Ga naar inhoud

Passat Verkeersbord herkenning


PeterH

Aanbevolen berichten

Hi, deze week heb ik een Passat gekregen, een Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 120PK DSG/AUTOMAAT HIGHLINE *GR.NAVI*ACC*ACTIVE INFO* om specifiek te zijn.

 

In de opties staat dat er verkeersbord herkenning op zit, ik zie dit ook in de instellingen zodat ik het kan configureren. Alleen zie ik het nog niet op mijn Active Info Display. Kan iemand mij vertellen hoe dit beschikbaar wordt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de AID op 'Navigatie' hebt staan zou je verkeersborden moeten zien. Als je het mediasysteem ook op Navigatie zet kan je controleren of er op beide systemen (mediasysteem en AID) verkeersborden getoond worden. Het kan voor komen dat er geen verkeersborden zichtbaar zijn, in dat geval kan je het beste de auto uitzetten en vervolgens opnieuw starten. Bij mijn auto helpt dat in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Herbie, bedankt voor je reactie. Ik heb al diverse pogingen gewaagd en vele menu's doorgebladerd. Ook na het resetten van alles zie ik dit niet gebeuren. Niet op m'n standaard navigatiesysteem als op m'n Active Info Display. Zou er iets defect kunnen zijn of kan het zijn dat de optie überhaupt niet beschikbaar is? Als de optie wel in de menu's wordt aangegeven is het waarschijnlijk ook een aanwezig optie toch?

 

Anders rijd ik binnenkort even langs de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je weergave van verkeerstekens in het Navigatie menu aangevinkt (ga naar Navigatie => Settings)? In dat geval zou je hoe dan ook maximum snelheden moeten zien als je bijvoorbeeld op een snelweg rijdt, of je nu wel of geen verkeerstekenherkenning als optie hebt (als je de optie niet hebt komen de getoonde verkeerstekens uit het navigatiesysteem). Je zet de weergave van verkeerstekens aan via de instellingen in het Navigatiemenu:

 

post-24017-0-27530300-1454778109_thumb.png

 

Als je helemaal geen verkeerstekens ziet terwijl de weergave van verkeerstekens wel geactiveerd is (tip: probeer het uit op een snelweg), dan zou je misschien beter even naar de dealer kunnen.

 

Zie je wèl verkeerstekens, dan moet je nog zien te achterhalen of deze uit het Navigatiesysteem komen of van de verkeerstekenherkenning. Je zou dan een snelweg moeten opzoeken waar op een deel van die snelweg een beperking van snelheid is ingevoerd, bijvoorbeeld door wegwerkzaamheden (of een deel waar bij nat wegdek 90 km/uur gereden mag worden). Als er in het Navigatiesysteem 120 of 130 blijft staan terwijl er een snelheidsbeperking van 90 is opgelegd, dan kan het zijn dat de verkeerstekenherkenning niet (of niet goed) werkt. Als de verkeerstekenherkenning wel goed werkt zou je na het passeren van het 90 km/uur bord 90 moeten zien staan in de navigatieweergave en/of je mediasysteem (waarop de navigatie actief is).

 

Je zou in ieder geval even na kunnen kijken of optie verkeerstekenherkenning (code WQ1) in de configuratie van je auto is opgenomen. Als je de optie wel ziet staan zou je er -naar mijn idee- vanuit moeten gaan dat je de optie hebt, en dat het ook moet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik denk dat ik even bij de dealer langs ga, een andere optie keyless entry bleek ook al onjuist vermeld te zijn. Ik vermoed dat deze optie er dan ook niet op zit. Terwijl ik wel de optie in de settings terug zie.

 

Of het een B7 is, is mij niet helemaal duidelijk. Het is een Passat uit maart 2015, dus wel het nieuwste type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kan het nog actief gezet worden.

 

[Traffic Sign Assist Activation]

Select STG 5F (Information Electrical)

STG adjustment -> function 10

Select channel (63) vehicle function list BAP traffic_sign_recognition_0x21

Değer=Active
Select channel (151) vehicle menu operation-menu_display_road_sign_identification

Değer=Active

Select channel (153) vehicle menu operation-menu_display_road_sign_identification_over_threshold_high

Değer=Active

STG A5 (front / advance camera)

STG Access Permission -> Function 16

Access Code 20103

STG Long Coding -> Function 07

Byte 1

Bit 0 Activate - "01 Traffic Sign Recognition (FTE) active"

Select STG 17 (dash panel insert)

STG Long Coding -> Function 07

Byte 5

Bit 2 Aktivate

STG A5 (front / advance camera)

STG adjustment -> function 10

Select : channel numbers indicate end of speed limit

Importance to actively invest Show Valid suffix

View Channel Valid suffix

Corresponding value adjust default: 00100111

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden