Gister was mijn accu leeg, 2,4 volt kwam er nog uit.
Historie:
- Accu & autoradio 5 maanden geleden vernieuwd. Accu 62ah. De oude was 44ah.
Sindsdien niets meer aan veranderd. En ook geen problemen gehad.
Afgelopen zaterdag heb ik wat gipsplaten gehaald en heb ik de achterbank neergeklapt. Auto thuis neergezet en maandag wilde ik om ongeveer 1 uur weer weg.
De auto heeft ongeveer 72 uur stilgestaan. Hierop was de accu dus leeg.
De oude accu had ik nog, dus die opgeladen en erin gedaan. Die oude was overigens nog niet helemaal 'op'.
Gister avond nog een stukje gereden, Spanning op de accu gemeten, 12,2 volt.
Vanmorgen spanning gemeten 11,8 volt
De 5 maanden oude accu ook weer opgeladen en laten testen bij de garage, hun meetapp gaf ' ok' aan.
Vervolgens multimeter gepakt, en deze tussen de min pool gezet. Dus min pool vanaf accu aan de ene multimeter kabel, en de autokabel aan de andere multimeterkabel.
Ik heb de multimeter op de 10A stand en meet 0,83. als ik de multimeter verdraai naar 200mA stand meet ik 8,3.
Snelle rekensom, 0,8 x 72 uur = 57,6a. Kan dan dus kloppen dat mijn 62a accu volledig leeg is getrokken.
Niet zo mooi, want nu moet ik dus gaan uitvogelen waar de storing zit.
Volgende dingen al gedaan zonder resultaat:
- Alle deuren en klep gecontroleerd, opnieuw gesloten
- Autoradio volledig losgekoppeld
- Zekeringen zijkant dashboard bestuurders en passagierskant gecheckt.
- Alle binnenlampen in de auto gecheckt
En ik heb in de motorruimte de zekeringkast opengetrokken en ook daar stuk voor stuk eruit getrokken en gekeken.
Opvallend:
Bij groep 4 en groep 15 zie ik dat hij terugzakt van 0,8a tot soms wel 0,31a
Volgens internet is groep 4 van de central control unit for convenionse system
Groep 15 zou zijn van ' data bus diagnostics interface'
Ik heb een tijdje zitten vogelen en puzzelen welke van de twee ik moet hebben maar ik kan geen vinger op de zere plek leggen.
De ene keer haal ik alleen 15 eruit en blijft hij hangen op 0,6. De andere keer zakt hij terug tot in de 0,3.
Zelfde met groep 4.
Zover ik weet, zit er afgezien van de autoradio niets anders op of aan wat niet origineel is.
Vraag
killerbean
Was ik weer is.
Passat rijd nog steeds als een trein, maar.....
Gister was mijn accu leeg, 2,4 volt kwam er nog uit.
Historie:
- Accu & autoradio 5 maanden geleden vernieuwd. Accu 62ah. De oude was 44ah.
Sindsdien niets meer aan veranderd. En ook geen problemen gehad.
Afgelopen zaterdag heb ik wat gipsplaten gehaald en heb ik de achterbank neergeklapt. Auto thuis neergezet en maandag wilde ik om ongeveer 1 uur weer weg.
De auto heeft ongeveer 72 uur stilgestaan. Hierop was de accu dus leeg.
De oude accu had ik nog, dus die opgeladen en erin gedaan. Die oude was overigens nog niet helemaal 'op'.
Gister avond nog een stukje gereden, Spanning op de accu gemeten, 12,2 volt.
Vanmorgen spanning gemeten 11,8 volt
De 5 maanden oude accu ook weer opgeladen en laten testen bij de garage, hun meetapp gaf ' ok' aan.
Vervolgens multimeter gepakt, en deze tussen de min pool gezet. Dus min pool vanaf accu aan de ene multimeter kabel, en de autokabel aan de andere multimeterkabel.
Ik heb de multimeter op de 10A stand en meet 0,83. als ik de multimeter verdraai naar 200mA stand meet ik 8,3.
Snelle rekensom, 0,8 x 72 uur = 57,6a. Kan dan dus kloppen dat mijn 62a accu volledig leeg is getrokken.
Niet zo mooi, want nu moet ik dus gaan uitvogelen waar de storing zit.
Volgende dingen al gedaan zonder resultaat:
- Alle deuren en klep gecontroleerd, opnieuw gesloten
- Autoradio volledig losgekoppeld
- Zekeringen zijkant dashboard bestuurders en passagierskant gecheckt.
- Alle binnenlampen in de auto gecheckt
En ik heb in de motorruimte de zekeringkast opengetrokken en ook daar stuk voor stuk eruit getrokken en gekeken.
Opvallend:
Bij groep 4 en groep 15 zie ik dat hij terugzakt van 0,8a tot soms wel 0,31a
Volgens internet is groep 4 van de central control unit for convenionse system
Groep 15 zou zijn van ' data bus diagnostics interface'
Ik heb een tijdje zitten vogelen en puzzelen welke van de twee ik moet hebben maar ik kan geen vinger op de zere plek leggen.
De ene keer haal ik alleen 15 eruit en blijft hij hangen op 0,6. De andere keer zakt hij terug tot in de 0,3.
Zelfde met groep 4.
Zover ik weet, zit er afgezien van de autoradio niets anders op of aan wat niet origineel is.
En nu weet ik even niet wat ik moet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
30
14
8
2
Popular Days
26 ma
26
8 ma
11
27 ma
5
19 ma
4
Top Posters For This Question
killerbean 30 posts
martijn v o 14 posts
wulfke 8 posts
Passat79 2 posts
Popular Days
26 ma 2017
26 posts
8 ma 2017
11 posts
27 ma 2017
5 posts
19 ma 2017
4 posts
Popular Posts
killerbean
Dagene waarvoor je de portieren open doet en het klepje erafhaalt. Die heb ik allemaal stuk voor stuk verwijderd. helaas zonder resultaat.
killerbean
Ja klopt, als het goed is komende week. Ik begreep dat, op de vorige pagina onderste foto nummer 2 naar de dynamo gaat. Nummer 1 gaat rechtstreeks naar de accu. Klopt dat dan niet? gaa
killerbean
Heb diep zitten graven, maar ik kan mij werkelijk niets bedenken helaas. Begreep van martijn dat degene van aliexpress mogelijk niet goed zijn (chinees) en dat ik beter kan proberen er een te hale
63 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten