Ga naar inhoud
  • 0

Mechatronic stuk.


ka0191

Vraag

Jawel, we zijn aan de beurt..

Gisteravond een knipperend steeksleuteltje..

Vanmorgen, klein plasje heldere olie onder de auto, 

VCDS erop et voila..

 

Address 02: Auto Trans       Labels: 0AM-927-769.clb
Control Module Part Number: 0AM 300 053 J    HW: 0AM 927 769 D
Component and/or Version: GSG DSG AG7     431 3020
           Software Coding: 0000020
            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 3371397BCB359D9AD262E11-8066
3 Faults Found:

006079 - Hydraulic Pump
               P17BF - 000 - Play Protection - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 10

na het verwijderen van de foutcode komt deze onmiddelijk weer terug.....

 

Conclusie, mechatronic  0AM 927 769 D   is overleden.....

 

Vraag aan de experts, kan ik dat zaakje eraf sleutelen en een andere monteren?, ik wil het liefst de auto niet meer verplaatsen of moet de bak er onderuit?, sleutel ervaring, brug en gereedschap zijn allemaal voorhanden.....

Iemand nog zinvolle tips, goede adresssen, en/of andere ideeen?, ze zijn welkom...

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

mechatronic is stuk.. komt helaas wel meer voor bij de dsg7, nieuwe (laten) monteren en opnieuw aanleren.

Ik zou dit bij VW laten doen ivm mogelijke coulance.. maak ook foto's van plas onder de auto etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ctc met de dealer opgenomen en uiteraard moet ik langs om de ""dealer" diagnose te laten stellen.

Dan gaan ze ctc opnemen met PON en komt er aan de hand van de leeftijd en km stand een voorstel...

 

Ik ga volgende week langs, en ben benieuwd.. keep u posted here..

 

By the way, via een kennis in Duitsland ook maar ffe ctc met een Duitse Dealer, lees hier op het forum dat daar gunstige ervaringen mee geboekt zijn, zal mijn deel wel niet zijn...

Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe kan die er onderuit en vervangen worden zonder de auto te hoeven verplaatsen. Behalve dan ff op brug zetten is net wat makkelijker.

Nadeel dat die het nu niet meer doet is dat je de mechatronic niet in stand kunt zetten om hem makkelijk te demonteren en ook weer te monteren. Het kan wel zonder dit te doen maar is wat lastiger. Ook heb je "gereedschap"nodig om de koppellings bedieningshefbomen vrij te zetten anders krijg je de mechatronic er ook niet af.

 

Wat je nog wel even zou kunnen doen is: Bovenop de mechtronic zit een ontluchting als je deze er af haalt kun je daar olie in doen en vaak doen ze het dan weer wel.

Vaak lekt de olie er ook op deze plaats uit. In veel gevallen kan de mechatronic ook nog gerepareerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto rijd nog wel, want ben meteen gestopt, dus de brug kom ik nog wel op...

 

Ben al aardig aan het inlezen, vraag me alleen nog ffe af wat de fout nu veroorzaakt, een van de sensoren, of......, dus zou ik er zijn met het vernieuwen van de centrale print waar de regeleenheid op zit of een mechanisch onderdeel... we gaan het zien,  eerst maar eens kijken waar de dealer mee komt, ik verwacht niets maar soms kan het meevallen.... en dan is de zaak wel nieuw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ctc met de dealer opgenomen en uiteraard moet ik langs om de ""dealer" diagnose te laten stellen.

Dan gaan ze ctc opnemen met PON en komt er aan de hand van de leeftijd en km stand een voorstel...

 

Ik ga volgende week langs, en ben benieuwd.. keep u posted here..

 

By the way, via een kennis in Duitsland ook maar ffe ctc met een Duitse Dealer, lees hier op het forum dat daar gunstige ervaringen mee geboekt zijn, zal mijn deel wel niet zijn...

Wordt vervolgd....

 

Mijn "Duitse" CC had ook een kapotte DSG (iets met een koude sensor die aangaf 89 graden te zijn) Naar de dealer in Roosendaal laten brengen en die wist me toch behoorlijk blij te maken. De DSG is op Duitse Coulance voorwaarden kosteloos vervangen. Iets waarvan werd gezegd dat dit bij PON nooit meer gelukt was.

 

Uitgebreidere versie staan in mijn verhaal: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/27629-blackpassat-cc-parkeerhulpprobleempje-opgelost/?p=654083

Veel succes met de afwikkeling.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het heeft even geduurd maar er is nieuws.

De mechatronic blijkt na een gedegen diagnose door de dealer inderdaad stuk te zijn  :wink:...

 

Maar gezien de klachten was dat geen verassing...wat wel een verassing is dat de mechatronic vernieuwd gaat worden onder 100% coulance op onderdelen (mechatronic, inleren, vers bak olie etc...).

Op arbeid zit 30% coulance korting...

 

Nu nog even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden.. volgens de service specialist was het wel een dag werk... als ik bijgaande instructie video van VW zie lijkt dat mij mee te vallen, maar misschien dat opnieuw programmeren wel enige tijd in beslag neemt...

 

Ik begrijp wel dat het belangrijk was dat de auto altijd netjes de beurten heeft gehad bij de VW dealer....

 

Ergo.. De nieuwe Mechatronic Komt maandag, Dinsdag wordt de zaak gemonteerd, dan kunnen we Woensdag weer rijden :mrgreen: ...

 

Weet iemand of er vaste inbouwtijden zijn voor het wisselen van de Mechatronic  :roll: ?

 

Grtzzzzzzzzzzzz

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Linksom of rechtsom. Ze krijgen hun geld wel van je. Gratis onderdelen 2x arbeidsloon. Zat een beetje tegen meneer. We moesten het interieur verwijderen en het hemeltje anders konden we niet bij de versnellingsbak. Toen zaten de achterlichten ook nog in de weg. Ja 10 uur arbeid. Maar gelukkig kosten de onderdelen u niks he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, begrijp dat er 3 uur staat voor het vervangen van de Mechatronic, (info uit VW systeem)  kan natuurlijk ietsje meer worden maar van 3 uur naar een hele dag dan moet je wel een stevig verhaal hebben...

 

Maar ga Maandag nog maar eens informeren om de evt discussie voor te zijn, maar met vastgestelde tijden lijkt de speelruimte niet heel groot..

 

Even voor de goede orde, ik heb vertrouwen in de dealer maar op mijn vraag wat de reparatie gaat kosten was de reactie incl de 30% korting reken op 700 euro...," want volgens de service specialist was het toch wel een grote reparatie waar ze de hele dag mee bezig zijn""    Of de beste man weet totaal niet waar hij over praat, of ik krijg nog wat discussie achteraf want dat gaat em niet worden....

 

Ik ben liever de discussie voor, en zal blij zijn met de 3 uur maar waarom er dan zo'n bedrag genoemd wordt is mij niet duidelijk.. 

 

Als ik zelf een rekensom maak obv 3 uur sleutelen, = 380 -30%= 266 euro, dat is wel een erg groot verschil met 700 euro, en dat stuit enigzinds tegen de borst...

 

Toch nog maar even langs voordat de auto de brug opgaat...

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, begrijp dat er 3 uur staat voor het vervangen van de Mechatronic, (info uit VW systeem)  kan natuurlijk ietsje meer worden maar van 3 uur naar een hele dag dan moet je wel een stevig verhaal hebben...

 

Maar ga Maandag nog maar eens informeren om de evt discussie voor te zijn, maar met vastgestelde tijden lijkt de speelruimte niet heel groot..

 

Even voor de goede orde, ik heb vertrouwen in de dealer maar op mijn vraag wat de reparatie gaat kosten was de reactie incl de 30% korting reken op 700 euro..., Of de beste man weet totaal niet waar hij over praat, of ik krijg nog wat discussie achteraf want dat gaat em niet worden....

 

Ik ben liever de discussie voor, en zal blij zijn met de 3 uur maar waarom er dan zo'n bedrag genoemd wordt is mij niet duidelijk.. 

 

Als ik zelf een rekensom maak obv 3 uur sleutelen, = 380 -30%= 266 euro, dat is wel een erg groot verschil met 700 euro, en dat stuit enigzinds tegen de borst...

 

Toch nog maar even langs voordat de auto de brug opgaat...

Dat is precies wat ik bedoel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, de mechatronic is vervangen, en heb meteen maar een kleine beurt laten geven, dan hebben we weer een stempel...

 

Maar bij het ophalen werd mij verteld dat de motor ratelt, ja dat is niet vreemd als er een week niet in gereden is... maar volgens de dealer is de ketting aan vervanging toe,

Ik zeg, dan gaat er toch een melding komen in het dashboard, nee dat hoeft niet maar in de diagnose hebben ze gezien dat de ketting opgerekt is.... vreemd verhaal maar het kan... dus ik zeg is dat ook coulance.. nou dat had hij meteen even uitgezocht.. inderdaad ook hier 100% op onderdelen en 70% op arbeid,, nou daar kan ik zelf natuurlijk niet voor sleutelen..

 

Alleen is er voorlopig geen tijd voor.. geen probleem, eerst maar even de mechatronic afrekenen... er werd iets gemompeld over 6 uur arbeid.. waarop ik zeg, ongeveer 3 a 3,5 uur voor de mechatronic incl diagnose, hoe kan een monteur nou 3 uur doen over een kleine beurt (vlgs mij aantal zaken controleren en olie + filter vervangen).... uhhh de rekening is nog niet klaar en daar moet ik even induiken...

 

Ik doe zo mijn best om ze te vertrouwen maar .......... tsja.. ik geef ze eerst maar even de kans om te laten berekenen... begrijp me goed, ik wil best betalen en ben daartoe ook bereid, maar wil gewoon niet besodemieterd worden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn..

 

Ik neem de auto mee met de afspraak dat er gebeld gaat worden als ze tijd hebben voor de ketting...

 

Ik pak de auto,,, he?  de dashcam is ontkoppeld, en sinds de beurt staat er ineens 35km meer op de teller (een proefritje?)

 

ik wacht geduldig af, ondertussen rijd de passie weer heerlijk met de nieuwe Mechatronic... dat is dan wel weer goed geregeld....

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een rit wissen van je SD kaart is eigenlijk misschien nog wel erger.

Wie geeft ze het recht om jouw data te wissen, en waarom....

Indien de kaart hierna niet (veel) meer gebruikt is, kan de video nog wel teruggehaald worden overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik herken de werkwijze....

Vandaag ook de Passat opgehaald bij de dealer, ivm uitlezen zetten ze alles uit....ik had er niet zo'n moeite mee.

Ketting vervangen mag niet zoveel gaan kosten, Wij hadden dezelfde coulance regeling als wat jouw aangeboden is:

- interactieve functie

- accu laden

- ketting controle

- distributie ketting vervangen

€227.43 incl btw

en ook idd iets van 20 km gereden met de auto...en het was nog niets eens vrijdag - friet dag  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hier niets getuned, dus dat kan ik ook niet kwijtraken.., wel een vriendelijk prijsje voor de ketting vervanging...

Heb je details op de rekening staan wat ze vervangen hebben?, ben even benieuwd of ze ook de nokkenasversteller meegenomen hebben.

 

Grtzz

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Code         aantal  Omschrijving

 

01500000   0.30   Interactieve functie

27068950   0.10   Accu Laden

15350199   1.50   ketting controle

15355599   4.40   distributie ketting vervangen

 

Zover ik weet is alleen de ketting met spanner vervangen, maar de omschrijving die de 

dealer had, was ook niet echt super duidelijk, na wat zoekwerk, wisten ze wel dat de 

spanner in de set zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou guys de rekening voor de mechatronic vervanging + kleine beurt is binnen hoor.....

 

en het moet gezegd worden, het valt mij alleszinds mee,

Als ik de ""op mijn verzoek uitgebreide"" rekening even splits dan komt het vervangen van de Mechatronia op €119, en mag ik voor de kleine beurt zo''n €153 aftikken.

 

Nu staan alleen nog de distributieketting, de Spanner en de nokkenasversteller  op de nominatie om vervangen te worden..

 

en dan kunnen we voorlopig weer vooruit......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden