Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten PDC


master

Vraag

Ik heb oem pdc sensoren geplaatst en de kabels getrokken. De kabels komen van kufatec. He 2 vraagjes over de aansluiting.

Weet iemand waar ik de draad van de aanhanger op moet aansluiten? Achteruitrij pak ik bij de achterlichten vandaan (RF).

Welk draadje bij de voeten van de bestuurder is de geschakelde plus? Ik kan hem van de iso stekker aftakken maar dan moet ik de kabel oplengen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De pdc is ingebouwd echter doet nog niks. Ik hoor niks piepen.

Heb zo'n china kabel voor vagcom. Ik kan het wel uitlezen en in de modules komen om pieper wat harder in te zetten maar kan de wijzigingen niet opslaan natuurlijk. Was te verwachten.

Achteruitrij heb ik van de achterlichten afgetakt, de aanhanger heb ik op NSL aangesloten.

Weet iemand of de pdc nog ingeleerd moet worden?

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top. Bedankt. Ga ik eens doornemen en hopen dat het lukt. Heb in een andere topic ook gelezen day die geactiveerd moet via vagcom. Je kunt dan aangeven of het een sedan of variant is.

Daarnaast ook gelezen dat de kabelboompjes van kufatec niet altijd 100% is. Op hun bedrading ataat wel welke waarvoor is en zo heb ik het ook aangesloten. Ik zal eerst iemand vinden dienhet vagcom gedeelte kan instellen voor me. Hopen dat het daar mee opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je ook draden voor canbus hebt aangesloten

Dan kun je de pdc module uitlezen en op foutcodes controleren

Als er een sensor kapot of onderbreking in de draad zit piept die een aantal seconden op het moment dat je hem in de achteruit zet

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De canbus draad is aangesloten en ik meen 4x 255 gezien te hebben. Ik kan ook in de module komen om het volume van de piep in te stellen.

Jammer genoeg is het een china kabel dus kan niks opslaan.

Ik heb een aantal forumleden een berichtje gedtuurd of ze kunnen assisteren met vagcom allee jammer genoeg geen reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog iets vaags. Als mijn verlichting op standje 0 staat en ik zet hem in zijn achteruit dan wordt de PDC niet geactiveerd. Zet ik de verlichting in standje stads of dimlicht en dan in zijn achteruit dan wordt die wel geactiveerd. Is dat normaal. Lijkt mij van niet.

De reverse draad heb ik aangesloten op de achteruitrij verlichting. Op de pin daarvan staat RF.

Kan het te maken hebben dat mijn mistlampen voor als DRL gebruikt wordt?

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik straks even doen. Ik had hem eerst op NSL. Zou dit dan wel de juiste zijn. Had dat op een duitse forum gelezen.

Is achterlicht niet RF. Of bedoel je achterlicht als in dimlicht achter?

Waar moet de draad voor de aanhanger dan? Ik heb wel een trekhaak. Als ik de kabel voor.de aanhanger volg dan zit links achter nog een wit stekker blok. Ik zal daar eens foto van maken. Geen idee waar die voor is.

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

RF = achteruitrijlamp

NSL = mistachterlicht

SL = achterlicht

 

Die draad voor je "aanhanger" moet je aansluiten op de stekkerdoos van je trekhaak. Als je een OEM af fabriek trekhaak hebt zitten daar als het goed is extra aansluitingen op voor o.a. pdc.

Of dit ook het geval is bij aftermarket trekhaak weet ik niet (denk eigenlijk van niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden