Ga naar inhoud
  • 0

Lekstroom


mharmsen

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb een probleempje met m'n passie. Ik heb hem begin deze week 2 dagen niet gebruikt en het resultaat was een lege accu. Ik heb nu al 3x met een lege accu gestaan, reeds de accu vervangen, laadstroom getest maar dat blijkt in orde te zijn.

 

Is er een manier om er achter te komen wat er stroom verbruikt? Of iemand die dit ook heeft gehad en een suggestie kan geven waar het aan ligt?

 

Groet,

 

Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen,

 

Ik heb een probleempje met m'n passie. Ik heb hem begin deze week 2 dagen niet gebruikt en het resultaat was een lege accu. Ik heb nu al 3x met een lege accu gestaan, reeds de accu vervangen, laadstroom getest maar dat blijkt in orde te zijn.

 

Is er een manier om er achter te komen wat er stroom verbruikt? Of iemand die dit ook heeft gehad en een suggestie kan geven waar het aan ligt?

 

Groet,

 

Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Wat @@Vinniepilon al zegt, ontlaadstroom al gemeten?

 

Haal eens de pluspool van je accu los en zet er een multimeter tussen om te zien hoeveel stroom (ampere) er doorheen gaat.

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

aangepast door maxx007at
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er was toch ook een kwestie met een bepaald type RNS die de accu leeg trok?

Het gaat om een Passat 3B, heb een MFD er in zitten dus dat is het niet. Misschien dat de MFD ook stroom trekt..

 

En verder werkt alles wel naar behoren en heb geen lekkages o.i.d.

Ga morgen is kijken of ik erachter kan komen wat hij aan stroom verbruikt.. Beneden hoeveel ampere zou het moeten zitten?

 

Groet,

 

Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je ontvanger van de centrale afstandsbediening, je klokje, je CPU en misschien een aantal knipperled's van het alarm, gebruiken constant stroom.

Lekstroom is er dus altijd. Dit moet liggen tussen de 0.1 tot max 0,3 amp.

Als het hoger is dan 0,5 tot 1 amp. dan blijft er iets aan staan en zul je moeten gaan zoeken of zekeringen gaan trekken en kijken of de stroom dan minder wordt.

Denk aan lampjes in dashboardkastje, kofferbak enz.

Zit er track en trace op? (GPS) Dat gebruikt ook wat.

Nu de temperatuur lager is loopt de capaciteit van de accu hard terug. Iedere gebruiker is dan killing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3B variant toevallig? Check dan je achter klep slot.

Weet dat er gevallen waren dat het slot constan onder spanning stond.

Hoe zou ik dit moeten checken? Hij heeft nu bij een garage gestaan die hebben er een paar uur naar gekeken maar niks kunnen vinden. Hij zei dat ik de dynamo is moest checken..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe zou ik dit moeten checken? Hij heeft nu bij een garage gestaan die hebben er een paar uur naar gekeken maar niks kunnen vinden. Hij zei dat ik de dynamo is moest checken..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Zou de deuren op slot doen en dan voelen of je klep ook op slot is. Of te luisteren of je wat hoort bij achter slot. En nog mooier slot stekker eraf en als je geen lege accu hebt weet je het.

 

Maar dat kijken bij de garage ken ik.

En dan het advies dat je het in de dynamo moet gaan zoeken? Waarom hebben zij dat niet gedaan dan. Je hebt ze toch een opdracht gegeven?

 

Als je de deuren op slot doet, gaan je knippers lichten dan aan (1×) en bij sluiten (2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou de deuren op slot doen en dan voelen of je klep ook op slot is. Of te luisteren of je wat hoort bij achter slot. En nog mooier slot stekker eraf en als je geen lege accu hebt weet je het.

 

Maar dat kijken bij de garage ken ik.

En dan het advies dat je het in de dynamo moet gaan zoeken? Waarom hebben zij dat niet gedaan dan. Je hebt ze toch een opdracht gegeven?

 

Als je de deuren op slot doet, gaan je knippers lichten dan aan (1×) en bij sluiten (2x)

Sinds ik het bestuurdersslot heb laten maken blinken de knipperlichten ook weer bij het op slot doen. De eigenaar van de garage zei dat hij '11 volt' wegtrok. Voor zo ver ik weet moet je dat meten in ampere maar dat kan aan mij liggen. Ga er morgen met een kennis naar kijken. Zien of we iets kunnen vinden...

 

Wordt vervolgd

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds ik het bestuurdersslot heb laten maken blinken de knipperlichten ook weer bij het op slot doen. De eigenaar van de garage zei dat hij '11 volt' wegtrok. Voor zo ver ik weet moet je dat meten in ampere maar dat kan aan mij liggen. Ga er morgen met een kennis naar kijken. Zien of we iets kunnen vinden...

Wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Als ie 11 volt wegtrekt van de 12 dan heb je geen lekstroom maar een verbruiker aan staan.

Succes met het vinden. Ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Net zelf even een half uurtje met een multimeter aan de slag geweest. Voor zo ver ik goed kan meten blijkt het door zekering nummer 14 te komen. Als ik die er uit haal gaat het verbruik van 0.5A naar 0.03A. Het kaartje zegt dat het de zekering voor cv en elektrische ramen is. Dus nu verder naar de oorzaak zoeken.

 

Iemand een sugesstie hoe ik kan meten waar het nu vandaan komt. Heb wel kennis van electronica maar geen ervaring met die van een auto :mrgreen:

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update 4:

 

Eindelijk! Probleem gevonden.

Het blijkt de comfortmodule te zijn. Heb de blauwe stekker losgekoppeld en het verbruik daalt naar 0.03A.

 

Nu is het nog de vraag of het aan de module ligt of aan de bekabeling, want de bekabeling is wel vochtig en zitten ook een aantal aftakkingen in die er achteraf gemaakt zijn. Daarintegen is de module zelf niet vochtig.

 

Maar daar gaan we morgen naar kijken, ben in ieder geval al opgelucht dat ik het heb kunnen vinden.

 

Gr Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net nog een leuke bevinding gedaan.

 

Wou een vriend wat muziek laten horen in de auto, druk aux aan, maar geen geluid.. Radio deed het verder wel.

 

Thuis aangekomen even de radio (MFD1) eruit willen halen. Dus druk de 4 pinnen er in maar degene linksonder klikt niet vast en komt op geen enkele mogelijke manier los.

Op onderzoek uit gegaan en het halve dashboard los gehaald, blijkt het ijzertje wat hem tegenhoudt helemaal naar buiten te zijn verbogen. Die moeten afbreken anders kreeg ik de radio er op geen andere mogelijkheid uit..

 

Blijkt de aux kabel gewoon los achter de radio te liggen. Hebben de heren monteurs dus niet er terug in gestopt na de radio losgekoppeld te hebben en dus ook de radio zo terug gemaakt dat dus die pin is afgebroken..

 

Geen idee of ik hier namen van garage's mag noemen maar ik ben nu helemaal klaar met die lui en adviseer niemand om er verder heen te gaan. Klantonvriendelijkheid staat hoog in het vaandel en slordigheid volgens mij ook.

 

Voor degene uit arnhem en omg. die willen weten welke gargage het betreft mogen me een PM sturen..

 

Dat moest ik even kwijt

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat @@Vinniepilon al zegt, ontlaadstroom al gemeten?

 

Haal eens de pluspool van je accu los en zet er een multimeter tussen om te zien hoeveel stroom (ampere) er doorheen gaat.

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Het is veel veiliger om dit op de minpool te doen.

 

https://youtu.be/zdIKNnwEjIs?t=3m38s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een aantal weken niks gedaan te hebben vanochtend nog is gekeken maar kan er niet veel wijzer uit worden.. Moet wel zeggen dat het een en ander er wat zwart uit ziet naar mijn idee.. (zie 2e foto) Er is wel met de bekabeling geklooid maar als ik de blauwe stekker van de module los laat is de lekstroom weg..

 

Iemand die misschien aan een stroomloop schema kan komen? Heb het internet al afgezocht maar kan het niet vinden helaas..

 

ab613d35d23fd88be35c046f93c0194b.jpg98fd2c5d0c9516ff438d073ac6e2f9ab.jpg82dfe8459b79884c1b539fbd4ba4425d.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Vandaag een andere module gevonden bij een demontage bedrijf. Zelfde type alleen uit een Golf IV. Gevraagd of ik hem eerst even mocht testen of de lekstroom aanwezig bleef. Dat was prima.

 

Na de module er in gezet te hebben met goede hoop de min pool losgekoppeld en een multimeter er tussen. Maar helaas, de lekstroom bleef aanwezig... Een kennis van me gaat nu een stroomloopschema opzoeken en dan gaan we de bekabeling maar nalopen.

 

Als er iemand nog een geniale ingeving heeft (ondanks dat ik zo goed als alles los heb gehad) mag die dat melden..

 

Wordt vervolgd

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is je stappenplan geweest om het te meten? Heb je eerst de multimeter etc. in serie aangesloten tussen accupool en accuklem en toen gewacht tot de auto in rust kwam? Of eerst de auto in rust laten gaan en toen de multimeter aangesloten? Bij het laatste haal je alles weer uit rust, waardoor je weer zeker een kwartier moet wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar weer eens stof van dit topic afhalen..

 

Inmiddels is het probleem nog steeds aanwezig. Heb net in vcds wat rond gekeken en kwam bij measuring block 11 in het derde vakje "Sliding/Tilting Sunroof Released: Yes" tegen.

 

e38f45583d4d3733a342821f2f710db1.jpg

 

Zou dit dan het euvel veroorzaken? Aangezien ik geen sunroof heb?

 

En ik heb het al een keer gevraagd maar is er iemand die aan een stroomloopschema zou kunnen komen..

 

Gr. Mika

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou die optie uitzetten en testen of er verschil is. Lijkt mij sterk gezien er geen sunroof is en dus ook geen moter in werking kan zijn. 

 

Als het goed is heeft de passat b5 2 stroom kringen.  Op de plus pool van de accu zitten 2 kabels, 1 zit op de andere geschroefd en als het goed is is die boven zit de kabel die naar binnen gaat.

Haal die bovenste kabel er eens vanaf en kijk of er nog een lek stroom is, dan weet je ongeveer wat je moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou die optie uitzetten en testen of er verschil is. Lijkt mij sterk gezien er geen sunroof is en dus ook geen moter in werking kan zijn.

 

Als het goed is heeft de passat b5 2 stroom kringen. Op de plus pool van de accu zitten 2 kabels, 1 zit op de andere geschroefd en als het goed is is die boven zit de kabel die naar binnen gaat.

Haal die bovenste kabel er eens vanaf en kijk of er nog een lek stroom is, dan weet je ongeveer wat je moet zoeken.

Ik weet al waar het vandaan komt. De comfortmodule. Als ik de blauwe stekker er uit haal is de stroom weg. Maar nu is de vraag nog wat er in de comfortmodule stroom blijft vreten. Zou zo ook geen methode weten om dat te meten met een multimeter..

 

En voor zo ver ik weet kan ik de optie van de sunroof niet uit zetten. Tenzij iemand me dat kan vertellen..

 

Maargoed morgen eerst maar eens de andrijfas vervangen. Dan weer verder met de lekstroom.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden