Ga naar inhoud

vragen Passat 2015 B8 - opties


vlkswgnpsst

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het rondkijken naar een nieuw model passat , aangezien mijn vorige (B6 van 2010 net total loss verklaard is) .

Soms kom ik een auto tegen , maar mist hij net een optie of 2 . Vandaar volgende vragen :

 

1-Mode optie (DPS) voor dsg retrofit mogelijk ?
2-Bluetooth premium retrofit mogelijk ? zit nu comfort in de auto die ik gezien heb . Ik zou de premium willen voor rSAP alsook wifi hotspot . Is zo'n comfort module gewild op de tweedehandsmarkt ? (beantwoord)
3-Wat is "comfort exit voor bestuurder" optie ? vind er zelf weinig over terug (beantwoord)

4- Is DCC de moeite ? vergelijkbaar met luchtvering waarbij je volle snelheid over vluchtheuvels kan gaan zonder iets te merken of toch net niet ?

5- Trekhaak is een dure optie voor hoe dikwijls ik hem ga gebruiken . Zijn hier goedkope retrofit alternatieven (wegklapbaar) ? (beantwoord)

 

 

Bedankt alvast voor de hulp in mijn zoektocht .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben ook aan het kijken om wat opties naderhand in een B8 te plaatsen aangezien ik volgende week een B8 uit 2015 krijg.

 

1) Driving modes weet ik nog niet zeker of dat kan, wil ik er zelf ook inzetten.

2) Premium BT is zo goed als niet te doen. Je moet dan de hele navi-computer vervangen en dat kan alleen door de dealer zelf vanwege nieuwe beveiliging. (Component beveiliging) Je moet dan de unit bij de VW dealer zelf kopen en hem door hem laten inbouwen en configureren. Het aanpassen van de beveiliging kan alleen als de auto via het systeem van VW een online verbinding met Wolfsburg heeft. Kom je met een exemplaar wat je van eBay hebt, dan willen c.q. mogen VW dealers niks doen. Even een andere navi plaatsen zoals met de B6/B7 is echt verleden tijd. B8 heeft geen losse externe handsfree module meer, maar zit volledig geïntegreerd in de navi-computer in het handschoenenkastje. Bij Premium BT zie je een sim kaart zitten, dus is wel gemakkelijk herkenbaar. De 'gewone' handsfree op de B8 werkt volgens ook prima en heeft een mooie ,actieve koppeling met de buitenantenne. Dat hebben ze heel mooi gedaan bij de B8.

Oh ja, een gebruikte B8 navi is dus zo goed als waardeloos op de 2e hands markt. Voordeel daarvan is dan gelukkig wel dat ze niet gestolen worden, zoals met de RNS-510.

3) Geen idee wat het is.

4) DCC was ook al leverbaar op de B6/B7. Of het een meerwaarde heeft is persoonlijk. Je auto ligt dan wel 10mm lager.

5) Op eBay komen ze helemaal compleet en soms zelfs nieuw OEM voorbij voor onder de 500 euro. Dan gewoon door Vdub laten inbouwen oid.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

3) is de optie dat de bestuurdersstoel een stukje achteruit schuift voor je uitstapt, zit bij de duurste stoelenoptie in. Kan handig zijn als je erg klein bent en dicht op het stuur zit, maar ik vind het een overbodige optie voor mensen met een gemiddelde bouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3) is de optie dat de bestuurdersstoel een stukje achteruit schuift voor je uitstapt, zit bij de duurste stoelenoptie in. Kan handig zijn als je erg klein bent en dicht op het stuur zit, maar ik vind het een overbodige optie voor mensen met een gemiddelde bouw.

 

Ongelooflijk dat jij dit weet , op internet is er zo weinig over te vinden .

Lijkt mij ook eerder overbodig dat stoeltje schuiven . Enkel handig voor mensen die met hun neus tegen de vooruit zitten .

Ik zou veel liever hebben dat het stuur omhoog geschoven wordt bijvoorbeeld .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen ging de stoel naar de achterste stand waardoor je als klein persoon de auto in stortte, bij de Passat B8 is dat 3-4cm vanaf de ingestelde stand en wordt dat dus voorkomen.

Mijn pa heeft namelijk een Passat besteld met een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met memory. Was dus zelf ook zoekende geweest. Op een duits forum vond ik een link waar je de gebruiksaanwijzing van de Passat kan downloaden aan de hand van een chassisnummer. Daar staat dit allemaal mooi uitgelegd. Als je memory hebt kan je bij de B8 zelfs instellen hoever je de bijrijders spiegel wil laten kantelen wanneer de auto in zijn achteruit versnelling zet om de stoep te kunnen zien. Is geen vast ingestelde stand dus.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als je memory hebt kan je bij de B8 zelfs instellen hoever je de bijrijders spiegel wil laten kantelen wanneer de auto in zijn achteruit versnelling zet om de stoep te kunnen zien. Is geen vast ingestelde stand dus.

 

Dit kan je ook al bij mijn B6/3C met memory ,

Kantelt de spiegel ook naar een gewenste stand. Ook gaat mijn zetel maar een paar cm achteruit bij het uitstappen en terug naar de opgeslagen stand dewelke afhankelijk is van welke sleutel de wagen geopend heeft. Enkel noemde de functie dan "easy entry"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je ook al bij mijn B6/3C met memory ,

Kantelt de spiegel ook naar een gewenste stand. Ook gaat mijn zetel maar een paar cm achteruit bij het uitstappen en terug naar de opgeslagen stand dewelke afhankelijk is van welke sleutel de wagen geopend heeft. Enkel noemde de functie dan "easy entry"

Dat wist ik niet dat dit bij de 3c ook al kon ;) Bij andere merken gaat hij namelijk meestal helemaal achteruit en is de spiegel vast ingesteld. Had helaas geen memory in mijn Highline...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik niet dat dit bij de 3c ook al kon ;) Bij andere merken gaat hij namelijk meestal helemaal achteruit en is de spiegel vast ingesteld. Had helaas geen memory in mijn Highline...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

geen probleem, wou het gewoon even meedelen :thumb: .

Ik had het er standaard ook niet in zitten maar het leder interieur met memory en memory spiegels zijn achteraf ingebouwd.

Dus afhankelijk van welke sleutel de wagen opent zal hij bij mij de bestuurders zetel en beide buitenspiegels juist zetten naar de persoon waaraan de sleutel is aangeleerd.

 

Wel weet ik dat wanneer je een memory bijrijders spiegel plaatst bij een 3C zonder dat je de memory zetels hebt dat dan de spiegel helemaal omlaag gaat omdat de gewenste stand van de spiegel wordt opgeslagen in de memory stoel en deze hier dus ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een memory spiegel en geen memory stoelen. wat je dan wel kan instellen is dat bij achteruitrijden de spiegel naar beneden kanteld zo dat je de stoep kan zien. Rij je daarna weer vooruit harder dan 15km gaat hij weer naar de gewone stand gaat

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Ik heb een memory spiegel en geen memory stoelen. wat je dan wel kan instellen is dat bij achteruitrijden de spiegel naar beneden kanteld zo dat je de stoep kan zien. Rij je daarna weer vooruit harder dan 15km gaat hij weer naar de gewone stand gaat

 

Dit klopt inderdaad . ik heb in mn B8 geen memory zetels gekozen , en toch kan ik instellen in mijn navi dat de spiegel moet kantelen bij achteruit rijden . ZEER handige functie vind ik zelf .

 

 

De trekhaak naplaatsen blijkt moeilijker dan verwacht . Krijg momenteel niemand gevonden waar ik een setje tweedehands kan kopen (met alle benodigde onderdelen) . Alle verkopers hebben wel wat in de aanbieding , maar wat er nog nodig is om het pakket te vervolledigen kan niemand op antwoorden . En als ik geen volledige kit heb is het ook moeilijk om iemand te vinden om het te monteren natuurlijk .. .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

3) is de optie dat de bestuurdersstoel een stukje achteruit schuift voor je uitstapt, zit bij de duurste stoelenoptie in. Kan handig zijn als je erg klein bent en dicht op het stuur zit, maar ik vind het een overbodige optie voor mensen met een gemiddelde bouw.

Even een late reactie, omdat ik pas sinds een paar maanden een B8 (bj 2015) rijdt. De mijne heeft ook "comfort exit" (wist alleen niet dat er een anam voor was).

Ik zou er bij een bestellen van een nieuwe Passat nooit voor gekozen hebben, maar het zit er eenmaal op en dus maken we er maar gebruik van.

Ook voor wat langere mensen is het handig: je kan dan makkelijker je lange benen onder het stuur uithalen bij het uitstappen.

Zodra je het contact dan aanzet, gaat de stoel terug naar het geheugen-stand die aan de sleutel is gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Ik heb het jaren geleden uitgezocht, en driving modes was juist iets wat niet zelf te doen was. Waarom precies weet ik niet meer. We zijn nu 6 jaar verder, wellicht is er nu meer mogelijk. Ook andere dingen die toen niet mogelijk waren, kunnen nu wel (zelf) gedaan worden simpelweg omdat kennis en inzicht zijn toegenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden