Ga naar inhoud
  • 0

Slecht antenne bereik via fm


Ettie

Vraag

Hallo jongens had hier en daar al eens wat gezocht maar kom er. Niet echt uit maar het antenne bereik zo bar slecht stoort of zelfs heelemaal niks nu heb ik de orginele antenne versterker al vervangen dat kokertje met dat blauwe draadje en gemeten staat ook wel stroom op gaat trouwens om een sedan

Zijn er nog meer met dit probleem ?

Mvg erwin

aangepast door Ettie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een oem unit geen enkel probleem. waarschijnlijk een aftermarket systeem aangezien je spreekt over een spannings injector. Ik had destijds ook een aftermarket systeem en deze had er ook een antenne versterker bij maar dan voor diversity waarop je dus beide antennes kon op aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die dan ligt t idd aan je signaal. JVC heeft goede tuners.

De nieuwere clonen van een RNS510, vooral de androids hebben best goede ontvangst, mits je natuurlijk een goede antenne hebt.

Welke kleuren stekker zijn bij jouw aanwezig en welke zijn aangesloten?

evt foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

foto word moelijk nu maar de witte is aangesloten alleen is deze jvc al wel van 2008 dus al redelijk oud 

 

over een antenne ik heb de antenne op het achterraam niet 1 op de het dak vandaar dat ik eventueel ook een antenne wou proberen of het dan al beter word alleen vindt het een beetje zonde om een gat in het dak te maken 

aangepast door Ettie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier wordt er medio 2017 gestopt met FM radio uitzendingen en gaan ze volledig digitaal.

Moet je een DAB unit gaan monteren.

Hier in Nederland nog lang niet en denk dat het er geen eens gaat komen.

HEb ik volgens mij uit zeer betrouwbare bronnen vernomen of niet Mario @@mariovdark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om goede ontvangst te hebben moeten er 2 fakra's achter de RNS510 aangesloten zijn.

 

1 witte voor AM/FM

1 beige voor extra versterking FM. deze versterker zit gebouwd achter je rechter C stijl bekleding

 

Ik had in mijn vorige passat ook alleen de witte en na montage extra versterker... een wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om goede ontvangst te hebben moeten er 2 fakra's achter de RNS510 aangesloten zijn.

 

1 witte voor AM/FM

1 beige voor extra versterking FM. deze versterker zit gebouwd achter je rechter C stijl bekleding

 

Ik had in mijn vorige passat ook alleen de witte en na montage extra versterker... een wereld van verschil.

Aantal antenne aansluitingen wijkt sterk af van hoe de auto af fabriek is geleverd.

er zijn ook die alleen 1 witte FM/AM stekker hebben

Of die alleen 2 witte of een dubbele witte (zoals de RNS 510)

Of een witte en een beige zoals jij beschrijft.

Naar mijn weten is de witte voor standaard FM ontvangst. Hier moet je evt ook je antenne injector op aansluiten

Als je een bruine hebt is dit voor systemen die 1 tuner hebben, maar wel met diversity werken. De bruine is voor het regel signaal voor de diversity unit in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de TS heeft een sedan en volgens mijn info die ik heb vergaard zit bij de sedan alles in de achter ruit verwerkt. ipv bij de variant in de linkse en rechtse zij ruitjes.

Mogelijks is er maar 1 antennekabel voorhanden en zal deze een 2de kunnen bijtrekken om diversity te kunnen hebben.

Mijn wagen was destijds geleverd met een RNS300 en had ook maar 1 antenne aansluiting, heb er ook zelf een 2de bij getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de TS heeft een sedan en volgens mijn info die ik heb vergaard zit bij de sedan alles in de achter ruit verwerkt. ipv bij de variant in de linkse en rechtse zij ruitjes.

Mogelijks is er maar 1 antennekabel voorhanden en zal deze een 2de kunnen bijtrekken om diversity te kunnen hebben.

Mijn wagen was destijds geleverd met een RNS300 en had ook maar 1 antenne aansluiting, heb er ook zelf een 2de bij getrokken.

Bij een sedan zitten ze idd in de achterruit. De versterkers zitten achter de horizontale kunststof lijst boven het raam aan de binnenzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om goede ontvangst te hebben moeten er 2 fakra's achter de RNS510 aangesloten zijn.

 

1 witte voor AM/FM

1 beige voor extra versterking FM. deze versterker zit gebouwd achter je rechter C stijl bekleding

 

Ik had in mijn vorige passat ook alleen de witte en na montage extra versterker... een wereld van verschil.

Staat ook op mijn to do lijst(je)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij een aansluiting op een radio met een gewone antenne stekker kan je deze gebruiken

https://nl.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Two-Way-OEM-Car-Radio-Antenna-Adapter-Diversity-System-Fakra-for-Audi-VW-BMW/616809_1941575691.html?detailNewVersion=&categoryId=200000288

 

bij een aansluiting met fakra op de radio kan je deze dan gebruiken

http://www.extremeaudio.de/gb/zenec-ze-nc-ant-e-go-2-kanal-diversity-antennenadapter.html

 

de linkjes zijn maar voorbeelden, niet echt gekeken of het een goeie webshop is of goedkoop ofzoiets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke fakra verloop heb ik nodig om van 2 naar 1 te gaan heb al verschillende gezien maar weet niet goed welke

Niet samenvoegen maar gewoon een extra antennekabel naar de achterruit leggen en het kastje om de antenne in de achterruit aan te sluiten monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, heb dan wel een MFD en geen RNS maar daar is het ontvangst ook bagger, ook het gps signaal valt telkens weg als de navi aan staat.

zal wel gewoon een passat kwaaltje zijn

Sorry dat het zo zeg, maar dat is gewoon onzin. Radio ontvangst in een Passat B6 of B7 is juist uitstekend! Helemaal met OEM toestellen, waarbij twee aansluitingen en ook twee antennes gewoon het best denkbare is.

 

VW heeft het klassieke probleem van Radio ontvangst in een auto gewoon heel goed en mooi opgelost bij deze modellen. Geen spriet op het dak, alle radio antennes in de ruiten verwerkt en toch een uitstekende ontvangst. Bij de Sedan is het helemaal mooi, die heeft zelfs de GPS- en mobiele telefoon antenne in de ruit verwerkt!

 

Lang niet elke Passat is af-fabriek met twee radio-antennes geleverd. De RNS-300 had maar 1 aansluiting.

 

Mogelijk kunnen de antennekastjes bij de ruit defect zijn ofminder goed contact maken bij de ruit.

 

Bij problemen altijd uitzoeken waarom de originele antenne niet goed werkt, zelf iets beters plaatsen is namelijk zo goed als onmogelijk. Probeer altijd de originele installatie weer in orde te krijgen en plaats indien nodig het kastje voor de tweede FM antenne en leg een extra antennekabel naar de radio.

 

Zowel in mijn B6 als mijn B7 altijd van een probleemloze ontvangst genoten.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden