Ga naar inhoud
  • 0

Codering ABS module 3C0 614 109T


Gast Fappie

Vraag

Wie oh wie weet het antwoord.

 

Heb de ABS module vervangen voor een 3C0 ....... T, nu blijft in mijn menu tussen de tellers Autohold aangevinkt... dus dat werkt.

 

Maar nu het coderen van deze module, wie Oh wie kan mijn vertellen hoe de Codering is opgebouwd.

Bij beveiligscode 50403 Overboost Channel 21 heb ik de Engine code goed gezet, het zelfde geval bij Channel 061.

 

Abs module gaf standaard code 0010000, dus nu de vraag hoe is de code opgebouwd.

 

Wat ik ook probeer, krijg melding incorrecte coding en motorregelapp verkeerd gecodeerd.

 

Deze ABS unit ondersteund zowel autohold als bandenspanning.

 

Hier heb ik wel iets van codes, maar niets werkt waardoor mijn module storingsvrij gaat werken.

 

http://www.hobotserwis.pl/vw/ABS.htm

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Opbouw code van de ABS pomp zou ik je niet kunnen vertellen maar ik heb 3C0 AF pomp incl. RDK en AutoHold misschien heb je hier wat aan.

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb

   Part No SW: 3C0 614 109 AF    HW: 3C0 614 109 AF

   Component: J104    C4 440 V2   0015  

   Revision: --025---    Serial number: 00000795432228

   Coding: 0006455

   Shop #: WSC 05311 000 00000

   VCID: 62CB4C03BDBA6A0EE27-8037

 

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Opbouw code van de ABS pomp zou ik je niet kunnen vertellen maar ik heb 3C0 AF pomp incl. RDK en AutoHold misschien heb je hier wat aan.
 
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 AF    HW: 3C0 614 109 AF
   Component: J104    C4 440 V2   0015  
   Revision: --025---    Serial number: 00000795432228
   Coding: 0006455
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 62CB4C03BDBA6A0EE27-8037
 
No fault code found.

 

Thanks ga ik even proberen, je hoort van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald,

 

Het probleem is dat jouw motorcode niet geleverd geweest is met het ABS blok dat je nu hebt. (Dat is ook bij mij het geval). De codering van het ABS blok is verschillend (of mogelijk verschillend) bij een andere motorcode en andere uitrusting, vandaar dat je weinig waarschijnlijk een "zomaar" passende code gaat vinden.

 

Als je geen passende code vindt kan je proberen een code te vinden die lager is dan 128. Dus met enig ongeluk 128 keer proberen...

Wanneer je een werkende code hebt lager dan 128 kan je daar alle opties bij optellen (2048 voor bandenspanning, eventueel trekhaak, enz.)

 

Op deze manier heb ik mijn ABS module storingsvrij gekregen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke

Dre, zijn de versies 095 en 109 hardware matig hetzelfde ?

Wil dan bedoelen, kan je stuurdoos bovenop de abs van een 095 versie demonteren en wisselen door een 109 versie ? Dus het pompdeel laten zitten incl remleidingen maar dan enkel de stuurdoos bovenop demonteren en wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Dre @@dreke,

 

Ik heb de hele tafel van 3 gebruikt, elke keer accepteerd die de code... maar fouten verdwijnen niet.

Maar jij hebt toch een code die langer is dan 4 cijfers?

 

Ik heb heel veel geduld en heb na gister en eergister nu weer 3 uur in de auto gezeten, maar het geduld raakt nu op.

Anders gaat gewoon de 095Q er weer in en gaat de 109T + 3C* handremmodule in de verkoop.

 

Peter @@navi16, ik heb jou code geprobeerd, pakt die gewoon maar dan krijg ik een 4e foutmelding erbij 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald,

 

Heb je dan ook na het acepteren van de code de basisinstellingen gedaan? (stuurhoek, laterale sensor enz...) die foutmeldingen gaan niet weg na codering zonder dat je effectief de basisinstellingen doet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

 

Peter, ik zou het zo niet kunnen zeggen, maar ik vermoed van wel...ik geloof dat ik dat al eens ergens gelezen heb op het www.

Ik denk alleen dat je geen plaats genoeg hebt om de electronica los te schroeven terwijl de pomp demonterd blijft zitten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

 

Peter, ik zou het zo niet kunnen zeggen, maar ik vermoed van wel...ik geloof dat ik dat al eens ergens gelezen heb op het www.

Ik denk alleen dat je geen plaats genoeg hebt om de electronica los te schroeven terwijl de pomp demonterd blijft zitten...

 

grtz, dre

ABS blok ziet er het zelfde uit Dre @@dreke.

En bij een FSI is er ruimte zat om alleen de softwarekant te vervangen.

 

Tevens heb ik alleen 1 foutcode en dat is G201 Remdruk basis instellingen... deze krijg ik niet voor elkaar.

Zou het toch aan het blok liggen, dan ga ik die ook vervangen.

 

Ontluchten van het systeem heb ik ook al 2 keer gedaan, dus dat weet ik nu ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik me kan herinneren had ik die fout ook in de vorige passat... ik dacht dat dat een fout in een van de kanalen bij "adaption" was...

Die fout is er omdat je geen druksensor hebt... 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even opgezocht :

 

Inloggen met 50403 op het abs blok, en kanaal 021 adaption boost uitzetten.

 

grtz, dre

 

 

 

                      50403 adaption enable (algemeen)   001 ACC ON/OFF (voor herstellingen)   40168 Basic settings     007 Hydraulic brake assist     23092 adaption kanaal 8 en 9   008 Front scan                 009 Follow to stop       70905 adaption kanaal 94 (PLA)   094 PLA 0 = geen PLA, 1 = PLA             021 adaption boost                 061 ?      
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik me kan herinneren had ik die fout ook in de vorige passat... ik dacht dat dat een fout in een van de kanalen bij "adaption" was...

Die fout is er omdat je geen druksensor hebt... 

 

grtz, dre

Klopt want bij de Measerblocks geeft die keurig de druk aan van het rempedaal, dus zit de sensor daar en niet in het ABS blok.

 

Maar Dre @@dreke kan het dus zijn dat ik de module niet kan coderen, omdat software niet met hardware kan communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

even opgezocht :

 

Inloggen met 50403 op het abs blok, en kanaal 021 adaption boost uitzetten.

 

grtz, dre

 

 

 

                      50403 adaption enable (algemeen)   001 ACC ON/OFF (voor herstellingen)   40168 Basic settings     007 Hydraulic brake assist     23092 adaption kanaal 8 en 9   008 Front scan                 009 Follow to stop       70905 adaption kanaal 94 (PLA)   094 PLA 0 = geen PLA, 1 = PLA             021 adaption boost                 061 ?      

 

Ik kruip die Passie nog even in, kijk met een beetje hulp krijg je er toch weer zin in  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adaption geprobeerd uit te zetten, je kunt kiezen tussen 4 en 7, uitzetten is volgens mij kanaal op 0 zetten... lukte niet.

Ik kan zelfs niet in die andere menu komen zoals ACC, PLA etc etc... dus!!!!!

 

Denk toch dat de modulator zelf ook vervangen moet worden is dus een 1 op 1 blok.

 

Van de week maar weer verder... nu biertje pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adaption geprobeerd uit te zetten, je kunt kiezen tussen 4 en 7, uitzetten is volgens mij kanaal op 0 zetten... lukte niet.

Ik kan zelfs niet in die andere menu komen zoals ACC, PLA etc etc... dus!!!!!

 

Denk toch dat de modulator zelf ook vervangen moet worden is dus een 1 op 1 blok.

 

Van de week maar weer verder... nu biertje pakken.

De keuze is ofwel 4 ofwel 7, afhankelijk van de het motortype... dus 0 is geen optie.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre @@dreke ik ga morgen of van de week ook het hardware matige vervangen.

Dan ga ik hem zoals jij aan gaf coderen en de basis adaptie instellingen weer instellen.

 

Ik hou je op de hoogte.

Mocht ik vragen hebben dan PM ik je wel of ik zet het hier neer.

 

Bedankt voor je informatie, ben weer heel wat wijzer geworden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer fappie,dus de abs die ik heb aangeschaft moet compleet gedaan worden,hoeveel tijd zit er op fappie

Software matig was ik een 30 min bezig... denk dat dit wel iets langer duurt....

 

Zou het niet weten, heb wel veel modulatoren van BMW Motoren vervangen, maar van een Passat is dit de 1e keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was ik ook al achter Dre @@dreke... hij hoort bij mij op 4 gezien mijn PR code

Ik vraag me af welke PR code je motor heeft?

 

Channel 021: Overboost Level

Select the Engine Type (Base Engine) using the Data Sticker/Production Codes.

  • 4 = PR-D16, D2T, D2Z, D33, D42, D4X, D4K, MW6, M0R, T72
  • 7 = PR-D0J, D0M, D2L, D34, D38, D3B, D3W, D3X, D47, D67, D6F, D6G, D7N, D91, D92, D93, D94, D96, DA1, DA4, DA5, MS9, M92

 

EDIT : voor zover ik kan uitzoeken is de PR code D2T, dus 4 klopt.

 

Mogelijk moet je ook nog kanaal 061 op 0 zetten (ook hier inloggen met 50403 = Adaptation Enabling) 

 

Channel 061: Hydraulic Brake Reinforcement

Select the Engine Type (Base Engine) using the Data Sticker/Production Codes.

  • 0 = PR-D3W, D3X, D7N, DA4, DA5, D0J, DA1, D0M, T72, D67, D2T, D2Z, D2L, D6F, D4K, D4X, D33, D34, D38, D42, D47, D67, D91, D92, D93, D94, D96, MS9, MW6, M92, D6G, D3B
  • 1 = PR-D4X (with G1A/G1C), D33 (with G1A/G1C), T72 (with G1A/G1C), D2T (with G1A/G1C), D2Z (with G1A/G1C), D67 (with U5E), M92 (with U5E), D2L (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D3B (with 1LJ/1ZD/1ZG/1LH), D91 (with U5C/U5D/U5E ANDK8D), D92 (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D94 (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D3X (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D7N (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D4K (with G1A/G1C), MW6 (with G1A/G1C), D42 (with G1A/G1C)

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af welke PR code je motor heeft?

 

Channel 021: Overboost Level

Select the Engine Type (Base Engine) using the Data Sticker/Production Codes.

  • 4 = PR-D16, D2T, D2Z, D33, D42, D4X, D4K, MW6, M0R, T72
  • 7 = PR-D0J, D0M, D2L, D34, D38, D3B, D3W, D3X, D47, D67, D6F, D6G, D7N, D91, D92, D93, D94, D96, DA1, DA4, DA5, MS9, M92

 

grtz, dre

Volgens mij D2Z, die kwam ik als enige op de sticker tegen, maar zal morgen nog eens op de sticker kijken.

Of ik maak er een foto van, je hoort het wel even van mij oké

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij D2Z, die kwam ik als enige op de sticker tegen, maar zal morgen nog eens op de sticker kijken.

Of ik maak er een foto van, je hoort het wel even van mij oké

Yep!!!

 

PRCode: D2Z = 4-cyl. gasoline engine 2.0 L/110 kW 16V fuel-stratified injection homogeneous base engine is T58

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden