Ga naar inhoud

Advies aanschaf Passat


lonnebol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Dikke maand geleden definitief afscheid moeten nemen van mijn Passi (3B V5). De distributieketting was versprongen en heeft daarbij een aantal kleppen een stevige opdonder gegeven waardoor zeker twee cilinders geen enkele compressie meer vertoonden. Dat was over en uit.

 

De auto stond al langer stil, ik rijd nu al drie maanden in de Polo van mijn ouders. Ik ben nu toch aan het kijken voor weer een eigen auto. De Polo is fijn, maar zijn leeftijd begint toch parten te spelen.

 

Heb al van alles zitten bekijken, maar rara, ik kom toch steeds bij een Passat uit. Mooie luxe en goede auto's en daarnaast voor mijn huidige budget goed betaalbaar. Dat budget maakt helaas dat ik tot een 3BG kan gaan. 3C zit er niet in voorlopig.

 

Nu ben ik aan het rondkijken en kom een aantal motoren tegen: 1.6, 1.8 tubo, 2.0 en V5 voornamelijk. V5 sowieso niet. Is een heerlijke motor, maar het verbruik en daarnaast het lastig en daarmee duur vervangen van de distributieketting is voor mij na bovengenoemde ervaring een no-go.

 

Wat raden jullie aan op basis van ervaring, voor- en nadelen? 1.8 Turbo heb ik wel eens gereden, reed prettig wat ik mij kan herinneren maar had ook een relatief hoog verbruik (meen ik) en daarnaast heb ik mijn twijfels over de turbo. Mijn vader heeft een TDI (3B) gehad en drie keer problemen met de turbo gehad (lees: defect of viel uit).

 

En mocht er iemand zijn die een mooie en goed onderhouden Passat te koop heeft, stuur me een PB.

 

Bedankt.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 1.8T rijdt idd lekker, hij is iig zuiniger als een V5.

Bij de 1.8T moet je dus opletten voor sludge en staat van onderhoud. (Geen longlife interval aangehouden?)

Verder de gebruikelijke kwaaltjes van de 3B/3BG zoals roest onder de dakrails en bij de nieuwere 3BG's roest op de zijschermen.