Ga naar inhoud
  • 0

dashboardverlichting blijft branden


passa77

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds 2 dagen dat als ik de verlichting uit zet dat mijn dashboardverlichting samen met de kentekenplaatverlichting blijft branden. Ook als ik de sleutel uit het contact haal en de auto afsluit. Ook de verlichting van de schakelaars blijven branden.

Ik heb de schakelaar van de verlichting al een keer los gekoppeld naar dat maakt niets uit.

De dimmer van de dashboardverlichting werkt dan ook niet. Vandaag was het heel even over maar nu heb ik dat probleem weer.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Chris,

 

Zou het dan een soort kortsluiting zijn?

Ik had laatst dat de problemen zoals hierboven over waren. Alleen heb ik nu dat als ik mijn contactsleutel omdraai gewoon alle controlelampen gaan branden. Echter als ik dan de sleutel omdraai om te starten dan vliegt alle stroom eraf. Of als ik de sleutel omdraai er wel gewoon spanning blijft maar de auto niet aanslaat, dus ook de startmotor niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de 'regelaar dashboard- en schakelaarverlichting' niet meer de verlichting dimt, dan komt de 'grijs/blauwe' draad (pin 5 van de regelaar) in contact met de plus van de accu. Wellicht recentelijk een autoradio geplaatst?

 

De kentekenverlichting en 'regelaar dashboard- en schakelaarverlichting' worden beide van stroom voorzien vanuit de lichtschakelaar.

Je actie om de lichtschakelaar los te koppelen was dus een goed idee, maar het bleek niet de oorzaak.

Als de 'grijs/blauwe' draad (pin 5 van de regelaar) in contact komt met de plus van de accu, dan zal deze via de 'regelaar dashboard- en schakelaarverlichting' worden doorgegeven aan de kentekenverlichting (via de groene draad).

 

post-8906-1423829894,4005_thumb.jpg

 

Duuus: als je de 'regelaar dashboard- en schakelaarverlichting' los zou koppelen, dan zou het kentekenverlichtingsprobleem (bij uitzetten verlichting) 'opgelost' moeten zijn (zou niet meer blijven branden).

 

Maaaar: dat lost je probleem niet op. Je probleem is contact tussen de plus van de accu en de 'grijs/blauwe' draad (pin 5 van de regelaar).

 

(naar mijn beste weten) :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden