Ga naar inhoud
  • 0

Kun je alarm uitschakelen?


Hansie

Vraag

Mijn broer heeft een probleem mer passat 3bg 1997 met fabrieksalarm.

 

Gaat spontaan af.kan het zo snel niet vinden.

Mijn vraag is is het met vagcom uit te schakelen zodat we op een rustig moment het kunnen opzoeken?

 

Kan ie in iedergeval weer rijden.....

 

 

gr Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mocht het een uitgebreid fabrieksalarm zijn, dan is het ook mogelijk om op de knop in de deurstijl te drukken, het alarm is dan uitgeschakeld.

Andere nog simpelere optie, bij het afsluiten van de auto twee keer drukken op de sluiten knop van de afstandsbediening. Het rode ledje in de deur stopt dan ook met knipperen, alarm is dan uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie suggesties,

 

Het verhaal gaat niet helemaal op want er is een tweede alarm ingebouwd met klapsleutels (waarvan alarm niet is aaangesloten) alleen de cv omdat de oude sleutel niet meer werkt is al 2 jaar zo en altijd perfect geweest.

Als je hem met de sleutel op slot doet schakeld die na ongeveer 2 minuten de cv weer automatich in en sluit de deuren weer... en dus orgineel weer geactiveerd.

Het mooiste zou zijn het orginele alarm die vrij simpel is alleen tuuut tuut achter in de kofferbak zit claxon om die uit te schakelen.zit hem waarschijnlijk in de microswicht in het linkervoor portier .heb ook al gedacht daar de draad door te knippen maar welke?zal de heleboel open moeten waar nu ff geen tijd voor is ivm auto nodig voor werk.

hij kan het zo 3 uur niet doen en dan gaan de alarmlichten ....(claxon eraf gehaald voor de broodnodige burenrust...)

 

Het ligt absoluut niet aan het achteraf ingebouwde cv losgekoppeld zelfde fout.

Had snarie (Forumlid in enschede een pb gestuurd maar helaas (nog geen reactie)al een tijdje niet gezien op het forum............die heeft vagcom.

 

 

gr hans en bedankt voor het meedenken word vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

Ja zo ver was ik ook al wel de claxon heb ik uiteraard gelijk eraf gehaald ,maar de alarmlichten gaan dus om de haverklap nou ja je kunt er geen peil op trekken kan 5 min zijn maar ook 3 uur heel vervelend.

accu maar losgekoppeld en kan zaterdagmorgen bij ons forumlid "'snakie"" terecht die vagcom heeft en er wel naar wil kijken.

 

word vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een kleine update..

Snakie heeft zich gemeld en kan daar langskomen ,

 

Hallo stefan..

 

Mijn broer is naar zijn apk station geweest (is een kennis van hem) en die wou hem uitlezen.

Dat is hem niet gelukt en is daarop naar de bosch dienst geweest die er 9 fouten heeft gewist maar niet die van het alarm helaas.

Daarna is ie naar vw geweest en die krijgen dat ook niet voor elkaar......(maar ja de stealert kennis?)

tja wat nu?

mijn maatje die vlakbij bij hem woont haalt vanmiddag de deur open en kijkt naar de microswich om die te omzeilen ,doorknippen en kijken of alarm dan uit is .

 

Het alarm hoeft niet te werken maar weet niet of die switch nog meer functies heeft.

Wachten het dus nog even af.

Of heb jii nog een idee?

 

we gaan dit ff proberen je hoort het,dus ik laat de afspraak van zaterdag ff vervallen.

Mocht ik er op terug moeten komen hoor je het.

 

hartelijk bedankt voor je bereidheid en hoop dat het snel word opgelost is wel een scheiss probleem

 

gr hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier de uitdraai van boschservice het gaat om 01329-DATABUS-COMFORT-IN NOODPROGRAMMA 35-00--

 

die kunnen ze niet wissen benaderen?

Weet niet of dat met het alarm te maken heeft?

de rest is allemaal gereset en niet weer gekomen volgens de heren.

wie weet?het wel?

gr hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

foutcode: 01329

nl Databus Conveniece System in noodloop

du Daten-BUS Komfort im Notlauf

en Convenience system Data Bus in Emergency Mode

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of bedrading defect

Control Module van de portieren defect

 

Mogelijke oplossing:

Check/repareer bedrading en aansluitingen

Check/vervang Control Module portieren

 

Extra info:

De fout betekent dat de Comfort Systeem Data-Bus in noodloop programma (1-draads mode) is. Tja en dan? Het comfort systeem is opgebouwd uit 5 regelkasten (bij een 4-deurs uitvoering) in elk portier 1 regelkast (zit aan de raammotor) en de centrale (onder de bekleding voor de bestuurders stoel) Al deze regelkasten communiceren met elkaar via de data-bus. Dit zijn twee bruine draadjes die om elkaar heen gewikkeld zijn. (allebei met een gekleurd streepje erover) Als er 1 van deze twee draden defect (gebroken of sluiting maakt) gaat het systeem in de noodloop (emergency-mode). Het kan dan maar 1 van de 2 kabels gebruiken voor de communicatie. Het zoeken naar deze storing kan wel wat tijd in beslag nemen. Probeer het eerst bij de schanierpunten van de portieren (meestal gaat de kabel daar als eerste defect).

Kijk in de Meetwaardeblokken naar de data bus status, terwijl je stuk voor stuk de regelkasten in de portieren uitsluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden