Ga naar inhoud
  • 0

Vragen over ramen en spiegels bedienen met AB


areikelboom

Vraag

Heren (en misschien ook wel dames),

 

Het is al een aantal keren gevraagd en ik heb ook wel gezocht naar de antwoorden maar ik vind voor mijn gevoel geen eenduidig antwoord. Dat kan heel goed aan mij liggen dus als dat zo is, excuus hiervoor.

 

Ik wil graag mijn ramen van mijn CC b7 open en dicht kunnen doen met de AB. Dat werkte met mijn B6 wel maar nu niet. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb wel het menu in mij MFA met ruitbediening. Misschien staat dit niet goed?

 

En kan ik met de AB de spiegels nu wel of niet inklappen? Of heb ik daar dan een Audi module voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor het inklappen van spiegels heb je als eerste spiegels nodig die dit kunnen met natuurlijk de bijbehorende raam modules. Wat betreft de ramen heb ik alleen maar ervaring met de 3C. Bij mij werkt het als volgt, bij open ingedrukt houden van de AB en de ramen gaan open, ramen dicht na sluiten van de auto de AB ingedrukt houden tot de ramen dicht zijn. Als je halverwege stopt blijven je ramen op dat punt staan.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn spiegels zijn middels de knop in de deur in te klappen dus dat stukje werkt zal ik maar zeggen. Maar ik heb dus mogelijk andere raammodules nodig?

 

Voor wat betreft de ramen, zo werkte het exact met mijn vorige CC alleen bij de huidige kan ik drukken tot ik een lamme vinger heb maar de ramen weigeren dienst. Ik zal morgen eens proberen of de ramen wel dicht gaan. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ivm de ramen er iets niet goed ingesteld staat in de comfort module, beschik je zelf over vcds of ben je afhankelijk van iemand anders hiervoor ?

 

ivm de spiegels inklappen met de AB vrees ik dat dit niet zal lukken gezien de CC volgens ik begrepen heb het raam een stukje naar beneden doet bij het openen van de deuren ?

Maar je zou het kunnen proberen met VCDS - aangezien je een B7 CC hebt en dus gen4 raam motoren hebt en oem klapspiegels erin hebt zitten.

Dat zou wel mooi zijn voor de andere CC rijders (3C versie) en kijken welk type raam motoren u erin hebt zitten en als dit dan lukt om aan te passen dat hen ook weten welke motoren er bij hen in moeten.

 

mischien dat Vdub eens wil proberen en kijken of het lukt (die zit dacht ik in Vorden)

via deze manier

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/39022-folding-mirrors-coderen-opties/&do=findComment&comment=709218

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet kunnen hoor, als ze inklapbaar zijn kun je ze via vagcan pro laten programmeren.

Je kunt kiezen tussen 2 opties inklappen met sleutel uit het contact of met afstandbediening en uitklappen met deur openen of contact aan.

Voor het inklappen kun je de sluitknop even ingedrukt en zodra je de spiegel hoort gaan kun je hem ook weer loslaten.

De spiegel klapt dan in maar de ramen kun je dan bijvoorbeeld nog een stuk open laten.

Binnen 2 minuten is de deur controller geflasht met nieuwe software.

 

Hier nog een filmpje hoe het met de hand kan in vcp (voor de expert):

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat hier wel om een passat CC dewelke een buitenbeentje is qua functie gezien blijkbaar het raam een stukje moet zakken om de deur open te krijgen. Een gewone B7 raam module kan dit blijkbaar niet daarom dat het misschien wel mooi is dat wanneer het toch zou lukken dit te weten te komen welke raam modules hier geplaatst zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb contact met Vdub en hij gaat eens voor mij proberen. Als we meer weten dan deel ik dit graag. Is via de software uit te lezen welke module er in mijn deur zit? Of moet hij daarvoor uit elkaar? In dat laatste geval dan wil ik ook best een keer kijken maar dan moet ik heel even kijken wanneer ik hier tijd voor heb,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat werkt bij mij op dezelfde manier, dit is omdat deze auto's geen raamstijl hebben en direct op het deurrubber afdichten.

1Q0 959 701 H en 1Q0 959 702 H heb ik er nu in zitten waar het mee kan.

Misschien heeft iemand wat aan deze informatie.

Kun je inderdaad gewoon uitlezen welke module er in zit.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat je het zover moet zoeken, als er een max3 label of hoger aan de module hangt dan moeten de spiegels in iedergeval te programmeren zijn met vcds of vcp bij de CC.

De Scirocco is weer een coupe zonder elektrische ramen achter dus ook weer afwijkend.

In vcds ook even in module 09 kijken of comfort operation via remote control op actief staat, bij mij is dat byte 3 bit 5.

Indien nodig heb ik nog wel 2 adressen om te coderen met VCP, 1 in breda en 1 in antwerpen.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de max3 raam motoren in de passat waren niet in te stellen met VCDS, enkel via EEPROM aanpassing - of dan ook VCP

vanaf de gen4 raam motoren zoals in de B7 zitten was het wel in te stellen met VCDS via het eerder vernoemde adaption menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden