Ga naar inhoud
  • 0

werking dimmende spiegel met getinte ruiten


wulfke

Vraag

Ik ben van plan om mijn set Sunnyboy zonneschermen eruit te halen en de ruiten te laten tinten.

Bij de tinter kan je verschillende licht doorlaat gradaties kiezen. Nu vroeg ik me af hoe de dimmende binnenspiegel zich gedraagt met een getinte achterruit.

Of moet ik kiezen voor een hogere licht doorlaat gradatie voor de achter ruit zodat de spiegel zijn werk nog doet ?

Nu zal je denken dat wanneer de achter ruit donker getint is je zowieso geen last meer gaat hebben van verblinding maar helaas wordt de buitenspiegel ook gedimd via de binnenspiegel en dat is waar ik mee zit.

 

Dus iemand ervaring met getinte achterruit icm de dimmende binnenspiegel/ buitenspiegel.

Ik ben namelijk ook van plan om de rechtse spiegel te voorzien van een dimmend spiegelglas maar als het systeem zich niet goed meer gedraagt dan is alle moeite voor niks geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja die werkt gewoon ook als je wagen getint is.

 

Gr Ferre

Thx voor de info, hoeveel procent is de achter ruit getint bij jou @@ferre ?

Bij de tinter hebben ze 5% 20% en 35% lichtdoorlatende folie van Suntec.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dimmende binnenspiegel werkt bij mij ook gewoon , ik heb Sonnyboys

Ik heb er nu ook sunnyboys in zitten en de spiegel werkt hier ook mee maar ik heb geen idee met welke waarde folie ik dit kan vergelijken om zeker te zijn dat het met folie ook gaat werken. Denk dat 5% lichtdoorlatende folie toch donkerder is dan de sunnyboy.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5% is donkerder lijkt mij, is er niemand die het zo getint heeft en het eens kan testen of bevestigen?

Ferre denkt zijn achter ruit in 5% te hebben.

Maar ik denk er om om de zij ruiten in bvb 5% te doen en de achterste in 25%

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat herken ik niet. Ik heb nu mijn derde Passat met dimmende spiegels en getinte ruiten en de spiegels hebben altijd netjes gedimd als er weer zo'n joker achter me reed met slecht afgestelde koplampen.

 

Wel werkte bij de B7 af en toe het systeem niet, maar dat heb ik nooit laten repareren. Kwestie van systeem even uitschakelen en weer inschakelen en het werkte weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden