen, alleen niet het nodige materiaal. Het wordt idd het beste om een 2e hands model ergens vandaan te halen.

aangepast door BARRY_TDI
Nog geen vraag/verkoop rechten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@DaanD

 

Om onderdelen aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..

Om deze reden heb ik je tekst moeten verwijderen.

Zie hier de forum regels verkoop gedeelte

Om full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden